Jump to content
Annons

IceCrown..


Recommended Posts

Hallå hallå😆 här kommer jag med en låt som jag har suttit i det känns som ett år snart 🙂

LÅTNAMN: IceCrown...

ARTIST/GRUPP: jag

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 3.41

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE: bara jag

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.463 MB

STATUS: Skiss

Skulle uppskatta om någon bra hårdrockssångare skulle kunna lägga lite sång 🥰

tipsa! 🙂

IceCrown.....wav.mp3

Redigerat av mars_volta
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag bara undrar... i introt... så ligger hihaten igång hela vägen... samtidigt som han gör mega fills på pukorna... hur många armar har din trummis? 😆

Annars var det ganska coolt det här... fram med virveln och kicken lite mera bara 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

wow, mars. jag är impad. låter riktigt bra. men jag skulle se över ljudet på grejerna. det kan förbättras med lite mer krut tror jag.

Annars... KÖR PÅ! 😄

jo.. 😆 . jag har ett stort problem med dels att få upp det i rimlig volym ( man får ju höja volymen 70 % för att höra i nuläget 😆 ). och sen att få till det med snare, baskagge och samtidigt inte att det slår över och blir för högt..

Link to comment
Dela på andra sajter

pukfillsen samtidigt som hihaten ligger är genomförbart, bara man placerar pukorna rätt och använder sig av studsen mellan dem (a´la buddy rich). Skön touch med det tycker jag. Vissa pinsamma likheter med fear of the dark.

Sen låter kompgitarrerna bitvis ostämt och lite grötiga.

Tigt som stryk!

Link to comment
Dela på andra sajter

pukfillsen samtidigt som hihaten ligger är genomförbart, bara man placerar pukorna rätt och använder sig av studsen mellan dem (a´la buddy rich). Skön touch med det tycker jag. Vissa pinsamma likheter med fear of the dark.

Sen låter kompgitarrerna bitvis ostämt och lite grötiga.

Tigt som stryk!

okej.. hmm. tråkigt om det skulle vara så att man tänker på fear of the dark om man hör detta 😆 ...

Link to comment
Dela på andra sajter

😎

Gillar låten i sig men mixen måste sesöver på flera vis. Tycker att du borde EQ:a spåren mera. Gillar på sättochvis det torra  leadljudet i vissa av licken.

En sångare vore ju kul att ha på låten, kanske också en riktig trummis. Det är en så pass bra låt att du borde ha lätt att hitta folk att jobba med. Kanske skulle någon kunna mastra låten åt díg?

Du får väll be sångaren hitta på något över "Fear of The Dark-partiet".

(nu skal jag öva gitarr räkor och kaggknak ett tag, till denna låt altså.)

tack 🙂 exakt, det känns som su hajat grejen

😆

hmm.. jag har testat olika eq:s men jag tycker på nåt sätt att gurorna blir för .... "FEL".. på nåt sätt 😎 får väl testa lite mer 🥰

vill ha sångare!! 😆

Redigerat av mars_volta
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...