Jump to content
Annons

Behringer BCF2000 / BCR2000


billeo (oregistrerad)

Recommended Posts

billeo (oregistrerad)

Blr måttligt sugen på att införskaffa mig någon av dessa midi-kontrollenheter!

Någon som har erfarenheter av dom, och hur pass lättjobbade de är?

Vilken är mest prisvärd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
billeo (oregistrerad)

ok! ja, vad jag hittills läst om den känns det som precis vad jag behöver men jag har en fråga; säg att man har ställt in maskinen på att sköta mixern i t.e.x. reason, och jag vill sedan börja kontrollera en sampler eller synt eller något annat, kan man då ha maskinen inprogrammerade på samma gång som man switchar genom t.e.x. en preset knapp?

Link to comment
Dela på andra sajter

billeo (oregistrerad)
  ok! ja, vad jag hittills läst om den känns det som precis vad jag behöver men jag har en fråga; säg att man har ställt in maskinen på att sköta mixern i t.e.x. reason, och jag vill sedan börja kontrollera en sampler eller synt eller något annat, kan man då ha maskinen inprogrammerade på samma gång som man switchar genom t.e.x. en preset knapp

I slutet ska det vara:

...kan man då ha maskinen inprogrammerad på flera enheter (smplers, syntar m.m) på samma gång som man switchar genom t.e.x. en preset knapp?

Link to comment
Dela på andra sajter

hej! jag har köpt en BCR 2000 men jag får inte igång den alls, sån som kan tippsa om hur jag ska göra, jag vill styra mixern i cubase. hoppas att nån kan hjälpa mig har suttit i en vecka nu...:rolleyes:

Har ingen erfarenhet av BCR ellre BCF 2000 men här är ju länken till BCR 2000 manualen finns där till höger. Annars kan du ju gå in på B-control downloads (även den finns där till höger) och se om du hittar nåt som hjälper där.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

hmm...har kört den bcf'en i nästan två år nu....fast jag kör ju bara panorering och reglar med den....funkar hur bra som helst. det enda jag saknar från den gamla logiccontrollen som vi körde med för några år sedan är det där underbara scrollhjulet....älskade det!! 🙂🙂

vad jag skulle komma fram till att, när jag väl fattade det där med mackiemode, så har den funkat felfritt nånstop. aldrig haft något problem med den.

fast jag är bra jävla sugen på att köpa en logic control begagnad....älskade verkligen den. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Någon annan som haft samma problem med den där mjukvaru-editorn?

Japp. Funkar inte för mig. Har rätt java version V2 o allting...

Får timeout vid dump av editor ut till enheten.

Man får göra alla inställningar på själva enheten. Råddigt, men det funkar

med lite tålamod.

//K-G

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
  • 3 år senare...

Jag har haft den ett tag nu och vill skriva av mig.

Installation:

Tyckte det var ganska krångligt först, men egentligen är det enkelt som fan. Koppla in den (via usb helst), uppdatera firmware, drivrutiner osv, sen stänger du av den och håller in den 4e nedersta knappen från vänster medans du startar den igen, då kommer den in i macke-kompatibelt läge. I cubase gör du så här (om du kör det), gå in på Device Setup:

CubaseAutomation2.jpg

Tryck på pluset i hörnet och lägg till Mackie Control från listan och voila, nu fungerar den automatiskt.

8 kanaler räcker, så att köpa fler är ganska onödigt då växlandet mellan kanaler tar en sekund (tryck på <- eller -> under presets på BCF-2000-enheten så hoppar den upp eller ner åtta kanaler och ställer om sig på en sekund).

Kvalitet:

Inget har pajjat, den verkar ganska stabil och definitivt mer prisvärd än konkurenterna som kostar lika mycket som 7-10 st sådana här. Faders rör sig bra, inte trubbigt men heller inte som inoljad metal. Den har gjort mitt mixningen lite behagligare, helt plötsligt kan jag höja volymen på alla faders på en sekund. Om du vill ha en masterfader så gör en BUS som du skickar alla kanaler och bussar till och voila så har du en masterfader!

Volymen som fadersen gör märker jag inte av, dom låter väl typ när man startar låten och alla hoppar i läge på en halv sekund, automatisering fungerar bra att rita med fadersens, däremot så låter fadersen en del när man lyssnar på automatiseringen så då brukar ja trycka på -> så dom hoppar ner och voila! Problem solved!

Jag ger den fem höggafflar av fem möjliga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...