Jump to content
Annons

Cubase startar inte. QuickTime boven i dramat?


vortex

Recommended Posts

När jag uppgraderade till SX 3.1.1.944 hittade Cubase inte donglen. Efter diverse strul (och support från MI7) kom jag förbi den delen. När start-up-fönstret nu når till läget "Initializing: QuickTime" lägger Cubase bara av. Jag har pillat runt och tror nu att det är QuickTime som spökar, alltså dags att ominstallera. Men jag lyckas inte avinstallera QuickTime ! ! ! Och nu riskerar jag att få hela helgen förstörd om jag inte får igång Cubase... 😄

Någon som har något tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm.. QuickTime är en styggelse.. Men börja med att ladda hem senaste QuickTime (Itune) och installera den och kolla om det funkar.. Sen om du inte behöver eländet så installera av det.. (en ny installation av QuickTime borde lösa probelemet)

Link to comment
Dela på andra sajter

...Men jag vet alltså inte hur jag skall bli av med QT.

När jag kör Uninstall lägger den bara av, och jag blir inte av med skiten. Och i något läge fick jag dessutom ett felmeddelande. Det är bl.a. därför jag tror att det är QuickTime som spökar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om du laddar hem senaste QuickTime och installerar den korrekt.. Så ska den ju gå att avinstallera också.. Jag har aldrig haft problem med det..

Andra alternativet är att gå in i regedit och sopa bort alla spår av quicktime.. Bara att använda sökfunktionen efter "quicktime" och radera nycklar manuelt..

En enklare lösning kan vara att testa CCleaner att städa upp med.. en av mina favvisar.. Finns gratis på http://www.ccleaner.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag testat alla era goda råd.

När jag till slut sopade hela mappen med QuickTime fungerade allting plötsligt! 😕

Så nu kör jag Cubase igen - och QuickTime skall jag hålla mig så långt ifrån som bara går.

Tack alla för hjälpen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...