Jump to content
Annons

Tankefull musik


dajerszz

Recommended Posts

Annons

Skriver medans jag lyssar.

Låter lite manchester över det hela, tycker jag..cool, väntar på sången..hmm :rolleyes:..oj..nu hände det nåt..tog låten slut..ah...en ny del..låter helt annorlunda, passar det ihop?

Hög mysfaktor (lite konstigt intro). En eloge till dig för att du vågar vara så monoton och fina mjuka ljud.

Vet inte vad jag ska säga om ljudbilden, kass lyssning för tillfället men saknar inget direkt..eller jo kanske en barnkör. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok dajerszz 🙂 ..nja inte mitt favoritkaffe precis..men inte är detta en skiss,,snarare färdig demo..intressant brytning på det tunga introt..gillar dock inte trumljudet som dyker upp där vid ca 1.10 o int eheller syntljudet där vid 1.45..vid 1,55 låter den som en ambulans..men vid 2,05 dyker det upp en läcker bas som sitter klockren!..läcker o mjuk orgelljud vid ca 3..som skapar en slags mys-stämning åt låten o då skulle det kanske sitta vackert med en mjuk sång med en melaknkolisk klang o där texten handlar om livets ångestfyllda tillvaro i en sjuk värld 😄😉

Link to comment
Dela på andra sajter

japp .. shysst början till slut .. 😄

Hur konventerar jag Wav ljud till mp3 format ?

Tänkte mig lägga upp lite (old stuff) annars lär det bliva lite för stort att bifoga Wav fil.

mvh: job

Redigerat av job
Link to comment
Dela på andra sajter

Cool edit Pro .. jovisst .. men den här burken 'e enbart för surfande .. Har ej någe vettigt musikprogram installerat på denna burk .. för mycket PC spel å guj guj .. ungarnas "Favorit"

Tips om " program för mp3 konvertering ? som man kan ladda ner via nätet!

Laddar upp låtarna från gammla dammiga CD-skivor al'a -90 tal och de flesta är i Wav.

Musikburken är ner plockat för uppgradering å den surfas det inte med (( Never ever! ))

mvh: job

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips om " program för mp3 konvertering ? som man kan ladda ner via nätet!

Sök på "((lame" encoder)) ?, och "((razorlame" interface)), så är du hemma!

jo vasaru att de hette?

Det finns någe som heter SWITCH ? Duger det tro 😉

Redigerat av job
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller bara dra hem cdex, funktionsdugligt interface och så.

Och om låten:

Introdelen var väl ingen höjdare, hyggligt gitarrspel men inte så jag fastnade, lite sjaskigt ljud, halvtråkiga programmerade trummor. När det väl blir lugnt och mysigt en bit längre in i låten så gillar jag det. En smeksam melankolisk sångstämma (eller annat ledelement) saknas dock, känns väldigt tomt och blir händelselöst. Korta ner/ta bort introt och fixa lite sång så är det hög poäng på den här :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips om " program för mp3 konvertering ? som man kan ladda ner via nätet!

Sök på "((lame" encoder)) ?, och "((razorlame" interface)), så är du hemma!

jo vasaru att de hette?

Det finns någe som heter SWITCH ? Duger det tro 😱

Goldwave är ett skitbra och jätteltitet program som kan konvertera vad som helst till vad som helst i princip. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, back on topic... 🙂

Intressant låt, men jag diggade den!

Bra intro, fångade mitt intresse på en gång.

Breaket runt 1:20 (eller var det nu var) var bra, men det kanske är för mycket break, om du förstår vad jag menar. Jag tycker det borde vara runt en minut långt, och sakta bygga upp igen tillbaka till trummorna och gitarren. Annars tycker jag inte det passar alls. Enda sättet att inte bli uttråkad av den här sektionen vore att lägga på sång ovanpå.

Det känns mer som riktigt bra låtidéer än en riktig låt. Fortsätt bygg på den, så har du en hit på gång! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...