Jump to content
Annons

använda ett motu traveler med pro tools?


mange_andersson

Recommended Posts

Annons
Spela in på plats med travelern och exportera sen som OMF, importera det i ProTools, mixa där.

Lite knepigt kan tyckas, men när digi inte erbjuder nåt bra alternativ till RME Fireface eller Motu 898HD så blir det kanske min lösning...

Digi002 rack!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp 002r duger finfint tycker jag såvida man inte av någon anledning absolut måste spela in 28 kanaler på en gång. Och det gör man ju ibland men inte ofta nog för att jag själv skulle köpa ett Fireface när jag ändå mixar i PT.

Synd att man måste betala extra för att kunna använda OMF i PT. Ännu en detalj som resulterar i en viss hatkärlek till Digidesign. :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns andra sätt t.ex att använda OMF Tool som är gratis. Det kan ta in ett OMF-fil och konvertera den till Protools format.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns andra sätt t.ex att använda OMF Tool som är gratis. Det kan ta in ett OMF-fil och konvertera den till Protools format.

Intressant! Fungerar det tvärt om också? Alltså att konvertera från en ProTools fil till OMF.

Var får man tag i programmet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte tvärtom.

OMF till PT session.

Bara för Mac OS 9.x.x

Men fungerar att köra i Classic.

Man får leta, det är/var ett gratisprogramm som Digidesign gav bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...