Jump to content
Annons

HitTheGroundRuning


Moberg

Recommended Posts

LÅTNAMN: HitTheGround

ARTIST/GRUPP: Moberg

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: 2:29

KOMPOSITÖR: Moberg

PRODUCENT: Moberg

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3.43MB

STATUS:Q 😱

Hej!

Postar en låt som jag har "knåpat" på...

När jag postade min förra låt (Shedevil) så diskuterade jag och "slaptap" lite om att spela bas i "B" , sladriga strängar mm. 😆 Jag blev lite "sugen" att prova på att spela med lite "fladder".... och det resulterade i att "HitTheGround" blev till..

Vad tycker NI om låten! 😆

M.v.h Moberg

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Helt objektiva kommentarer: Vilken kul energi och glädje i låten, det hörs att du litar mer på din röst och förmåga, och det slår igenom i den här låten som är full av positiv energi!

Jätteroligt att lyssna på proffsigt, bra och höra hur du verkligen utvecklas! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

STATUS:Q 😄

😄

***

Hörrö fan fan... det här är utmärkt bra. Brusar det för mycket eller är det min lyssning?

Jag vet junte vad den refererade basdiskussionen handlade om, men det är ju gosigt med lägre toner än E på elbasen. Min (snarare min sons, som jag tjyvlånar vid behov) elbas är strängad H E A D (huvud, fan 🙂 ), alltså de "fyra mörkaste på en femsträngad", vilket är ett utmärkt alternativ, om man inte vill stämma ner vanliga strängar. Men det kanske var precis det ni diskuterade sist...

Hur som helst - igen - utmärkt bra låt, bra framförande. Lite sådär traditionell hårdrock i fräsch förpackning! Rocka på Moberg!

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

STATUS:Q  🙂

😄

***

Hörrö fan fan... det här är utmärkt bra. Brusar det för mycket eller är det min lyssning?

Jag vet junte vad den refererade basdiskussionen handlade om, men det är ju gosigt med lägre toner än E på elbasen. Min (snarare min sons, som jag tjyvlånar vid behov) elbas är strängad H E A D (huvud, fan 😄 ), alltså de "fyra mörkaste på en femsträngad", vilket är ett utmärkt alternativ, om man inte vill stämma ner vanliga strängar. Men det kanske var precis det ni diskuterade sist...

Hur som helst - igen - utmärkt bra låt, bra framförande. Lite sådär traditionell hårdrock i fräsch förpackning! Rocka på Moberg!

/Bengan

Japp, det brusar...tänkte inte på det själv, tack! 😄

"Traditionell hårdrock i fräsch förpackning"...Ja, det är nog precis vad det är... 😄

Det där 80-talet har nog format mig mer än jag tror... men det är nog något jag aldrig blir av med... Jag tillhör nog årtalet som är på gränsen att få lite nostalgi när man hör t.ex ..ac\dc...saxon...accept...DAD...mm (Kanske lite på grund av mina äldre syskon) ... Men.... vilken musik! 😄

Dark of Light/ Joel B...Kul att ni tyckte om låten! 🙂 ...

Moberg...

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Göttigt det här 🙂.  Och maffig "klonk" i basen 😉. Nu blev jag nyfiken på hur du fick till basljudet...förutom att droppa till "fladder-B"... 😎

edit: varför kommer jag att tänka på "järnjungfrun"?

Tack Slaptap.. 🙂

Ska jag vara ärlig, så vet jag inte riktigt hur jag fick till basen... 😉

Den är faktiskt fortfarande "linad".. men den stora skilnaden är nog att jag har kokat strängarna! (efter en diskussion på Altzi's basavdammningstråd) 😆 Har även använt en "riktig" compressor/limiter.

Maiden?... ja, jag vet inte..men det kan ju inte vara dåligt på något sätt.. 😛

M.v.h Moberg

ps.Tack Altzi!! 😎 ds.

ps2. Jag hittade ett paket bas-strängar som jag köpte när jag började spela bas, storlek: .040 .060 .075 .095......Dom kan jag ju montera på elguran!!!! 😆 .ds

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

ps2. Jag hittade ett paket bas-strängar som jag köpte när jag började spela bas, storlek: .040 .060 .075 .095......Dom kan jag ju montera på elguran!!!! 😉 .ds

akta så du inte sabbar halsen på guran, det är ju grymt mycket högre strängtryck i bassträngar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ps2. Jag hittade ett paket bas-strängar som jag köpte när jag började spela bas, storlek: .040 .060 .075 .095......Dom kan jag ju montera på elguran!!!! 😄  .ds

akta så du inte sabbar halsen på guran, det är ju grymt mycket högre strängtryck i bassträngar 🙂

Altzi, jag bara skojade (det kanske du också gör 😄 ) ... Kanske ett dåligt skämt.. 🙁

Strängarna hade nog hängt som en slak tvättlina på den nerstämda basen.. 😄 ,men jag ska inte använda dem på guran. Hur som helst, det är bra att du är på hugget! 😉

M.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt, tycker det var en skön blanding mellan gammalt och nytt. Om jag skall försöka ge lite konstruktiv kritik; tycker kompgitarrerna skulle gjort sig aningens bättre med ett lite tightare ljud. Och det hade nog varit skönt med en anings dist på basen. Kanske. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt bra Moberg. Det tar sig hela tiden med arr o sång tycker jag. Lurar på det där med basen jag med.....skönt med lägre toner där! Ger ju lite mer utrymme för allt känns det som. Ska nog fan stämma ned jag med när jag ger mig på det där nästa gång...(kan inte spela bas, men vad fasen.....)

Onödigt mkt brus som nämnts, men jag vill def höra mer sånt här.

80-talsskadad? Vem är inte det!?? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt basljud. Gött gitarrljud oxå...låter riktigt fett. Skön röst...fan allt är bra här. :rolleyes:

Tycker du lyckats fint med mixen oxå. Instrumenten känns bra separerade från varandra.

Bra hantverk...rock on!! 😄

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...