Jump to content
Annons

Falks första syntlåt år 2006


Falk

Recommended Posts

LÅTNAMN: Ich bin ein Berliner

ARTIST/GRUPP: Falk

GENRE: Synt

LÅTLÄNGD: nja knappt 4 min

KOMPOSITÖR: Falk

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: jan 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,58mb

STATUS: Skiss

Ja, då var jag åter i svängen och här kommer mitt första bidrag för år 2006 😛

En syntlåt med annorlunda perspektiv på livet..försökt skapa ngt nytt!?

Text har jag ännu inte varit tillräckligt kreativ att komma på..tacksam för förslag 😛 ..Sen är jag självklart nyfiken på vad som är bra, mindre bra, helt åt skogen osv...

Ich_bin_ein_Berliner.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hehe, jag tycker låten är lite komisk... Men ändå fint hantverk. Tycker om den lilla pinglan som kommer in då och då. Som mycket annan sån här musik på forumet så tycker jag det händer väldigt lite, men det är ju gött så vafan!

Kör hårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar medans ja'......

Fränt intro, lite komiskt, som Joel sa. 🙂😲 Lyssnar vidare...

Gillar rytmen i låten. Kanske lite väl hög röst...

Jag tycker att det fattas lite bas, och röj här....

Den skulle sitta väldigt bra i nåt spel.... Typ sista bossen, nånting, och man springer runt och klurar över hur man ska få dö på den.... typ! 🙁

....men då ska det vara ett lite lugnare spel. Vet inget jag kan ta som exempel. 🙂

Sån här musik ska vara lite enformig, tycker jag, men här tar du i lite för mycke'....

Där var den slut! 😎 Tack för 4 minuter stämning. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Den skulle sitta väldigt bra i nåt spel.... Typ sista bossen, nånting, och man springer runt och klurar över hur man ska få dö på den.... typ! 😲

....men då ska det vara ett lite lugnare spel. Vet inget jag kan ta som exempel. 🙂

Sån här musik ska vara lite enformig, tycker jag, men här tar du i lite för mycke'....

Där var den slut! 🙂 Tack för 4 minuter stämning. 🙂

😎🙁 Ja... Just så känner jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp...lockar till skratt, och det är ju lite ovanligt av att bara höra en låt..ofta så brukar det ju vara en bild, eller filmsekvens till för att skrattet ska infinna sig..men du har ju lyckats med det utan bild och det är banne mig inte illa!....

När rösten och dess ton uppenbarar sig ...ge mammamam.. 😎 jösses!! vad säger du egentligen?....så jäkla skoj! Samtidigt så låter ju rösten en aning klagande..men ger en komisk känsla pga ljuden som omger den...tycker att det här var en kul grej att lyssna på..i en film skulle det bli ännu mer starkt, dock klarar den sig så här med... 🙂

Bra jobbat... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, jag tycker låten är lite komisk... Men ändå fint hantverk. Tycker om den lilla pinglan som kommer in då och då. Som mycket annan sån här musik på forumet så tycker jag det händer väldigt lite, men det är ju gött så vafan!

Kör hårt

Ok Joel B 🙂 ..tackar för din kritik..att den är komisk tar jag som en komplimang har under en period lyssnat på Devo.o KW..o visst är det ett fint hantverk utan ett endaste "riktigt" instrument..nja förutom en samplad blockflöjt.. 🙂 ..tycker själv om den lilla pinglan som lyfter låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar medans ja'......

Fränt intro, lite komiskt, som Joel sa. 🙂😮 Lyssnar vidare...

Gillar rytmen i låten. Kanske lite väl hög röst...

Jag tycker att det fattas lite bas, och röj här....

Den skulle sitta väldigt bra i nåt spel.... Typ sista bossen, nånting, och man springer runt och klurar över hur man ska få dö på den.... typ! 😮

....men då ska det vara ett lite lugnare spel. Vet inget jag kan ta som exempel. 🙂

Sån här musik ska vara lite enformig, tycker jag, men här tar du i lite för mycke'....

Där var den slut! 🙂 Tack för 4 minuter stämning. 🙂

Ok Danabacken 🙂 ..tackar för din kritik o är glad över att du fick 4 minuter stämning om än lite enformig sådan..men så är ju livet.. och associering till spelmusik låre intressant..fast det var inte min tanke..men det kanske är det som jag skall fokusera på!?..nja har planer på att göra den med lite mer variationer...får sluta lyssna på KW mfl...Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kom på vad det låter som!

Det låter lite som musiken i Deus Ex, det gamla härliga spelet =) Det var därför jag blev spänd när jag hörde den (dog hela tiden i det spelet).

😆

Ok Joel B 😉 ..har aldrig spelat det spelet..men skall kolla upp det!..kul att höra att du blev spänd av den här låten...men du dog iaf inte av det!? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare Falken! 🙁 Trevligt att se ditt mumintroll i dessa trakter! 😆 Tycker början är lysande med i mitt tycke snygga effekter, speciellt (distade-gitarr-låtande-grejen) som ligger och rytmiserar! även synthljudet som påminner en gnutta om U96 (de med das boot-låten)

Känner dock att det skulle kunnat lyfta ännu mer med något ytterligare.. skulle vilja höra hur det skulle låta med riktigt fränt trumbeat som krämade i vid något tillfälle mot slutet eller nåt?! kan instämma med att pratet är lite högt! Den bästa låten hittils i mitt tycke, Falken!

Rock on with the saxofone! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp...lockar till skratt, och det är ju lite ovanligt av att bara höra en låt..ofta så brukar det ju vara en bild, eller filmsekvens till för att skrattet ska infinna sig..men du har ju lyckats med det utan bild och det är banne mig inte illa!....

När rösten och dess ton uppenbarar sig ...ge mammamam.. 😆 jösses!! vad säger du egentligen?....så jäkla skoj! Samtidigt så låter ju rösten en aning klagande..men ger en komisk känsla pga ljuden som omger den...tycker att det här var en kul grej att lyssna på..i en film skulle det bli ännu mer starkt, dock klarar den sig så här med... 😄

Bra jobbat... 🙂

Ok och Tack Valdez 😉 ..bra o konstruktiv feedback!..roligt att den här låten kan locka fram skratt!..nja filmmusik kanske är ngt jag bör lägga min riktning mot..kanske..eller dataspel..eller lägga på lite mer variation o rikta in mig på KW!? 🙁 .."rösten"..ja vad säger den egentligen!?..själv tyckte jag det lät som "ge mamma knark.."..usch då..det hade jag inte tänkt mig alls!..skall jobba vidare med detta och kanske göra en kortfilm till den eller måla en tavla som jag kan ställa ut på ngn suspekt utställning!..det kanske kan vara en affärside..sälja en tavla med inbyggd musik som startar när man står inom ett visst avstånd 😉

Tack Valdez!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare Falken! 🙂 Trevligt att se ditt mumintroll i dessa trakter! 😆 Tycker början är lysande med i mitt tycke snygga effekter, speciellt (distade-gitarr-låtande-grejen) som ligger och rytmiserar! även synthljudet som påminner en gnutta om U96 (de med das boot-låten)

Känner dock att det skulle kunnat lyfta ännu mer med något ytterligare.. skulle vilja höra hur det skulle låta med riktigt fränt trumbeat som krämade i vid något tillfälle mot slutet eller nåt?! kan instämma med att pratet är lite högt! Den bästa låten hittils i mitt tycke, Falken!

Rock on with the saxofone! 😉

Tjenare Richie76 😉 ..ja då var det dags igen med lite mumintroll i de här suspekta trakterna 🙁 ..den här gången en låt-skiss utan sax..det kanske jag skall lägga på i uppgraderingen!?..din liknelse med U96 tackar jag så mycket för!..du har alldeles rätt med trumbeatet..o jag skall skrida till verket som en glad gnu på savannen utan ett lejon i sikte!..Tycker du verkligen att detta är det bästa från mig!?..Ok Tack isf..själv så gillar jag Sam-låtarna ngt mer!

The Sax will return... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kom på vad det låter som!

Det låter lite som musiken i Deus Ex, det gamla härliga spelet =) Det var därför jag blev spänd när jag hörde den (dog hela tiden i det spelet).

😉

Ok Joel B :rolleyes: ..har aldrig spelat det spelet..men skall kolla upp det!..kul att höra att du blev spänd av den här låten...men du dog iaf inte av det!? :rolleyes:

inte hittills... men om jag fortsätter vara så här spänd när jag lyssnar på den kan jag dö när som helst i hjärtinfarkt 😉

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå. Det här var experimentellt och fängslande. Känner mig nästan lite överrumplad när det når slutet... så jag vet knappt vad jag ska skriva. 😲 Och det är positivt alltså. Tror nog f-n jag får lyssna på den igen. 😄

edit: så många coola detaljer... verkligen underhållande det här. Sparas. Tack! 😄

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå. Det här var experimentellt och fängslande. Känner mig nästan lite överrumplad när det når slutet... så jag vet knappt vad jag ska skriva. 😆 Och det är positivt alltså. Tror nog f-n jag får lyssna på den igen. 😆

edit: så många coola detaljer... verkligen underhållande det här. Sparas. Tack! 😆

Ok hackeman o TACK för din kritik..den värmde verkligen så här på vintern 😄 ..roligt att du blev fängslad av den o vill spara den!..spelar den själv i bilen o där funkar den perfekt!..har jobbat en del med just coola detaljer som lyfter låten..sitter o funderar på ev lägga in ngn slags variation..o kanske jobba mer med röster m.m...hur som helst återigen TACK!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...