Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kör SX3 och nÀr jag spelar pÄ mitt midiklaviatur reagerar allt som det skall, men jag hör inte softsynten samtidigt som jag spelar.

NÀr jag spelar upp efter inspelning hörs midispÄret.

-Vad skall jag göra för att spela och höra samtidigt?

Annons
Postat
Jag kör SX3 och nÀr jag spelar pÄ mitt midiklaviatur reagerar allt som det skall, men jag hör inte softsynten samtidigt som jag spelar.

NÀr jag spelar upp efter inspelning hörs midispÄret.

-Vad skall jag göra för att spela och höra samtidigt?

Utveckla det lite mer tack

Det finns ju annars en ikon som ser ut som en högtalare pÄ midispÄret? men tror kanske inte det Àr felet. du har inte fel "channel" pÄ midispÄret? en del synthar vill ju ha "channel 1" om du förstÄr va jag menar... tar du midispÄr 10, sÄ blir det automatiskt "channel 10" ocksÄ. testa byt den till channel 1

vetta fan 😛

/Perrra

Postat (redigerat)

Tack för hjÀlpen, men det var dessvÀrre inget som bet pÄ problemet...

AlltsÄ: Jag hör inte nÄgot ljud nÀr jag spelar pÄ midiklaviaturet, dÀremot sÄ ser jag att midi-info gÄr in i cubase.

NÀr jag spelar in hör jag andra ljud som ligger sedan tidigare, men inte det jag spelar frÄn klaviaturet.

För att höra det nyss inspelade mÄste jag stoppa inspelningen och sedan trycka play. DÄ hör jag midinoterna spelas upp av softsynten.

Ahh. NÀr jag spelar reagerar endast cubase. Midi-info lampan pÄ synten reagerar inte.

NÄgon som kÀnner igen problemet?

Redigerat av slemhefta
Postat (redigerat)

ok, nytt försök.

-midi gÄr in i cubase men det nÄr inte mjukvarusynten under sjÀlva inmatningen.

Jag mÄste alltsÄ spela in utan att höra vad jag spelar.

Midi finns i sequncern och kan spelas upp i efterhand. -NÄgon som fattar?

-Det Àr antagligen bara en kryssruta som skall klickas i eller ur...

SnÀlla! Jag behöver hjÀlp!! SOS!!!

Redigerat av slemhefta
Postat

Vart skickar du midiinformationen? Du har ju tvÄ rullgardiner pÄ spÄret, en som du vÀljer midiingÄng, och en dÀr du vÀljer till vilken utgÄng/mjukvarusynth det ska skickas till.

Kolla Àven sÄ att ljudspÄret för mjukvarusynthen itne Àr mutat eller nÄtt sÄnt enkelt.

Postat (redigerat)

Ljudkort som inte har full duplex kanske? d.v.s samtidig in och uppspelning av audio..

..ska inte svÀra pÄ det nu men gissar att det Àr hÄrdvarurelaterat

Redigerat av Lundin
Postat

dra huvudfönstret till höger sÄ kommer du antagligen se "not connected", i en svart ruta.. vÀlj dÀr instrumentet som du valt i vst instruments

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.