slemhefta Postat 25 januari 2006 Postat 25 januari 2006 Jag kör SX3 och nÀr jag spelar pÄ mitt midiklaviatur reagerar allt som det skall, men jag hör inte softsynten samtidigt som jag spelar. NÀr jag spelar upp efter inspelning hörs midispÄret. -Vad skall jag göra för att spela och höra samtidigt?
trancer Postat 25 januari 2006 Postat 25 januari 2006 Jag kör SX3 och nĂ€r jag spelar pĂ„ mitt midiklaviatur reagerar allt som det skall, men jag hör inte softsynten samtidigt som jag spelar.NĂ€r jag spelar upp efter inspelning hörs midispĂ„ret. -Vad skall jag göra för att spela och höra samtidigt? Utveckla det lite mer tack Det finns ju annars en ikon som ser ut som en högtalare pĂ„ midispĂ„ret? men tror kanske inte det Ă€r felet. du har inte fel "channel" pĂ„ midispĂ„ret? en del synthar vill ju ha "channel 1" om du förstĂ„r va jag menar... tar du midispĂ„r 10, sĂ„ blir det automatiskt "channel 10" ocksĂ„. testa byt den till channel 1 vetta fan đ /Perrra
slemhefta Postat 25 januari 2006 TrÄdstartare Postat 25 januari 2006 (redigerat) Tack för hjÀlpen, men det var dessvÀrre inget som bet pÄ problemet... AlltsÄ: Jag hör inte nÄgot ljud nÀr jag spelar pÄ midiklaviaturet, dÀremot sÄ ser jag att midi-info gÄr in i cubase. NÀr jag spelar in hör jag andra ljud som ligger sedan tidigare, men inte det jag spelar frÄn klaviaturet. För att höra det nyss inspelade mÄste jag stoppa inspelningen och sedan trycka play. DÄ hör jag midinoterna spelas upp av softsynten. Ahh. NÀr jag spelar reagerar endast cubase. Midi-info lampan pÄ synten reagerar inte. NÄgon som kÀnner igen problemet? Redigerat 25 januari 2006 av slemhefta
slemhefta Postat 25 januari 2006 TrÄdstartare Postat 25 januari 2006 (redigerat) ok, nytt försök. -midi gÄr in i cubase men det nÄr inte mjukvarusynten under sjÀlva inmatningen. Jag mÄste alltsÄ spela in utan att höra vad jag spelar. Midi finns i sequncern och kan spelas upp i efterhand. -NÄgon som fattar? -Det Àr antagligen bara en kryssruta som skall klickas i eller ur... SnÀlla! Jag behöver hjÀlp!! SOS!!! Redigerat 25 januari 2006 av slemhefta
Arnesson Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Vart skickar du midiinformationen? Du har ju tvÄ rullgardiner pÄ spÄret, en som du vÀljer midiingÄng, och en dÀr du vÀljer till vilken utgÄng/mjukvarusynth det ska skickas till. Kolla Àven sÄ att ljudspÄret för mjukvarusynthen itne Àr mutat eller nÄtt sÄnt enkelt.
ViktorDenStore Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=2&t=21093&s= đłđđ
Lundin Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 (redigerat) Ljudkort som inte har full duplex kanske? d.v.s samtidig in och uppspelning av audio.. ..ska inte svÀra pÄ det nu men gissar att det Àr hÄrdvarurelaterat Redigerat 27 januari 2006 av Lundin
EkenMusiX Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 dra huvudfönstret till höger sÄ kommer du antagligen se "not connected", i en svart ruta.. vÀlj dÀr instrumentet som du valt i vst instruments
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.