Jump to content
Annons

Gary S.


Är Gary funky?  

17 röster

  1. 1. Är Gary funky?

    • 5 - Jajamensan! Var bokar man honom?
      2
    • 4 - Okej, jo men det är han nog
      5
    • 3 - Ja, om jag får 12 fingrar whisky först
      5
    • 2 - Knappast
      1
    • 1 - Inte ens knappast
      4


Recommended Posts

LÅTNAMN: Gary Sundgren

GENRE: Funky påp

LÅTLÄNGD: 04:47

KOMPOSITÖR: Hammagrella

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3

STORLEK: 5,48MB

LÅTLÄNK: Gary

Vart tar alla fotbollsspelare vägen när dom lägger av? Trodde ni bara att dom harvade med IFK Sollentuna och tog det lugnt? Icke då... 🙂

OBS, jag kunde inte låta bli att lägga in en "blooper/feltagning" i slutet, det blir så knäppt i bland när man sitter där allena och sjunger in dumheter som en blådåre, man hajar till slut inte vad man själv skrivit.... 🙂

Edit: Ny fräsch länk bara!

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

mja, måste nog säga att den filtrerade känslan som ligger tungt över låten inte tilltalar mig så offantligt mycket.

detta gör även att låten blir lite tungrodd att lyssna på ... så det får helt enkelt bli en 3:a för denna insats 🙂

edit: slutet tilltalade mig dock 🙂

Redigerat av Kenny Klevenhaus
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter riktigt kul dethär. Känner igen gitarrslingan. Varifrån? 🙂 Det svänger gott 🙂

Låten är lite brusig, eller är det bara jag? Det låter ganska mycket rum om sången, men det antar jag att du vet.

Pianot som kommer in vid 2:45 kunde nog tjäna på att lyftas fram en aning tror jag.

Vet inte om jag skall rösta på själva låten eller produktionen, så jag väntar lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är svårt att börja såga när man väl hakat på tåget. lixom..

Hittar en del saker som kan bli ett par skosnören bättre..inte för att det låter dåligt, men återigen så är det EQ, kompressor och mix som behöver en liten översyn... alltså betonat "liten" för det är oftast inte så mycket som behövs för att lystern i musiken ska skina.

Jag tänker bara anmärka på en sak idag

1.Sången - låter mer close-up än tidigare ( bra )...du har lite proximitetsbas som du kan EQ'a bort med ett notchfilter+75Hz lowcut ( för den lägsta basen ) annars tycker jag att du fått till ett mycket bra utgångsläge för vidare raffinering.

2.Borde komprimeras och plattas lite

3.Sången ligger lite för högt och blir som ett lock på resten av musiken

Kollade du det nya ämnet jag startade om "Production - mixing - mastering - With waves" ?...den boken skulle nog lyfta dina försök med 100%.. för jag tror..eller närmare bestämt efter att ha lyssnat på alla dina grejer du gjort på senare tid...misstänker att det är din lyssning som sätter krokben för dig..?? vad har du för lyssning? monitorlurar? Det är på såna grejer som du kan höja dig från mängden om du inte åker runt o referenslyssnar lite överallt...

Nu fick du bara 4 whiskey-shots från moi.

/D

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Skön stämning. Lite laid back så där. Håller med Demoniqus om sången, men kanske bara på versen, det är framför allt där som den "ligger som ett lock".

Måste för övrigt säga att jag har lite svårt för det lite klämkäcka som du och Hackeman kör med, men eftersom det här är en bra låt så funkar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar pianot vid 02:48 när du liksom börja frasera mera med rytmer. Håller med Neko att du borde lyfta fram pianot för det är bra 😳

Låten är soft och skön. Jag gillar, även om den inte är en Tåget! 😎

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lodger: bra idé, känns som om ingenting kan gå sämre just nu ändå för Gnaget så det kanske är värt att prova 😄

Rockis: ja, den här kiosken är lite slabbig eftersom Gary övar kickar bland grönsakstrågen 😳 Nä - allt för rimmen, "hellre rim än reson" är något av ett kännetecken för Hammagrella-låtarna har jag märkt

Djonas: god poäng. Ja verserna känns lite tunna och långa som det är just nu, så mer piano kanske kan hjälpa.

Ska ta med mig ditt o Neko's pianoförslag, spetsa till gitarren lite som Rockfart föreslår och jobba med ljudet som Demoniqus tipsat om. Äh, fan lika bra att jag skriver en ny låt 😎

😎 Närå, tack för alla kommentarer, uppskattar det verkligen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... jag känner igen både mig själv och Gary i den här texten!! 😄 Inte att jag är Gary alltså, utan att jag är den (du??) som gillar att parta o shoppa och vart jag än vänder mig finns den är stackars misslyckade sportbrynjan som var coolast i klassen pga sitt bollsinne men som inte kunde annat och därför slutar i en kebabkiosk... 😄

Jag gillar verkligen texter o dina refränger! Alltid trallvänliga refränger och underhållande texter. Hade gärna sett att du publicerar texterna oxå, eller åtminstone petar in dem som attribut till mp3-filen... 😳

Produktionsmässig feedback överlåter jag åt de andra. Inte min starka sida. 😎

Edit: Håller med Neko, känner igen del av gitarrslingan... i sista takterna i varje refräng... varifrån?? 😎

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste för övrigt säga att jag har lite svårt för det lite klämkäcka som du och Hackeman kör med, men eftersom det här är en bra låt så funkar det.

Hehe... som "vi" kör med... 😎 någongång kanske vi skulle försöka oss på en gemensam låt... en svensk/skånsk rap eller nåt.. varannan rad på klockren stockholmska och varannan på klockren skånska... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tre ettor i betyget? Vore kul att höra vad som inte gillas, för mig är det ju, som jag tidigare nämnt, klämkäckheten som dämpar min entusiasm. Förutom bristande sångljud tycker jag annars att det är ett gediget hantverk ju.

Men å andra sidan är ju de allra bästa konstnärerna också de mest missförstådda... 🙂 Tyckte för övrigt att Hammagrellas klassiska var den bästa... *smör, smör, vaselin*

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Outstanding j-a lyrik my friend. Jäkligt bra!!! Tycker inte det är överdrivet klämkäckt heller.....får en fyra från Bengalo B. Jäkla skön låt. Lite högt mixat sång, men nu låter den MYCKET bättre än på det mesta andra jag hört.....schysstschyrrelischyrre!

Long train running är låten alla letar efter 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha-ha, schysst! Tack ska ni ha allihop! Och ljudet är under uppstädning, allas vår Demoniqus har kört en re-mastering av Gary som jag lägger upp här snart, tack D.

Hackeman, låter som en bra idé, vi kan väl tåta ihop något tillsammans, låt's höras! Det kan ju sluta hur som helst...!! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

..i en kebabsnask med snusk... vad säger man.. 🙁 glad blir man i alla fall...

Skulle vara intressant o se när ni slår er ihop vad som månde bliva..kan ju bli hur knasigt som helst..eller så är det det som är skiljeväggen mellan hempul och the road to fame and glory

Kör på bara..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

NU har jag lagt upp ny version, remastrad av den gode Demoniqus. Dock ej ommixad i övrigt (än). Nåja.

Hoppas ingen tror jag driver med Gary bara, det är en hyllningslåt. Lirade den för nån i helgen som sa "Vad du är taskig! Gary står där bland flott och snusk!

Så är det inte, Gary är som Jesus - mitt ibland oss - överallt! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Alltså jag ogillar att bumpa mig själv här, men jag blev bara så happy, måste dela med mig....

Hade tidigare lite problem med Hammagrellas hemsida så jag skapade lite konton på Audiostreet.net och slängde upp bl a "Gary" där. Droppade sen vid nåt tillfälle en länk på ett fotbollsforum mest på kul och tänkte inte mer på det.

Nu idag gick jag in och kollade i Audiostreets eminenta statistikdel och såg att låten downloadats 350 gånger och jag har tidigare fått glada mejl från 3 personer som undrar om den finns att köpa på singel!

Kul med sånt! Inte i klass med Rockfarts och Hackemans downloadvolymer, men kul ändå för lilla Hammagrella.... och kul med en ny marknad oxå (fotbollsfans) 🙂😕

PS: Tack Demonen för re-masteringen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhj,

du har ju 12 låtar på sidan: DEMO CD

Lajbans, Rockfart!

Jag har typ några demoplattor redo. PMa adressen så skickar jag!

Hallådär, jag vill också köpa o sponsra o såna grejor! Å signerad ska CDn vara! 😄

Men varför nöja sig med en enkel CD?? Min hammagrella folder innehåller minsann 25 st MP3or och det räcker ju långt till en dubbel CD... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

PS: Tack Demonen för re-masteringen!

Äsch..det var väl inget... kul att det rör på sig i buskarna.. du kan ju börja göra fotbollslåtar om olika klubbars legender o tjäna fliiiiiis... 😉

jag skulle vilja höra orkney genius i hammagrella-2004-mixad version..den är bland dom bättre du gjort ( enligt mig )..kom på mig själv med att gå o vissla på den i förra veckan förrexten..

Link to comment
Dela på andra sajter

PS: Tack Demonen för re-masteringen!

Äsch..det var väl inget... kul att det rör på sig i buskarna.. du kan ju börja göra fotbollslåtar om olika klubbars legender o tjäna fliiiiiis... 😉

jag skulle vilja höra orkney genius i hammagrella-2004-mixad version..den är bland dom bättre du gjort ( enligt mig )..kom på mig själv med att gå o vissla på den i förra veckan förrexten..

Jag tror jag lirar in den på nytt med texten "Örgryte Genious" så slår jag två flugor i en smälla! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Skoj att det rullar Hammagrella!

Fan vilka volymer ni har på downloads. Jag får nog fan gå en marketingkurs hos er tror jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...