sixties Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 (redigerat) SÄg presis att cdon har börjat med ett demoforum dÀr du kan lÀgga upp dina lÄtar sÄ folk kan lyssna och rösta. tror det kostar 39:-/mÄnad men de bjuder pÄ en extra mÄnad just nu. kolla hÀr: cdons demosida Redigerat 18 januari 2006 av sixties
FredrikMikaelsson Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Ja det Ă€r just skitkul att man sjĂ€lv ska fĂ„ betala för att folk ska lyssna pĂ„ sin musik! đ
Cloudsurfer Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 JÀkligt bra, dock kasst som satan att man mÄste betala för att fÄ sin musik hörd, dock har jag viss överseelse med det eftersom det lÀr ta rÀtt hÄrt med serverplats osv.
polardark Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Det lÀr ju inte vara sjÀlvkostnadspris, dom dÀr 39 kronorna. Fast Ä andra sidan dom har support och sÄnt för dom som lÀgger upp demos?
hackeman Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Tror inte vi sett allt som denna tjÀnsten kommer att innebÀra. Jag fick lite inside-info för nÄgra mÄnader sedan om att de höll pÄ och ta fram den hÀr tjÀnsten, och fick dÄ veta lite mer Àn vad som syns idag. NÀmnde lite om det i följande trÄd: https://www.studio.se/index.php?showtopic...30entry242423
surikatmamma Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Det finns ju massor av communitys för demoband dÀr man kan ladda upp sina lÄtar gratis, till exempel myspace och jamma, sÄ jag förstÄr inte varför man skulle vilja betala för det.
hackeman Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Det finns ju massor av communitys för demoband dÀr man kan ladda upp sina lÄtar gratis, till exempel myspace och jamma, sÄ jag förstÄr inte varför man skulle vilja betala för det. LÀs min lÀnk ovan.
hackeman Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Eller okeeejdÄ, för att ni ska slippa klicka sÄ klistrar jag in det istÀllet: Har fÄtt lite inside-info om att cdon.com's enhet för affÀrsutveckling hÄller pÄ att ta fram tjÀnster som vÀnder sig till sÄna som oss, dÀr tanken Àr att vem som helst ska kunna publicera sina lÄtar, som sedan kan lyssnas pÄ av andra - samt betygsÀtta dem. Inget nytt med det förstÄs, men ju högre upp en lÄt rankas av lyssnarna desto bÀttre förmÄner och promotion fÄr artisten, som ekonomisk ersÀttning och i bÀsta fall skivkontrakt. Och att cdon.com redan har marknadsföringen gratis via TV3 m.m. gör det ju inte svÄrare för dem precis.
surikatmamma Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Det luktar fame factory och idol om det dĂ€r. BĂ€ttre att man knyter kontakter med oberoende bolag och bokningsbolag (heter det sĂ„?) via "vanliga" communitys. đ± Men det beror ju iofs pĂ„ vad man Ă€r ute efter och vilken musik man hĂ„ller pĂ„ med.
ViktorDenStore Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 (redigerat) EDIT: đ± Redigerat 24 augusti 2006 av ViktorDenStore
hackeman Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Det luktar fame factory och idol om det dĂ€r. BĂ€ttre att man knyter kontakter med oberoende bolag och bokningsbolag (heter det sĂ„?) via "vanliga" communitys. đ±Men det beror ju iofs pĂ„ vad man Ă€r ute efter och vilken musik man hĂ„ller pĂ„ med. Det Ă€r vĂ€l antalet besökare som gör cdon attraktivt. Samt deras marknadsföring och branschkopplingar. Men det vill ju till att de framhĂ€ver ens demos sĂ„ att man verkligen fĂ„r lyssnare. 1,2 miljoner besökare Ă€r klen tröst om ingen av dem hittar till just din demo.
bimbambop Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Woo.. det var tunt med genrer pÄ den dÀr cdon prylen. Man verkar ha nischat in sig pÄ de mest kommersiellt gÄngbara huvudgenrerna endast. Kanske blir fler med tiden?
Hazard Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Att smÄband betalar för att bli (förhoppningsvis) lyssnade pÄ Àr vÀl inte nytt? Finns det inte klubbar och sÄnt i staterna dÀr band betalar fÄr att fÄ spela, höll inte Nirvana pÄ med sÄnt innan genombrottet?
surikatmamma Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Att smÄband betalar för att bli (förhoppningsvis) lyssnade pÄ Àr vÀl inte nytt? Finns det inte klubbar och sÄnt i staterna dÀr band betalar fÄr att fÄ spela, höll inte Nirvana pÄ med sÄnt innan genombrottet? Tror det kallas Pay&Play, och det Àr helt sjukt.
Altzi Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Jag tror att om man skall vara med pĂ„ cdon, sĂ„ Ă€r det nu man ska vara med. 1. Nyhetens behag 2. Det Ă€r fĂ„ artister dĂ€r nu=mer exponering. 39:-/mĂ„n kĂ€nns knappt som att betala, det Ă€r ju vad jag dricker cola för varje dag đ Kanske inte Ă€r rĂ€tt forum för HĂ RDROCKARE men vem vet đ
Altzi Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Letade efter musik i genren HĂ„rdrock pĂ„ cdon, det var inte mycket att hĂ€nga i granen, men det kommer vĂ€l mer framöver đ
hackeman Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Jag tror att om man skall vara med pĂ„ cdon, sĂ„ Ă€r det nu man ska vara med. 1. Nyhetens behag 2. Det Ă€r fĂ„ artister dĂ€r nu=mer exponering. 39:-/mĂ„n kĂ€nns knappt som att betala, det Ă€r ju vad jag dricker cola för varje dag đ HĂ„ller fullt med i ALLA dina Ă„sikter, med undantag att jag dricker cola lajt. đ
Thimmie Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Bra ide (som han sa björnen), men att det kostar? Ja, det kanske Àr just det som höjer kvallen pÄ lÄtarna som lÀgs upp. Jag vet inte.
D Vibe Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 (redigerat) Gamla nyheter, men en kompis som jag producerat en lĂ„t Ă„t har lagt upp lite lĂ„tar pĂ„ CDONs demoforum. FAN vad dĂ„lig kvalitet det blir i deras uppspelning. Vet inte riktigt om det Ă€r han som trixat med filen eller om CDON.coms webspelare Ă€r otroligt dĂ„lig? http://demo.cdon.com/artist.php?id=110836 "Hurricane" producerade jag för .. hmm .. tvĂ„ Ă„r sen, och en fil med sĂ„ dĂ„lig kvalitet har jag inte skickat till honom iaf đ.. NĂ„gon annan som har liknande erfarnhet med den tjĂ€nsten? /Daniel Redigerat 22 augusti 2006 av D Vibe
ThomasJ Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Nu kostar det bara 19::/mÄnad kan det iofs vara vÀrt!
Fidden Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Usch vilken elak konvertering dom anvÀnder, lÄter ju skit i spelaren...
mallorcamange (oregistrerad) Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 annars sĂ„ har http://www.mela.se en gratistjĂ€nst dĂ€r du lĂ€gger upp MP3Ăłr och folket kan sedan lyssna pĂ„ ca 1 min av lĂ„ten och sen vĂ€lja ifall de vill tanka ner eller inte. Fungerar klanderfritt för mig i a f. Fast jag har inte blivit miljonĂ€r men har idag sĂ„lt totalt 78 mp3 lĂ„tar.....bĂ€ttre Ă€n inget...6 kr/lĂ„t kostar det att ladda ner. Mallorca: Turisterna avtar och nu kan Ă€ntliga jag och lokalbefolkningen tagga ner och dricka sangria i baren pĂ„ kvĂ€llarna, spela lite schack, ta fram gitarren och sjunga...... đ
musik (oregistrerad) Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 annars sĂ„ har http://www.mela.se en gratistjĂ€nst dĂ€r du lĂ€gger upp MP3Ăłr och folket kan sedan lyssna pĂ„ ca 1 min av lĂ„ten och sen vĂ€lja ifall de vill tanka ner eller inte. Fungerar klanderfritt för mig i a f. Fast jag har inte blivit miljonĂ€r men har idag sĂ„lt totalt 78 mp3 lĂ„tar.....bĂ€ttre Ă€n inget...6 kr/lĂ„t kostar det att ladda ner. Mallorca: Turisterna avtar och nu kan Ă€ntliga jag och lokalbefolkningen tagga ner och dricka sangria i baren pĂ„ kvĂ€llarna, spela lite schack, ta fram gitarren och sjunga...... đ Nice! đ
lonewind Postat 28 augusti 2006 Postat 28 augusti 2006 Jag hade lite problem med registeringen. I svaret jag fick frÄn cdons support fick jag veta att jag kunda vÀnta nÄgra veckor för att tjÀnsten skulle bli gratis dÄ. Insidertips!
Fidden Postat 28 augusti 2006 Postat 28 augusti 2006 Jag hade lite problem med registeringen. I svaret jag fick frÄn cdons support fick jag veta att jag kunda vÀnta nÄgra veckor för att tjÀnsten skulle bli gratis dÄ. Insidertips! DOH!
djonas Postat 28 augusti 2006 Postat 28 augusti 2006 Jag har lagt upp 3 lĂ„tar Ă€n sĂ„ lĂ€nge. đ Edit: btw FredAsp, jag har lite svĂ„rt att lĂ€sa vad det stĂ„r i din signatur, snĂ€lla kan du inte öka storleken...bara lite.
Signert Postat 13 november 2006 Postat 13 november 2006 Tycker systemet Ă€r lite mĂ€rkligt, eftersom det verkar som att det Ă€r totala antalet poĂ€ng som en lĂ„t fĂ„r som rĂ€knas. Dvs. en lĂ„t som fĂ„tt 500 enpoĂ€ngare rankas lika högt som en som fĂ„tt 100 fempoĂ€ngare. Eller har jag missuppfattat det hela? DĂ€remot vore det trevligt om ni pĂ„ forumet som har lagt upp lĂ„tar pĂ„ cdon skrev det i denna trĂ„d, sĂ„ kan vi lyssna och rösta pĂ„ varandra. đ Mina lĂ„tar: Swedish For Beginners
Fidden Postat 13 november 2006 Postat 13 november 2006 Jag har i stort sett lagt ner min cdon-demosida... blev sÄ trött efter att nÄgon full webprogrammerare förmodligen glömt en WHERE sats i databasqueryn och lyckats Àndra genren pÄ ALLA lÄtar till Classic Rock! HÀnder bara sena fredagar eller tidiga mÄndagar. Har hÀnt mig. Har hÀnt en föredetta jobbarkompis till mig. Han Àndrade hÄrfÀrgen pÄ alla lunarstormanvÀndare till blond. VÀntar för övrigt pÄ min rabattkod frÄn cdon som jag blev lovad eftersom jag betalade för nÄgot som andra fick gratis.
Signert Postat 13 november 2006 Postat 13 november 2006 Jag har i stort sett lagt ner min cdon-demosida... blev sĂ„ trött efter att nĂ„gon full webprogrammerare förmodligen glömt en WHERE sats i databasqueryn och lyckats Ă€ndra genren pĂ„ ALLA lĂ„tar till Classic Rock! HĂ€nder bara sena fredagar eller tidiga mĂ„ndagar. Har hĂ€nt mig. Har hĂ€nt en föredetta jobbarkompis till mig. Han Ă€ndrade hĂ„rfĂ€rgen pĂ„ alla lunarstormanvĂ€ndare till blond. VĂ€ntar för övrigt pĂ„ min rabattkod frĂ„n cdon som jag blev lovad eftersom jag betalade för nĂ„got som andra fick gratis. Classic rock... đđ Nu har jag i alla fall varit inne och lyssnat pĂ„ lite av din "klassiska rock". đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.