Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

SÄg presis att cdon har börjat med ett demoforum dÀr du kan lÀgga upp dina lÄtar sÄ folk kan lyssna och rösta. tror det kostar 39:-/mÄnad men de bjuder pÄ en extra mÄnad just nu.

kolla hÀr:

cdons demosida

Redigerat av sixties
Annons
Postat

JÀkligt bra, dock kasst som satan att man mÄste betala för att fÄ sin musik hörd, dock har jag viss överseelse med det eftersom det lÀr ta rÀtt hÄrt med serverplats osv.

Postat

Det lÀr ju inte vara sjÀlvkostnadspris, dom dÀr 39 kronorna. Fast Ä andra sidan dom har support och sÄnt för dom som lÀgger upp demos?

Postat

Det finns ju massor av communitys för demoband dÀr man kan ladda upp sina lÄtar gratis, till exempel myspace och jamma, sÄ jag förstÄr inte varför man skulle vilja betala för det.

Postat
Det finns ju massor av communitys för demoband dÀr man kan ladda upp sina lÄtar gratis, till exempel myspace och jamma, sÄ jag förstÄr inte varför man skulle vilja betala för det.

LÀs min lÀnk ovan.

Postat

Eller okeeejdÄ, för att ni ska slippa klicka sÄ klistrar jag in det istÀllet:

Har fÄtt lite inside-info om att cdon.com's enhet för affÀrsutveckling hÄller pÄ att ta fram tjÀnster som vÀnder sig till sÄna som oss, dÀr tanken Àr att vem som helst ska kunna publicera sina lÄtar, som sedan kan lyssnas pÄ av andra - samt betygsÀtta dem. Inget nytt med det förstÄs, men ju högre upp en lÄt rankas av lyssnarna desto bÀttre förmÄner och promotion fÄr artisten, som ekonomisk ersÀttning och i bÀsta fall skivkontrakt. Och att cdon.com redan har marknadsföringen gratis via TV3 m.m. gör det ju inte svÄrare för dem precis.

Postat

Det luktar fame factory och idol om det dĂ€r. BĂ€ttre att man knyter kontakter med oberoende bolag och bokningsbolag (heter det sĂ„?) via "vanliga" communitys. đŸ˜±

Men det beror ju iofs pÄ vad man Àr ute efter och vilken musik man hÄller pÄ med.

Postat
Det luktar fame factory och idol om det dĂ€r. BĂ€ttre att man knyter kontakter med oberoende bolag och bokningsbolag (heter det sĂ„?) via "vanliga" communitys. đŸ˜±

Men det beror ju iofs pÄ vad man Àr ute efter och vilken musik man hÄller pÄ med.

Det Àr vÀl antalet besökare som gör cdon attraktivt. Samt deras marknadsföring och branschkopplingar. Men det vill ju till att de framhÀver ens demos sÄ att man verkligen fÄr lyssnare. 1,2 miljoner besökare Àr klen tröst om ingen av dem hittar till just din demo.

Postat

Woo.. det var tunt med genrer pÄ den dÀr cdon prylen.

Man verkar ha nischat in sig pÄ de mest kommersiellt gÄngbara huvudgenrerna endast.

Kanske blir fler med tiden?

Postat

Att smÄband betalar för att bli (förhoppningsvis) lyssnade pÄ Àr vÀl inte nytt? Finns det inte klubbar och sÄnt i staterna dÀr band betalar fÄr att fÄ spela, höll inte Nirvana pÄ med sÄnt innan genombrottet?

Postat
Att smÄband betalar för att bli (förhoppningsvis) lyssnade pÄ Àr vÀl inte nytt? Finns det inte klubbar och sÄnt i staterna dÀr band betalar fÄr att fÄ spela, höll inte Nirvana pÄ med sÄnt innan genombrottet?

Tror det kallas Pay&Play, och det Àr helt sjukt.

Postat

Jag tror att om man skall vara med pÄ cdon, sÄ Àr det nu man ska vara med.

1. Nyhetens behag

2. Det Àr fÄ artister dÀr nu=mer exponering.

39:-/mĂ„n kĂ€nns knappt som att betala, det Ă€r ju vad jag dricker cola för varje dag 😆

Kanske inte Ă€r rĂ€tt forum för HÅRDROCKARE men vem vet 😛

Postat

Letade efter musik i genren HĂ„rdrock pĂ„ cdon, det var inte mycket att hĂ€nga i granen, men det kommer vĂ€l mer framöver 😆

Postat
Jag tror att om man skall vara med pÄ cdon, sÄ Àr det nu man ska vara med.

1. Nyhetens behag

2. Det Àr fÄ artister dÀr nu=mer exponering.

39:-/mĂ„n kĂ€nns knappt som att betala, det Ă€r ju vad jag dricker cola för varje dag 😛

HĂ„ller fullt med i ALLA dina Ă„sikter, med undantag att jag dricker cola lajt. 😆

Postat

Bra ide (som han sa björnen), men att det kostar? Ja, det kanske Àr just det som höjer kvallen pÄ lÄtarna som lÀgs upp. Jag vet inte.

• 7 mĂ„nader senare...
Postat (redigerat)

Gamla nyheter, men en kompis som jag producerat en lÄt Ät har lagt upp lite lÄtar pÄ CDONs demoforum. FAN vad dÄlig kvalitet det blir i deras uppspelning. Vet inte riktigt om det Àr han som trixat med filen eller om CDON.coms webspelare Àr otroligt dÄlig?

http://demo.cdon.com/artist.php?id=110836

"Hurricane" producerade jag för .. hmm .. tvĂ„ Ă„r sen, och en fil med sĂ„ dĂ„lig kvalitet har jag inte skickat till honom iaf 🙂..

NÄgon annan som har liknande erfarnhet med den tjÀnsten?

/Daniel

Redigerat av D Vibe
mallorcamange (oregistrerad)
Postat

annars sÄ har http://www.mela.se en gratistjÀnst dÀr du lÀgger upp MP3ór och folket kan sedan lyssna pÄ ca 1 min av lÄten och sen vÀlja ifall de vill tanka ner eller inte. Fungerar klanderfritt för mig i a f. Fast jag har inte blivit miljonÀr men har idag sÄlt totalt 78 mp3 lÄtar.....bÀttre Àn inget...6 kr/lÄt kostar det att ladda ner.

Mallorca: Turisterna avtar och nu kan Ă€ntliga jag och lokalbefolkningen tagga ner och dricka sangria i baren pĂ„ kvĂ€llarna, spela lite schack, ta fram gitarren och sjunga...... 😆

musik (oregistrerad)
Postat
annars sÄ har http://www.mela.se en gratistjÀnst dÀr du lÀgger upp MP3ór och folket kan sedan lyssna pÄ ca 1 min av lÄten och sen vÀlja ifall de vill tanka ner eller inte. Fungerar klanderfritt för mig i a f. Fast jag har inte blivit miljonÀr men har idag sÄlt totalt 78 mp3 lÄtar.....bÀttre Àn inget...6 kr/lÄt kostar det att ladda ner.

Mallorca: Turisterna avtar och nu kan Ă€ntliga jag och lokalbefolkningen tagga ner och dricka sangria i baren pĂ„ kvĂ€llarna, spela lite schack, ta fram gitarren och sjunga...... 😕

Nice!

😕

Postat

Jag hade lite problem med registeringen. I svaret jag fick frÄn cdons support fick jag veta att jag kunda vÀnta nÄgra veckor för att tjÀnsten skulle bli gratis dÄ.

Insidertips! :rolleyes:

Postat
Jag hade lite problem med registeringen. I svaret jag fick frÄn cdons support fick jag veta att jag kunda vÀnta nÄgra veckor för att tjÀnsten skulle bli gratis dÄ.

Insidertips! :rolleyes:

DOH!

Postat

Jag har lagt upp 3 lĂ„tar Ă€n sĂ„ lĂ€nge. 🙁

Edit: btw FredAsp, jag har lite svÄrt att lÀsa vad det stÄr i din signatur, snÀlla kan du inte öka storleken...bara lite. :rolleyes:

• 2 mĂ„nader senare...
Postat

Tycker systemet Àr lite mÀrkligt, eftersom det verkar som att det Àr totala antalet poÀng som en lÄt fÄr som rÀknas. Dvs. en lÄt som fÄtt 500 enpoÀngare rankas lika högt som en som fÄtt 100 fempoÀngare. Eller har jag missuppfattat det hela?

DĂ€remot vore det trevligt om ni pĂ„ forumet som har lagt upp lĂ„tar pĂ„ cdon skrev det i denna trĂ„d, sĂ„ kan vi lyssna och rösta pĂ„ varandra. 😄

Mina lÄtar: Swedish For Beginners

Postat

Jag har i stort sett lagt ner min cdon-demosida... blev sÄ trött efter att nÄgon full webprogrammerare förmodligen glömt en WHERE sats i databasqueryn och lyckats Àndra genren pÄ ALLA lÄtar till Classic Rock!

HÀnder bara sena fredagar eller tidiga mÄndagar. Har hÀnt mig. Har hÀnt en föredetta jobbarkompis till mig. Han Àndrade hÄrfÀrgen pÄ alla lunarstormanvÀndare till blond.

VÀntar för övrigt pÄ min rabattkod frÄn cdon som jag blev lovad eftersom jag betalade för nÄgot som andra fick gratis.

Postat
Jag har i stort sett lagt ner min cdon-demosida... blev sÄ trött efter att nÄgon full webprogrammerare förmodligen glömt en WHERE sats i databasqueryn och lyckats Àndra genren pÄ ALLA lÄtar till Classic Rock!

HÀnder bara sena fredagar eller tidiga mÄndagar. Har hÀnt mig. Har hÀnt en föredetta jobbarkompis till mig. Han Àndrade hÄrfÀrgen pÄ alla lunarstormanvÀndare till blond.

VÀntar för övrigt pÄ min rabattkod frÄn cdon som jag blev lovad eftersom jag betalade för nÄgot som andra fick gratis.

Classic rock... 🙂🙂

Nu har jag i alla fall varit inne och lyssnat pĂ„ lite av din "klassiska rock". 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.