Jump to content
Annons

Steinberg system 4


Roger

Recommended Posts

Finns det någon som funderat på att köpa det ljudkortet?

Eller har köpt det.

Om du har det hur funkar det för dig?

Vad ser du som för och nackdel med system 4.

Skriv gärna en allmän åsikt om vad du tror eller vet om detta kort.

Kollar runt alternativ för eventuella köp och detta intresserar dock endast för att det kan vara ett bra ljudkort att "växa i" från början och ej behöver bytas när det blir dags för flerkanalsinspelning. Största anledningen är dock att SL3 ingår.

Priset för detta "paket" är ej så svidande med tanke på vad det är.

Men det är trots allt ett externt kort och använder ej bärbar dator så finns det nåt att säga om detta?

Någon som kan och vill uttala sig...?

mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

känner inte till ljudkortet men det hindrar ju inte från att ha en åsikt 😲

det är ju USb anslutning och det är ju tyngre för processorn än firewire och pci kort.

jag har e-mu 1820 och är nöjd med det. kostar 3795.-

men med tanke på cubase sl så kanske det är pris värt.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

känner inte till ljudkortet men det hindrar ju inte från att ha en åsikt 😆

det är ju USb anslutning och det är ju tyngre för processorn än firewire och pci kort.

jag har e-mu 1820 och är nöjd med det. kostar 3795.-

men med tanke på cubase sl så kanske det är pris värt.

Precis det är åsikter jag vill ha... 🙂

Jo det är det där med usb som sätter griller i knoppen. Men samtidigt sl3.

Har kikat runt i trådar och förfrågningar, man blir liksom lite snurrig av allt.

Såg ett e-mu i en postad länk det är ett pci med breakout box...eller har jag fel?

Det är något sånt som är intressant för att slippa böka bakom datorn.

Har många funderingar på ljudkort.

Allt från E-mu 0404, delta audiophile 2496 lr 1010lt lr Esi juli@ lr, lr, lr, lr...etc...suck! 😆

Finns det nån som blivit galen på vägen till "sitt" ljudkort???

Det är ju som att hitta en snöflinga i sahara... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan mycket väl ha fel men jag har för mig att det handlar om USB1.

Usch! Ja om så är fallet då är det inget alternativ... 😏

Man får kolla lite specar...

Tack för svar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Frågan är om man verkligen behöver ens SL 3! Har inte kunnat hitta nåt som i verkligheten, även i seriös hemmastudio, skulle vara nackdel med SE 3?

Emu 1820m (€410) + Steinberg Studio Case 2 (€225) = grymt paket för 5895 SEK!

Observera att det är 1820m med m som i med de suveräna A/D-omvandlarna!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Frågan är om man verkligen behöver ens SL 3! Har inte kunnat hitta nåt som i verkligheten, även i seriös hemmastudio, skulle vara nackdel med SE 3?

Emu 1820m (€410) + Steinberg Studio Case 2 (€225) = grymt paket för 5895 SEK!

Observera att det är 1820m med m som i med de suveräna A/D-omvandlarna!

Hej hans!

Tack för svar o tips. Läste i en annan tråd om Emu 1820m där det kortet verkar jäklas lite för dem. Så då blir jag lite osäker. Men samtidigt finns det dom är nöjd.

Du har förmodligen rätt i vad gäller SL3 och det blir Studio case 2 trots allt (man velar hit o dit hela tiden) :rolleyes: Jag är ändå så gott som nybörjare vad gäller HD insp.

Om jag mot förmoden ej tycker att SE3 räcker då är det bara att uppgradera och om man är nöjd med se3 har man sparat ett par tusen.

Vad gäller ljudkort känns det som att man får "gambla" lite efter att ha dragit lite egna slutsatser utifrån andra användares erfarenheter.

Man får göra en check lista 🙂

Mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle rekommendera 1820m (1616m för bärbara) för att det är så överjävligt bra A/D-omvandlare i dom, har inte hört ngt i prisklassen som är lika bra!

Det som är strul är E-mu´s bökiga patchmixer som man måste spara i en inställning man är nöjd med och sedan ladda in den, för annars krånglar det ibland.

Problemet är att man vill göra musik och därav aldrig orkar skapa en bra patch, även fast det bara skulle ta 5 minuter och sen vara gjort för all framtid :rolleyes:!

I övrigt är det verkligen ett kanon-kort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns att jag spanade själv in kortet, och efter en del sökanden på nätet kom jag fram till att det inte var det bästa kortet man kunde köpa. Steinberg har aldrig varit speciellt duktiga när det gäller hårdvara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns att jag spanade själv in kortet, och efter en del sökanden på nätet kom jag fram till att det inte var det bästa kortet man kunde köpa. Steinberg har aldrig varit speciellt duktiga när det gäller hårdvara.

Tack för svar!

Jo jag har oxå kommit fram till att detfinns bättre alternativ och ett sådant kort bör som sagt vara nåt att "växa i" och använda ett tag och det finns en del kort för mindre pengar som är värt att koola upp.

Mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle rekommendera 1820m (1616m för bärbara) för att det är så överjävligt bra A/D-omvandlare i dom, har inte hört ngt i prisklassen som är lika bra!

Det som är strul är E-mu´s bökiga patchmixer som man måste spara i en inställning man är nöjd med och sedan ladda in den, för annars krånglar det ibland.

Problemet är att man vill göra musik och därav aldrig orkar skapa en bra patch, även fast det bara skulle ta 5 minuter och sen vara gjort för all framtid 😠!

I övrigt är det verkligen ett kanon-kort!

ok!

Får kolla upp det och samla info om de kort som verkar vara bra och bättre. Är det inte värre än så bör det ej vara så struligt.

Tack för förslag.

Mvh Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...