Jump to content
Annons

Tilldela DAE mer minne..


flintan

Recommended Posts

Hur tilldelar man DAE mer minne i mac os x 10.4 tiger? Hittar ingen DAE folder och inget DAE program? Är det avskaffat och ersatt med nån slags digi core driver och var tilldelar man isf mer minne? Till ProTools??

Min dator har aldrig klagat på för lite minne men nu efter uppgradering och ominstallering klagas konstant på för lite minne tex varje gång iZotpoe Vinyl öppnas. Helt borta...känner jag mig.

Har precis köpt en Digi 002r och mac os 10.4.3 tiger och har även en uppgradering till PT 7, bara jag får snurr på internet uppkopplingen, så då kommer antagligen fler bult-frågor. 😉

Tacksam för hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du har OSX, i OSX tilldelar man inget minne längre. det går av sig själv.

:-)

Tips: köp mer minne; osx kr'ver en hel del 2 Gb så blir allt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

😆😆 Jaha... va dumt.. så mycket koll har jag. Tror iof att det är nåt knas med just iZotope Vinyl pluggen eftersom det bara klagas när den öppnas.

Här kommer fler dumma frågor om någon vet:

1. Kanalerna i mixfönstret är breda och jag blir galen av allt scrollande. Var ställer man om så de blir smala? Har gjort det förut men kommer inte ihåg var och nu hittar jag det f*n inte.

2. Någon som vet var de rätta koderna för registrering av protools finns? Hittills har jag lyckats lokalisera serienummer på 002 och registrerat Ignition Pack (plugg paket). Men jag vill registrera programmet och få tillgång till ProTools 7. Det är "registration ID" som efterlyses FÖR PROGRAMMET!

Nu blev det rörigt men någon som nyligen registrerat sitt ProTools kanske förstår.

Och ja, jag vet, det står säkert hur detta funkar gömt på nån liten lapp som jag tappat bort i all iver. Och jag borde gå till inköpsstället och fråga, men dom har stängt så här dags, och varför vänta när det finns mycket bättre support här. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips: köp mer minne; osx kr'ver en hel del 2 Gb så blir allt bra.

Förresten, köpa mer minne. Jag som trodde jag hade köpt färdigt för ett tag framöver nu... Och det finns inte en sekin kvar att avvara till annat än nudelsoppa och pasta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med mbox, och där finns koden på första insidan av "getting started guiden".

Vet inte om det är samma på 002.

Japp det är samma. Men det är serienumret. Det ska också fyllar i när man registrerar. Men jag hittar inte registration ID..

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂😄 Jaha... va dumt.. så mycket koll har jag. Tror iof att det är nåt knas med just iZotope Vinyl pluggen eftersom det bara klagas när den öppnas.

Här kommer fler dumma frågor om någon vet:

1. Kanalerna i mixfönstret är breda och jag blir galen av allt scrollande. Var ställer man om så de blir smala? Har gjort det förut men kommer inte ihåg var och nu hittar jag det f*n inte.

2. Någon som vet var de rätta koderna för registrering av protools finns? Hittills har jag lyckats lokalisera serienummer på 002 och registrerat Ignition Pack (plugg paket). Men jag vill registrera programmet och få tillgång till ProTools 7. Det är "registration ID" som efterlyses FÖR PROGRAMMET!

Nu blev det rörigt men någon som nyligen registrerat sitt ProTools kanske förstår.

Och ja, jag vet, det står säkert hur detta funkar gömt på nån liten lapp som jag tappat bort i all iver. Och jag borde gå till inköpsstället och fråga, men dom har stängt så här dags, och varför vänta när det finns mycket bättre support här. 😄

Du ställer detta direkt i menyn.... äh... kommer inte ihåg vad menyn heter... men det du söker heter iaf "narrow mix window".. Så får du smala och fina reglar.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...