Jump to content
Annons

Beat moddy


Recommended Posts

* LÅTNAMN:beat moddy

* ARTIST/GRUPP: mig

* GENRE: uh

* LÅTLÄNGD: 01:19

* KOMPOSITÖR: Maximilian H

* PRODUCENT: Maximilian H

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3mb

* STATUS: Skiss

Fick iden till låten när jag lekte med att tråckla med gitarrklipp från andra projekt jag hållt på med in i beatgrejsmusik. Skulle va bra å få höra nån kommentar om den, behöver motivation, antingen att nåt borde firras i den eller att den anständig nog att bygga vidare på kanske.

Ingen som känner till några som gör sånhär musik?

Beat_moddy_3.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Får lite vibbar från den hära "drinking in LA" som var en mega-hit för några år sedan.. Låter jävligt proffsigt! 😉 Få till nån tjej som sjunger in nån killer-hook på detta och bli rik! 🙂

Funderade på en såndär natascha bedding eller reddingfield (eller va de va. kommer inte ihåg vicket) röst på det. Får nog helt enkelt ringa henne och styra upp en dejt!

/tackar eken, jo längre får de väl bli, men den e krånglig att variera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jorå det här kan bli nått det går väl att stoppa in andra instrument som bygger på och fortsätter. Ja fan starta med det här stegra det långsamt sen tvärtyst och versen börjar ja så där du vet hur dom gör 😄 . Undan för undan så sväller du ut det med andra instrument som kanske tar över helt ibland. Kanske landa om i grundläget igen och sen samma sak på nytt och sluta i ett enda stort dånande ja vad det nu heter crecendo eller nåt, full sula på östgötska.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön influens med four tet, han är ju asbra. Bra och tajt klippt, du skulle kunna testa att lägga lite sparsamt med effekter här och var för att blöta upp ljudbilden, nu är det ganska platt och instängt. Men absolut nåt att jobba vidare på!

/tek

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte min genre, så jag vet egentligen inte. Men är det inte lite enformigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...