Jump to content
Annons

Vi söker Musikskapare.


Hani

Recommended Posts

Lasse Mongo (oregistrerad)

Problemet är ju egentligen det att de vill ha tag i nåt som är originellt som de säkert fått massor av ggr men missat pga av att de inte inser nyttan med nån som faktiskt går igenom allt som väller in hos dem, men så ska ju den personen också veta exakt vad hela A&R-avdelning exakt är ute efter vilket är jäkligt svårt eftersom de är olika personer och så fortsätter det år ut och år in och aldrig hittar de den de är ute efter eftersom den som lyssnar inte vet vad den som söker är ute efter och antagligen aldrig heller får höra det...

Mitt tips till de som mailar hit från bolagen är att ta egna initiativ eller halka efter, titta på Ace of bajs, hur många ångrar inte att inte lade mer tid på deras demos medans tid var...... men sen kommer en ny tid, som kan kallas internet-age där många väljer bort bolagen och distribuerar själva och inte har nåt vinst-intresse som det att jämföra med bolagens "vinn eller försvinn-mentalitet" den tiden är ganska förbi nu och därav deras desperation efter nåt nytt och fräscht etc, what you wouldn´t see, you would´ve miss, vakna nu, vi gör om världen och värderingar och därmed är er roll mindre nu och er trovärdighet inte alls vad den brukade vara... jag säljer hellre det jag kan sälja själv än låter er ta mina rättigheter ifrån mig, så kan man sammafatta hur historien nu tar sin vändning... the future looks bright, ooh so bright!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Problemet är ju egentligen det att de vill ha tag i nåt som är originellt som de säkert fått massor av ggr men missat pga av att de inte inser nyttan med nån som faktiskt går igenom allt som väller in hos dem, men så ska ju den personen också veta exakt vad hela A&R-avdelning exakt är ute efter vilket är jäkligt svårt eftersom de är olika personer och så fortsätter det år ut och år in och aldrig hittar de den de är ute efter eftersom den som lyssnar inte vet vad den som söker är ute efter och antagligen aldrig heller får höra det...

Mitt tips till de som mailar hit från bolagen är att ta egna initiativ eller halka efter, titta på Ace of bajs, hur många ångrar inte att inte lade mer tid på deras demos medans tid var...... men sen kommer en ny tid, som kan kallas internet-age där många väljer bort bolagen och distribuerar själva och inte har nåt vinst-intresse som det att jämföra med bolagens "vinn eller försvinn-mentalitet" den tiden är ganska förbi nu och därav deras desperation efter nåt nytt och fräscht etc, what you wouldn´t see, you would´ve miss, vakna nu, vi gör om världen och värderingar och därmed är er roll mindre nu och er trovärdighet inte alls vad den brukade vara... jag säljer hellre det jag kan sälja själv än låter er ta mina rättigheter ifrån mig, så kan man sammafatta hur historien nu tar sin vändning... the future looks bright, ooh so bright!

Usch va bra sagt....

Nu blev jag sotis 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där bolaget verkar för övrigt inte vara ett skivbolag om jag förstår deras inägg, utan snarare en ljud och bild studio som jobbar mot reklambyråer och filmskapare m.m . Eftersom sidan inte funkar kan jag bara tolka deras företagsnamn... jag har gjort speljobb för liknande företag och det är rätt hyfsade pengar vid ett tillfälle. Om man skriver musik till dem så köper de nog lös rättigheterna på ngt sätt, men cash is king, får man bra med pröjs får man finna sig i det... eller så får ngn annan ta jobbet. Så skicka demos dit... eller inte.

Vem vet, de kanske ska ljudlägga en film och behöver musik som de kan köpa lös till en mer ansenlig summa. Så har ni demos ni kan undvara så hojta dit det.

Observera att jag inte vet ngt om företaget än namnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
drloop (oregistrerad)

Edithouse kanske läste svaren på tråden...

Med rätt inställning, vilja och hårt arbete kommer man långt.

90% arbete 10% talang, typ.

Sök ett jobb och det kan ta tid att få svar.

Ligg på om dem inte svarar.

Det underlättar om man följer beskrivningen som företaget begär att man skall följa. Det är trots allt du som är sugen på att sälja eller?

Lycka till alla!

Post production är ball!

JL

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...