Jump to content
Annons

Damm!


Utan Namn

Recommended Posts

Annons
Vad kan man göra för att inte få så mycket damm?

Stäng av datorn, mixern, högtalarna, syntharna och alla effekter i en vecka. Dvs. av-elektrifiera området. Jobbigt va?

Hur ofta ska man behöva damma?

Damma när de ser dammiga ut 😄

Hur patetisk är jag som lägger ner tid på denna fråga?

Ingen fara! Jag skickar fakturan.

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör ni för att inte få så mycket damm på studioprylarna?

Hur ofta ska man behöva damma?

Vad kan man göra för att inte få så mycket damm?

Hur patetisk är jag som lägger ner tid på denna fråga?

😄

Lägg en handduk eller dyl på prylarna när du inte använder dom... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde finnas en vattenspruta med en magisk vätska i som gör att det inte kommer damm på grejerna. Den gör dina studioprylar immuna mot damm!

Kanske ska starta ett företag..

Dust Remover - keep it clean

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

en kemikalie... transparant, doftlöst och konsistens som vatten... men häller du vatten över en synth kortsluts inget...

Och om du dricker det så dör du.

😄 näädå... får ont i magen bara vad jag vet...

det används / är tänkt att användas vid bränder för att inte få vattenskador osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är att när man har ström kopplad till prylar så står de... i verklig bemärkelse... och samlar damm. Min TV blir alltid dammig på just ett speciellt sätt, dammet ritar liksom en oval form på sidan av TVn. Just där bildröret sitter antar jag.

Men problemet med att bryta strömtillförseln till syntar (och datorer för den delen) är att de då får kortare batteri-livslängd...

Till en gammal Atari är det inga problem dock... den kan man ha urkopplad i en evighet och sedan koppla in någon gång, går alltid som en klocka. Just på grund av att den inte har någon klocka.

Å analogsyntar är det ju samma sak med. Gamlingar utan minnen. De kan man koppla ur från elnätet då de inte används. Kör en dosa med brytare till sånt som klarar sig utan ström och ha prylar med interna batterier inkopplade. Det tror jag på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sapphire-water, siden-filtar och Dataperfekts Blåsbort. Tycker ni inte att ni går till överdrift lite? 😆 Bara att ta en trasa och torka av sina synthfanskap ju, hur svårt kan det vara? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sapphire-water, siden-filtar och Dataperfekts Blåsbort. Tycker ni inte att ni går till överdrift lite? 😄 Bara att ta en trasa och torka av sina synthfanskap ju, hur svårt kan det vara? 😛

bah... trasa is for teh weak! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...