Jump to content
Annons

Vad har ni för dator?


furstan

Recommended Posts

Annons

P4 3.6GHz (högtemperaturs Prescott), 2*1GB DDR2 RAM, 160 + 120 + 2*160 (Raid0) hårddiskar - och så en extern Firewire-hårddisk på 200GB för backup.

Vattenkyld CPU+grafik, med Zalman Reserator...

Ljudkort: RME Hammerfall9652 - som snart kommer att bytas ut till ett HDSP9652...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

1. P4 3.2 Ghz prescott, 4 Gb Ram, 3 hårddiskar a 250 gig st (2 st i raid 0). Vattenkyld med Zlman Reserator. Ljudkort 2 x Motu II

2. Amd XP 3000, 1.7 Ghz (tror jag), 1 Gb Ram, s st hårdiskar a 200 gig st. ljudkort: 2 x staudio C-port 2000 + creative X-fi

3. Laptop, P4 1.6 Ghz, 1 Gb ram, intern hårddisk 80 samt en firewire på 160 gig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemmadator/pysselmusik- skissdator

P4 northwood @ 2.8ghz, 512mb ram, 2x80gb SATA samt en 160gb IDE, Win2k. Funkar trots alldeles för lite minne förvånande bra med logic5.5. Intel chipset.

Servern

PII @ 350mhz (tror jag) 12gb, Redhat7 linux, men ska stoppa in ett strippat Gentoo så fort jag kommer hem.

Laptoppen

Toshiba Satellite Celeron@700mhz, 196mb ram, Gentoo linux. Roligaste datorn just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...

Tja, min mest använda dator just nu är en PC med en processor AMD 2400+ och 512mb ram.

Sen har jag också en 800 MHz P-III med 128mb ram till OASYS PCI.

Och sen har jag min något hot-roddade Amiga a1200 med 40 MHz 68030-processor och 32 MB ram som jag just nu mest använder till spel och Aegis Sonix.

Det är väl dom datorer som jag använder mest i alla fall. Kommer nog använda nån av mina Commodore C64 lite mer när jag väl skaffar MIDI-interface till den.

Försöker lite halvdesperat komma på vad jag ska göra musikaliskt med resten av mina datorer: ZX Spectrum 48k, ZX Spectrum +3, Peters Plus Sprinter, ABC80, ABC800, Yamaha CX5M, BBC Master 512, Commodore VIC20, Amiga 500, Mattel Aquarius, Atari Mega4, Atari 520STFM, Atari 600XL, etc...

Link to comment
Dela på andra sajter

Powermac G5 2*2.5 GHz, 1 GB RAM (ska köpa 2 GB till snart så då kommer jag ha 3 GB RAM).

160 GB hårdisk + en Lacie D2 Extreme på 300 GB. En Presonus Firebox används som ljudkort.

På mina största projekt hittills har jag haft runt 30-35 audiokanaler, 5-10 mjukvaruinstrument och 80-90 effektpluggar. Då har belastningen legat runt 10% med en buffert ställd till 256 samples.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag:

Acer Laptop PM 1.4 512mb 40Gb

Onsdag nästa vecka:

Frost ACM - Rackmonterad

945G Chipset

64-bit Pentium 630 processor (3.0 GHz/2MB)

2Gb PC533 DDR2 RAM

140 Gb 7200 rpm System HD

300 Gb 7200 rpm Audio HD

Dualmonitor

Motu 828MkII

Redigerat av namnet
Link to comment
Dela på andra sajter

Powerbook 1,67 ghz G4 med 512 mb ram för ljud och video. 1 gb extra ram inplaneras snarast.

Allteftersom jag gjort större och större projekt på datorn har jag börjat nå gränsen för vad den klarar av. Jag är inte typen som spammar med audiospår men däremot plugghanteringen börjar jag behöva mer kraft till. Nästa dator blir således en Powermac beroende på hur pass bra övergången till Intel fungerar. Har stora förhoppningar för detta faktiskt. För att vara en laptop har Powerbooken varit över all förväntan så det blir nog en Intel-variant på den också sen.

Jag får väl leva på gröt... ;/

Link to comment
Dela på andra sajter

AMD Athlon 1,6 ghz, 1024 mb ram, Juli@ ljudkort, 80 gb hd, 40 hb, 250 gb extern, dubbla monitorer.

Den pallar inte riktigt alla stora musikprojekt men man får bounca spåren för sig och sen lägga på fler 🙂 Jobbigt när man behöver ändra bara. Jag behöver nog 1 gb ram till.

För övrigt har alla fett flashiga datorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

AMD 64 bit 3200+ zalman fläkt, 2*512 mb ram, 200 gb + 250 gb hd, radeon 9800 pro med "speciell" fläkt (tystare), Audiophile 24/96, Har ännu inte kört några tygre projekt på den då jag har tillgång till bättre grejer på skolan men den duger alldeles utmärkt för mig, lite dumt bara att det endast finns två minnesslottar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

P4 3,7 Ghz

1024 mb ram

220 gb

Den duger gott. Sedan har jag en äldre tingest i min garderob som är sönder. När man startar upp den så börjar CD-spelarna att blinka som tokar och sedan stängs den ned... Har mycket kul på den jag inte kommer åt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Mac Mini

G4 1,42 Mhz

1 GB Ram

80 GB intern hårddisk

200 GB Maxtor Onetouch II extern hårddisk

M-audio FireWire Solo externt ljudkort

Duger bra till Reason, men om man kör ReWire börjar datorn protestera rätt fort, i alla fall på 256 samples.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Yohill (oregistrerad)

PC p4

3,6 Ghz

1024 ram

80 HD (till program)

160 HD (audio)

Digi 001

Nästa dator blir en MAC får se vilken som e på topp då... En G5a 2x2,7 hade inte varit fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...