Jump to content
Annons

Acer Ferrari och kortkommandon (Cubase)


Nad

Recommended Posts

Hej svejs dåra..

Jo efter att ha suttit i åratal med stationär blev det nu en laptop

model pheet ala Acer Ferrari. Laddar in Cubase SX.

I vanliga fall trycker jag ner tangent "1" för att gå till vänstra

markören där jag ställt den och "2" för högra...ja Ni som jobbar

med detta vet. Men på laptopen...HALLÅ??! VAR??

Det finns inget numeriskt tangentbord på Ferrarin.

Försöker jag gå in i "Key commands"

för att lägga till ett nytt, så snappas inte det. Nämen vad ÄR detta

för nånting. Vad är det NU jag gått och gjort???!

KAN någon vänlig själ hjälpa mig här?

Dessutom undrar jag rent generellt, finns det något snabbkommando

i Windows för "skrivbordet"?

Puss o tack sålänge.

Nad

Edit: "Det finns inget numeriskt tangentbord på Ferrarin".

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Dessutom undrar jag rent generellt, finns det något snabbkommando

i Windows för "skrivbordet"?

Håll nere windows-tangenten och tryck på M, så minimeras alla fönster. Övrigt kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Det borde finnas ett antal här som arbetar med laptop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom undrar jag rent generellt, finns det något snabbkommando

i Windows för "skrivbordet"?

Håll nere windows-tangenten och tryck på M, så minimeras alla fönster. Övrigt kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Det borde finnas ett antal här som arbetar med laptop.

Tack Signert! Alltid ett steg på vägen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom undrar jag rent generellt, finns det något snabbkommando

i Windows för "skrivbordet"?

Håll nere windows-tangenten och tryck på M, så minimeras alla fönster. Övrigt kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Det borde finnas ett antal här som arbetar med laptop.

Eller så trycker du windowsknapp + D.

Då ser du desktop, tryck windowsknapp + D igen och du kommer tillbaks dit du var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fungerar om du använder det numeriska tangentbordet (de är blå på min). pröva att aktivera dessa så skall det funka som det numeriska på ett vanligt tangentbord. detta måste du också göra om du skall använda snabbhoppen i markertrack.

Hoppas det hjälpte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fungerar om du använder det numeriska tangentbordet (de är blå på min). pröva att aktivera dessa så skall det funka som det numeriska på ett vanligt tangentbord. detta måste du också göra om du skall använda snabbhoppen i markertrack.

Hoppas det hjälpte!

Nej det finns inget numeriskt tangentbord (det som brukar vara nere till höger)

på Ferrarin. Har bara de siffrorna som är där uppe som på alla maskiner. 😱

Tack iallafall för att Du svarade! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom undrar jag rent generellt, finns det något snabbkommando

i Windows för "skrivbordet"?

Håll nere windows-tangenten och tryck på M, så minimeras alla fönster. Övrigt kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Det borde finnas ett antal här som arbetar med laptop.

Eller så trycker du windowsknapp + D.

Då ser du desktop, tryck windowsknapp + D igen och du kommer tillbaks dit du var.

Kalas!! Ännu bättre! Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

har ingen direkt lösning på ditt problem men det finns ju små numeriska tangentbord att köpa för någon hundring.kanske kan funka med ett sådant.

Lycka till!

Tack, skall kolla det.

Link to comment
Dela på andra sajter

På så gott som alla laptopar jag sett, både mac och pc, finns de numeriska siffrorna på tangenterna för j,k,l,u,i,o och så vidare.. i det området så att säga. Oftast står det en liten siffra på kanten av tangenten som visar vilken det är. Sedan nere i vänstra hörnet brukar det finnas en knapp som heter fn som står för function. Tryck in den så förvandlas dom tangenterna jag nämde till numeriska siffror istället. Detta är en lite yxig lösning egentligen men det finns inte mycket alternativ på en så liten yta. Man vänjer sig efter ett tag.

Om inte din acer har detta blir jag mycket förvånad eftersom det verkar vara standard. Hoppas jag inte förklarade alltför virrigt nu bara...

Link to comment
Dela på andra sajter

På så gott som alla laptopar jag sett, både mac och pc, finns de numeriska siffrorna på tangenterna för j,k,l,u,i,o och så vidare.. i det området så att säga. Oftast står det en liten siffra på kanten av tangenten som visar vilken det är. Sedan nere i vänstra hörnet brukar det finnas en knapp som heter fn som står för function. Tryck in den så förvandlas dom tangenterna jag nämde till numeriska siffror istället. Detta är en lite yxig lösning egentligen men det finns inte mycket alternativ på en så liten yta. Man vänjer sig efter ett tag.

Om inte din acer har detta blir jag mycket förvånad eftersom det verkar vara standard. Hoppas jag inte förklarade alltför virrigt nu bara...

Men gud TACK!!! Jag hade annars försökt sätta mig in i manualen (HATAR manualer)...men detta förklarar saken bra för mig. '

Så, nu är jag inte besviken längre! 🙂

Tack igen!

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

På så gott som alla laptopar jag sett, både mac och pc, finns de numeriska siffrorna på tangenterna för j,k,l,u,i,o och så vidare.. i det området så att säga. Oftast står det en liten siffra på kanten av tangenten som visar vilken det är. Sedan nere i vänstra hörnet brukar det finnas en knapp som heter fn som står för function. Tryck in den så förvandlas dom tangenterna jag nämde till numeriska siffror istället. Detta är en lite yxig lösning egentligen men det finns inte mycket alternativ på en så liten yta. Man vänjer sig efter ett tag.

Om inte din acer har detta blir jag mycket förvånad eftersom det verkar vara standard. Hoppas jag inte förklarade alltför virrigt nu bara...

Men gud TACK!!! Jag hade annars försökt sätta mig in i manualen (HATAR manualer)...men detta förklarar saken bra för mig. '

Så, nu är jag inte besviken längre! 😳

Tack igen!

Nad

Case closed? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...