Utan Namn Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 (edited) Jag har två frågor: 1. När man ska köra shuffle, ska man göra det på allt eller bara på trummorna? 2. Hur kör man shuffle i Cubase SL? Tack! 🙂 EDIT: Shit, märkte precis att jag har stavat Cubase som en treåring. Förlåt Edited May 12, 2004 by Utan Namn
dbd Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Jag har två frågor: 1. När man ska köra shuffle, ska man göra det på allt eller bara på trummorna? Lite olika beroende på vad som låter bra. Testa t.ex. att shuffla basen 20% medans du shufflar trummorna 50%. Jag har vissa låtar där bara vissa delar av trummorna är shufflade. Testa och se. 2. Hur kör man shuffle i Cubase SL? Om det är samma som i SX så gör man så här: Gå in i Quantitize setup i MIDI-menyn. Där kan du välja hur mycket du ska shuffla. Sedan trycker du OK, och markerar de midi-noter du vill shuffla, och trycker på Q. Tack! PM:a mig din adress så jag kan skicka fakturan.
Utan Namn Posted May 10, 2004 Author Posted May 10, 2004 Jag har två frågor: 1. När man ska köra shuffle, ska man göra det på allt eller bara på trummorna? Lite olika beroende på vad som låter bra. Testa t.ex. att shuffla basen 20% medans du shufflar trummorna 50%. Jag har vissa låtar där bara vissa delar av trummorna är shufflade. Testa och se. 2. Hur kör man shuffle i Cubase SL? Om det är samma som i SX så gör man så här: Gå in i Quantitize setup i MIDI-menyn. Där kan du välja hur mycket du ska shuffla. Sedan trycker du OK, och markerar de midi-noter du vill shuffla, och trycker på Q. Tack! 😏 PM:a mig din adress så jag kan skicka fakturan. Kan man bara shuffla midi-noter? Skicka fakturan till: 😏
dbd Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Nej du kan shuffla audioklipp också! Och events! Möjligheterna är oändliga!
hackeman Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 (edited) Om det är samma som i SX så gör man så här: Gå in i Quantitize setup i MIDI-menyn. Där kan du välja hur mycket du ska shuffla. Sedan trycker du OK, och markerar de midi-noter du vill shuffla, och trycker på Q. Ja, det är samma förfarande i SX, men det heter Swing istf Shuffle. Edit: Äh, glöm mig va... insåg nu att du svarade ang SX, inte SL. Ährm. Edited May 10, 2004 by hackeman
dbd Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 (edited) Ja, det är samma förfarande i SX, men det heter Swing istf Shuffle. Edit: Äh, glöm mig va... insåg nu att du svarade ang SX, inte SL. Ährm. 😏 Jag har delat post där du bor, så nu vet jag vart jag ska posta fakturan. Edited May 10, 2004 by dbd
hackeman Posted May 10, 2004 Posted May 10, 2004 Jag har delat post där du bor, så nu vet jag vart jag ska posta fakturan. ...i "dinn finna gyla skjyrta" som du har på bilden ellerrrrrr??? (jajajagvetattdetinteärdupåbilden)
Utan Namn Posted May 11, 2004 Author Posted May 11, 2004 Nej du kan shuffla audioklipp också! Och events! Möjligheterna är oändliga! Helt jävla otroligt! Dude, allvarligt, tack! 😳
Utan Namn Posted May 12, 2004 Author Posted May 12, 2004 Jag hittar inte Q. Jag vet hur man ställer in shuffle på hur mycket man ska ha men inte hur man shufflar 😄
dbd Posted May 12, 2004 Posted May 12, 2004 Jag hittar inte Q. Jag vet hur man ställer in shuffle på hur mycket man ska ha men inte hur man shufflar 😄 Haha dude, tangenten Q på tangentbordet 😉
Utan Namn Posted May 12, 2004 Author Posted May 12, 2004 Jag hittar inte Q. Jag vet hur man ställer in shuffle på hur mycket man ska ha men inte hur man shufflar 😎 Haha dude, tangenten Q på tangentbordet 🙂 Haha! Where is the anykey!? 😄
Recommended Posts