Jump to content
Annons

1:sta låten från Cliff


Cliff

Recommended Posts

LÅTNAMN: To love a ghost

ARTIST/GRUPP: Cliff

GENRE: Rock/Pop

LÅTLÄNGD: 3:24

KOMPOSITÖR: Cliff

PRODUCENT: Cliff

EV. MEDVERKANDE: Min sambo

INSPELNINGSÅR: -05

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.3mb

STATUS: På gång...

Hej Alla!

Här kommer min första demopostning.

Det är ochså första gången som jag spelar in, sjunger, och mixar (försöker..) själv.

Jag är fullt medveten om att jag inte är någon vidare sångare, men det är så förbannat kul så jag gör det ändå. 😱 Tanken är att om man tar låten vidare så ska någon som kan sjunga ska lägga sången.

Tyck gärna till både om låt och inspelning. Jag behöver all feedback jag kan få då jag är nybörjare i hemstudion.

Hare gött alla!

/Cliff.

EDIT: Har eq:at lite på spåret, till det bättre förhoppningsvis...

Redigerat av Cliff
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Verkar inte som att du lyckats ladda upp hela låten. Jag hörde i alla fall bara en dryg minut eller så.

I alla fall: bra låt, förutsatt att det kommer ett stick eller nåt så det inte blir för monotont. Den har definitivt potential! Tycker också att din röst sitter som en smäck, finns ingen anledning att låta någon annan sjunga in den. Den är ju inte så krävande rent sångtekniskt, så det är viktigare med personlighet.

Annars är det naturligtvis mycket som låter nybörjare, för mycket effekter (minska reverbet!), konstiga nivåer och överlag en dåligt samansatt ljudbild. Trummorna låter illa, vad är det du använder?

Jobba på, detta kan bli något riktigt bra! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Signert:

Tackar. Jag har fixat så hela låten är uppe nu.

Jag använder BFD, jag har tagtit ut varje kanal som en separat audiokanal och sedan lagt effekter, något jag måste lära mig mer om. jag tar mer än gärna emot tips på ljudförbättringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Signert:

Tackar. Jag har fixat så hela låten är uppe nu.