Jump to content
Annons

P3 Dans lägger ner


iHz

Recommended Posts

Från P3 Dans hemsida:

"Sedan januari 1995 har programledaren Calle Dernulf spridit dansmusik i olika skepnader. Han har tagit på sig det omöjliga uppdraget att ge dig en inblick i det som kallas klubb och /eller dansmusik.

Genom åren har Calle intervjuat artister, dj’s och producenter som alla har varit med och påverkat scenen. Från Juan Atkins, Andreas Tilliander och Adam Beyer till Larry Heard, Swell Session och Photek. Den svenska klubbscenen har han genom programmet följt på närmare håll än någon annan."

Nu har det populära programmet fyllt decennium och det är dags att avrunda. Dernulf (med vänner) kommer att sända tre gånger till innan det är slut. Nästa gång vi får höra av Dernulf är på självaste julafton, och om jag uppfattade det rätt, ska han spela med Axwell! Det tänker i alla fall inte jag missa.

De två sista sändningarna kommer ske i januari, då det spelas gamla godingar som alla sveriges danstokiga har tipsat om genom mejl (p3dans@sr.se).

Men vad tur att P3 Klubb fortfarande håller igång på onsdagar mellan 22.05-00.00!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nä, dom sa det förrförra lördagen. Jag beklagar misstaget. P3Klubb ska det vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

riktigt glada nyheter måste jag säga, det är ofattbart att dom har kunnat komma undan med samma programledare i både dans & klubb såhär länge. hoppas det blir något vettigt program om elektronisk musik nu som ersätter p3 klubb bara. finns ju tyvär inget sånt i sverige just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...