iHz Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Från P3 Dans hemsida: "Sedan januari 1995 har programledaren Calle Dernulf spridit dansmusik i olika skepnader. Han har tagit på sig det omöjliga uppdraget att ge dig en inblick i det som kallas klubb och /eller dansmusik. Genom åren har Calle intervjuat artister, dj’s och producenter som alla har varit med och påverkat scenen. Från Juan Atkins, Andreas Tilliander och Adam Beyer till Larry Heard, Swell Session och Photek. Den svenska klubbscenen har han genom programmet följt på närmare håll än någon annan." Nu har det populära programmet fyllt decennium och det är dags att avrunda. Dernulf (med vänner) kommer att sända tre gånger till innan det är slut. Nästa gång vi får höra av Dernulf är på självaste julafton, och om jag uppfattade det rätt, ska han spela med Axwell! Det tänker i alla fall inte jag missa. De två sista sändningarna kommer ske i januari, då det spelas gamla godingar som alla sveriges danstokiga har tipsat om genom mejl (p3dans@sr.se). Men vad tur att P3 Klubb fortfarande håller igång på onsdagar mellan 22.05-00.00! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Tror nog att det är P3 Klubb på lördagarna som försvinner. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thimmie Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Där var dansen slut alltså. Jaja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 vad är p3? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coffeemidget Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 *hnnngh*.... nähe? får köpa linser av lök då... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 p3? någon radio va? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thimmie Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 vad är p3? En processor av Intel... 😳😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pazo Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Av att dömma så är de nog klubb som slutar ja... Iaf om det INTE är programmet på onsdagar som slutar. Men synd iaf. De var iaf en av de få gångerna man kunde lyssna på radio... 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MarcusRombo Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Hehe, ja visst är det tvärtom mot vad han skrivit i inlägget. Vart har du fått denna information ifrån? Link to comment Share on other sites More sharing options...
iHz Posted December 23, 2005 Author Share Posted December 23, 2005 Nä, dom sa det förrförra lördagen. Jag beklagar misstaget. P3Klubb ska det vara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vertigo Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 riktigt glada nyheter måste jag säga, det är ofattbart att dom har kunnat komma undan med samma programledare i både dans & klubb såhär länge. hoppas det blir något vettigt program om elektronisk musik nu som ersätter p3 klubb bara. finns ju tyvär inget sånt i sverige just nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pXp Posted December 28, 2005 Share Posted December 28, 2005 Skönt. Calle kallade mig för semi-professionell en gång 😱 //peAk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts