Jump to content
Annons

ADK A51e vs Studio Projects B1


projO (oregistrerad)

Recommended Posts

  • 1 år senare...
Annons
Alexander J.D (oregistrerad)

Hej!

Är trött på mina andra 2 skräpmickar som är typ 10 år gamla. Så jag hade tänkt att lägga lite pengar på ny mic. Antingen en ADK A51e eller en Studio Projects B1. Vilken skulle ni rekomendera och varför?

De ska användas till podcasting och Webbradio.

//Alex

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Är trött på mina andra 2 skräpmickar som är typ 10 år gamla. Så jag hade tänkt att lägga lite pengar på ny mic. Antingen en ADK A51e eller en Studio Projects B1. Vilken skulle ni rekomendera och varför?

De ska användas till podcasting och Webbradio.

//Alex

Ska du köpa ADK A51 tycker jag att du ska köpa ADK A51ST modellen. Det är en stor skillnad på dom...

B1 är jag en av få som inte testat, men den har ju fått väldigt bra kritik överallt så det är nog riskfritt att köpa den... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Studio Projects B1 är min favorit i prisklassen - men för att bli riktigt övertygad, kan du ju hämta smakprov på den och andra kandidater, på min testsite och bilda en egen uppfattning. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

De ska användas till podcasting och Webbradio.

Inte sjungas i alltså? Har du redan en preamp? Om inte, så kanske du kan kolla upp Samson C03U. Den bör funka bra till podcast och har USB-interface. Jag har föregångaren C01U, och den funkar bra just till tal och den är smidig tack vare USB:n. Jag använder den dock inte till sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...