olke Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 (edited) * LÅTNAMN: A grand galaxy of zippy tunes / the marriage union (bonusspår 😄) * ARTIST/GRUPP: Camilla spelar melodica * GENRE: Bestäm själv * LÅTLÄNGD: 4:53 / 3:25 * KOMPOSITÖR: Kristoffer Zaar * PRODUCENT: Kristoffer Zaar * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3@192kbps * STORLEK: 7mb / 4,9mb * STATUS: Färdig demo * LÅTLÄNK: - [pm:a för länk...] What say you folks? Edited February 8, 2006 by olke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bone Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Det här är hur bra som helst. Som alltid när du postar nån låt. "A Grand Galaxy of Zippy Tunes" - Känns som en låt till en roadmovie. Monoton, suggestiv och riktigt bra. Otroligt flippad men clean melodi i början. Grymt snyggt när röstsamplingen kommer in, vid 1.48 och sen igen vid 3.22, tillsammans med en"ljudmatta". Gillar även när du bryter av vid 2.24 och tar bort melodin lägger dit en "matta" och ändrar trumsamplingen lite grann. Bra produktion, tycker inte att du behöver ändra nåt. "The Marriage Union" - Rätt cool låt. Bisarr percussion. Får lite Boards of Canada känsla på de småvridna syntljuden (inte säker på vad det är). Men helt sinnesjukt clean röstsampling i bakgrunden 😄. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted December 16, 2005 Author Share Posted December 16, 2005 @Bone: yeah 🥰 kul att det gillas! Tyckte att beatet och samplingen i the marriage union passade bra ihop.. Ville ha samplingen i centrum, och försökte väl inte direkt göra en sån; "ooo vilken skön låt", utan förväntade mig väl snarare en reaktion i stil med; "haha. cool låt".. Vox:en är för jävla grym bara tycker jag 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pazo Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Oj oj... A grand galaxy of zippy tunes Som vanligt riktigt skön! Gillar speciellt det fina flowet du har i den. Flyter på sådär mjukt och fint men ändå Med en definerad riktning..Eller hur man ska utrycka det. Riktigt najs. Behövs inga ändringar på den int. The marriage union Hehe. Sköna lyrics!! Skitgrymmt!... Som du sa så är dett ju mer en cool låt. Riktigt cool! 🥰 Bra jobbat! Bra jobbat! //Pazo: Ditt #1 fan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Jo det är faktiskt riktigt snyggt. Letar efter något som jag skulle vilja slå ner på, me hittar inget uppenbart. Snygga ljud, laid-back, behagligt och intressant. 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted December 16, 2005 Author Share Posted December 16, 2005 @Pazo: yay 🙂 du är nog mitt #1 fan faktiskt, haha. Du får starta en fan club. www.fansofCSM.com 😄 kul att du gillade det! skönt att man fortsätter att vara kreativ.. @egghuvud: tack 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pazo Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 @Pazo: yay 🙂 du är nog mitt #1 fan faktiskt, haha. Du får starta en fan club. www.fansofCSM.com 😄 kul att du gillade det! skönt att man fortsätter att vara kreativ.. @egghuvud: tack 🙂 haha... 🙂 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted December 17, 2005 Author Share Posted December 17, 2005 😉 hehe 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
knop3se Posted December 17, 2005 Share Posted December 17, 2005 Vem är Camilla? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pennudd Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 (edited) Du gör sjukt bra produktioner 🙁🙂😆 Det här är ju fulländat som det är (speciellt första låten av de två). Men skulle gärna vilja se dig göra en låt med sång... Nån vemodig sångerska med mycket känsla i rösten. 😠 Edited December 18, 2005 by pennudd Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted December 18, 2005 Author Share Posted December 18, 2005 @knop3se: min flickvän 🙂 @pennudd: Sång säger du.. Vet inte om du hört, men samplade nina simone i en låt: http://camilla.spelar.melodica.se/files/Ca...20don't.mp3 Lite sång på den iaf 🙂 kul att det gillas! Är medveten om att bonusspåret är lite keff mixat, har inte lagt nån tid på det direkt.. mest en kul sampling. tack för lyssning! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Det här är så bra! Får man köpa en CD med alla låtar i icke-mp3-komprimerad master? 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
equality Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Jättegött! Minns er första i den här genren och jag gillade den också skarpt. Arpeggion blir kanske lite monoton men gillar mystiken i era alster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pazo Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Det här är så bra! Får man köpa en CD med alla låtar i icke-mp3-komprimerad master? 😄 Men halo! Jag har efterfrågat nåt sånthär länge!! 🙂 Släpp något! NU! 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Skitbra! Arpeggiona får mig att tänka på Grandaddy, på ett bra sätt. Det låter fint som snus, och låten är toppenkanonen. Det enda jag har att klaga på är bandnamnet som jag stört mig på länge nu 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Det enda jag har att klaga på är bandnamnet som jag stört mig på länge nu Näää! Det är ju coolt 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted December 19, 2005 Author Share Posted December 19, 2005 Hej och tack alla för lyssning! Kul att det gillas.. Jag orkar inte fixa nån CD just nu, ska hitta nåt skivbolag som kan fixa det åt mig istället, hehe 🙂 @mornel: Du får leva med namnet är jag rädd... En populär forkortning på namnet är annars CSM, om du gillar det bättre 🙂 @Linus: damn straight! 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockypop Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Har inte gillat de två innan denna 😠 Smaksak kanske ? Men denna är riktigt bra 🙁 Håller med om bandnamnet Det enda jag har att klaga på är bandnamnet som jag stört mig på länge nu Camilla - enbart - vore bra - som förslag - funkar internationellt oxo 😉 Annars inte mycket säga om production etc. Rockypop Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted December 20, 2005 Author Share Posted December 20, 2005 @rockypop: alrajt.. kul att du gillade låten den här gången iaf... 😠 Link to comment Share on other sites More sharing options...
blouis Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 bra skit, som de säger i staterna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 grymt bra första låten. hur får du det o låta så stort? speciellt på trummorna? eller är jag bara dålig som inte vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted December 21, 2005 Author Share Posted December 21, 2005 @blouis: yeah.. kul att det gillas 😆 hur får du det o låta så stort? speciellt på trummorna? Nä du.. Bra grundljud, lite panoreringar kanske? 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnykis Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 What say you folks? Borde man inte säga "What do you say folks?" 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted December 21, 2005 Author Share Posted December 21, 2005 What say you folks? Borde man inte säga "What do you say folks?" 😳 hehe, joo - men inte på redneck-engelska 🙂 lite ordlek bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnykis Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 What say you folks? Borde man inte säga "What do you say folks?" 😳 hehe, joo - men inte på redneck-engelska 🙂 lite ordlek bara. Ok 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 va e det för typ av reverb på marriage union? låter sådär 60-70-tals reverb, finns liknande i vissa pippi långstrump-filmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olke Posted December 22, 2005 Author Share Posted December 22, 2005 Det är Ableton Live:s inbyggda reverb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts