Jump to content
Annons

Äntligen är jag klar


Myrli

Recommended Posts

Efter mycket slit, många tårar och många hesa stunder är nu skivan äntligen färdig.

Min dröm har gått i uppfyllelse, jag har gjort det.

Med hjälp av många mycket bra personer i min omgivning, har jag lyckats med det som många sa var omöjligt, att skriva 11 bra låtar, spela in dessa och släppa en ny lovsångsplatta i sverige.

För ca 5 år sen satt jag i en baja maja och krökade. Min enda sysselsättning var att dricka mig full som ett as varje dag. Ingen trodde på mig och jag var på väg att ge upp. Men Gud såg mig när jag ropade om hjälp. Han gjorde det som för människor var omöjligt, det som soc eller behandlingshemmen inte kunde, nämligen ge mig en mening. Idag Lever jag www.spiknykter.nu

Det har varit en kamp och mycket tungt stundtals. Men jag har inte gett upp och framför allt, Gud har inte gett upp.

Många frågar varför jag bara sjunger om Gud och om Jesus.

Men en del sjunger om politik för dom tycker att det är viktigt att framföra sina radikala åsikter. En del sjunger kärleksbalader för att dom älskar någon. Andra sjunger/skriver för att dom vill tjäna pengar.

Jag är inte så annorlunda, jag sjunger om och hyllar Honom för att han är det största som har hänt mig. Utan Hans hjälp skulle jag fortfarande ligga på gatan eller kanske till och med inte leva mera.

Skivan, heter Abba Fader. Abba Fader betyder Pappa Pappa, så som ett barn skulle säga. Det är 11 spår och alla handlar om Gud Och Hans son Jesus.

Skivan släpps av mig själv och alla låtarna ligger på manus. Kan beställas av mig. Skicka ett mail. Skivan kostar otroliga 120 kr.

Jag vill passa på att tacka Studio forumet som verkligen har hjälpt mig med att utvecklas som musiker/artist/låtskrivare. Tack till alla som har gett mig kritik på mina demolåtar.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lycka till med skivan Anders!

"Jag är inte så annorlunda, jag sjunger om och hyllar Honom för att han är det största som har hänt mig. Utan Hans hjälp skulle jag fortfarande ligga på gatan eller kanske till och med inte leva mera."

Vi har alla våra guider i livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till, Anders! 🥰

Att lyckas med din vändning är en stor, stor bedrift. Det är svårt nog att göra en platta under "normala" omständigheter.

Om du har en hemsida där du "säljer" dig själv så släng upp en länk.

Hemsida. det har jag.

http://myrli.studio.nu

Den är inte på något sätt avancerad. Bara ett ställe där man kan ladda ner lite demos osv.

Dåligt Gehör

Tack för din kritik också. Utan lite kritik så kan man inte växa Man måste får höra sanningen om vad folk tycker. Du utmanar mig på ett mycket bra sätt. Fortsätt att ge konstruktiv kritik.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Starkt, lycka till!

Med det omslaget på skivan kanske du får lite draghjälp av en ganska känd svensk grupp 🙂

Jo.. tänkte inte på det faktiskt men på omslaget står det Abba Fader Hoppas det inte blir nåt problem.

//Anders

Det blir inga problem. Arameiska har funnits mycket längre än Björn & Benny 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul Myrli. Bra jobbat!

All respekt för resan från rännstenen till livet. Ännu mer respekt för att du på ett sunt sätt tar in och lyssnar på åsikter från den "ickekristna sidan" (om uttrycket tillåts). Det är ganska få uttalat kristna artister som gör det på ett rimligt sätt.

Jag tänker inte köpa skivan, ty jag tror icke på gud eller lovsång, men lycka till Myrli!

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

tack vallhagen.. du behöver inte köpa skivan jag kan skicka den till dig gratis 😄 Då kan du välja vad du vill göra med den, du kanske rent av blir religiös och kan gå med i min sekt när du har lärt dig att fasta i 40 dagar isträck. 😲

/Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

All cred till.

Även om jag absolut inte tror på Gud och hela den biten så blir jag så otroligt glad, positiv till livet när jag ser folk som lyckas att bli lyckliga.

Bedriften du har gjort är stor.

Tyvärr står jag inte ut med texter om religioner så jag får avböja att skivan, men du fick mig att le och känna att livet trotsallt kan vara bra. Det finns inte mycket som slår det 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...