Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Om man vill göra en exakt likadan fade out på fyra stycken olika audiospår (gitarrstämmor i det här fallet), hur bär man sig åt då? Vill ju att dom ska sluta samtidigt, men slarvade lite när jag spelade in 🙁

Annons
Posted

Jag hade ju skickat till en grupp och automatiserat den. Mycket smidigare att ha de olika instrumentgrupperena på grupper när man mixar så att man kan väga tex gitarrerna mot sången 😉

/Oskar

Posted

Ok! Tack så länge!

Det går inte att göra "samma redigering" i fyra audiospår samtidigt? Alltså, att man markerar ett område, väljer "process" och "fade out"?

Posted

Något jag har missat? Vill ju bara markera slutet på respektive fil. Måste man splita den då, precis där man vill att fade-outen ska börja?

Posted
Något jag har missat? Vill ju bara markera slutet på respektive fil. Måste man splita den då, precis där man vill att fade-outen ska börja?

Brukar du köra med nivå-automatisering i Cubase?

Isf, säg att du är nöjd med automatiseringen på ett av spåren. Då kan du kopiera punkterna på kurvan (genom att markera dessa och trycka ctrl+c) och klistra in dem på de övriga spåren (ett i taget).

Superenkelt, ifall man nu är bekväm med automatiseringen.

Annars går det att markera de "parts" du vill fadea och ta tag i de "handle" som finns högst upp till höger på varje part. Dra dessa till vänster för att fadea.