Jump to content
Annons

I´ll be yours


Bengan (oregistrerad)

Poprockar det?  

24 röster

  1. 1. Poprockar det?

    • Yepp
      6
    • Det är bra
      9
    • OK
      3
    • Nja
      0
    • ICKE!
      1


Recommended Posts

Bengan (oregistrerad)

Tjupp o hej go´vänner.

Har ägnat söndagskvällen åt låtknåp. Nu är jag tillbaka i den akustiska ådran och vaskar guld igen. Den här gången med något som förmodligen skulle kunna klassificeras som "Bonjovipop".

Håll till godo;

LÅTNAMN: I´ll be yours

ARTIST/GRUPP: Bengan

GENRE: Poprock a la Bon Jovi

LÅTLÄNGD: 2.11

KOMPOSITÖR: Bengan

PRODUCENT: Bengan

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv): Mp3

LÅTLÄNK:I´ll be yours

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jajamensan Bengan! Den här är bra! Nästan i klass med din klassiker "Just wanna be your friend". Tänkte hitta lite kritik här men då snurrar låten igång igen i min spelare och mina få förbättringsförslag försvinner av sig själv.

Denna och nämnda låt ligger i en klass för sig bland ditt material. Gillar den coola laidback stilen och din sång passar grymt bra i genren.

Grejt! Fyra knastrande vedträn på brasan i betyg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Rockfart: Bockar o bugar!

Hamagrella: Oj..det var väldans. Får nog bocka och buga lite här med....

Link to comment
Dela på andra sajter

Amendå, den här är ju färdig att gå till massproduktion! Håller med bojsen ovan att jag kan inte hitta något att förbättra. Det är förvisso inte klockrent i min musiksmak, men jag bortser från det och ger dig full poäng... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmmmm 😉

Hur får ni till SÅ BRA nivåer.

Helt Outstanding

🙂 troligtvis genom att inte titta på hur reglarna står.....

eller .. hur gör du Bengan? 🙂

SÅ raskt över till recension:

Javisst, det här är ditt kall... att göra ackepop med rocksmak..

Om jag får peta lite i getingboet så tycker jag "konstpauserna" kl 1:21 inte passar riktigt i sin ensamhet, men det kanske funkar med fullarrangemang med trummor och skit som hjälper till o banga på?

Körerna är najs... Jag fick lite arr-idéer till det här oxå..kanske en hartsig cello, lite stråkar i bakgrunden, lite vispspelade trummor med ganska löst stämda skinn kanske.. något rhodesräka här o var? ..only heaven knows...o så vi här på forumet då givetvis...

Ha det, maestro.

/D

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som stör är det som inte finns där! Konsonanterna. Okej jag ska inte ljud för det mesta finns de där, men blir ofta otydliga och faktiskt ibland är de inte där. Utala de bättre så hör man lättare vad du sjunger. Sen hade jag tyckte det varigt roligare med t ex en akustisk bas och skippa "konstpauserna" vid 1:21 istället, för dynamiken jag antar du försöker framställa. Annars är det bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Hackeman: Tack! Det är ju inte sånt här jag lyssnar på heller....men det är ju rätt behagligt att spela :rolleyes:

Twilight; Färre instrument, snabbmix, TLS maximizer.....as simple as that 😆.

Grahn: Tackar!

demoniqus my man: Nja..den här låten trivs nog bäst i lägereldsarr 🙂...men folk överlag verkar tycka att jag skall ha mer stråkar i mina låtar 🙂 Tackar i övrigt!! Förresten: Klart jag kollar reglarna. Allt står på max! 😉

Morta: Erkänner att jag inte artikulerar ihjäl mig i den här låten (heller). Tack i övrigt!

Konstpauser förresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra smörrock! Kan knappast bli bättre.

Tycker dock att låten saknar bas. Basen kunde driva låten mer framåt om man säger... speciellt i sticket (I don´t wanna be a hero...)

Det är en riktigt bra låt, men jag tycker kanske att den är lite... ja, platt, liskom. Det händer inte så mycket om du förstår vad jag menar. Det har med mixen att göra tror jag. Mer bas, kanske en tamburin eller nån percussionpryl som driver på mer. Jag vill gunga lite mer!

Men, som vanligt är det en smaksak. Grattis till en bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Print: Jo. Det kan bli bas o percussion på den här. Def inga stråkar eller sånt iaf. Ska som sagt kolla med kollegan här om jag kan låna hans elbas på några dagar.....midimeck är out of question på den här, tycker jag. Har fått lite feedback på att gitarrerna är "tunna" med så en bas räddar nog mycket av det. Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Tack Viktor. Bara att hoppas att det inte var du som gav låten en etta då! 😛....Skämt åsido. Stereomickade guran. En ADK SC-1 småmembranare på 12:e och en Generismick (stormembranare) mitt mellan 12:e o hålet...ingen vetenskap från min sida bakom.......

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Viktor: Jag tycker min stormembranare är bättre till gitarr. Möjligtvis att SC-1:an tar med lite "fissel och gnissel" på ett lite diskantigare sätt. Annars vet jag egentligen inte om jag rekommenderar den. Den funkar för mig dock!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Andrew: Tack. Gjorde misstaget att hörlursmixa. Det var inte lika roligt att lyssna i monitorerna igår. Känns som att jag får plocka fram lite botten på gurorna och backa på basigheten i sången.....får fixa det. Skall försöka krydda med elbas och percussion med....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Nä. Ingen "få i sängl låt". En ren o skär bonjovi-ripoff...snarare ...hade inga som helst nobelprispretentioner med texten...Har ingen direkt välutvecklad romantisk ådra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt och bra framfört. Du har en go' rockröst, lagom nasal med lite rasp, helt rätt till den här låten. Kommer det en powerballadversion på den här låten sen också med fullt komp? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Bassman: Nja. Den kanske skall mixas om, men annars får det nog vara .....skulle ju vara om man gör om den helt då iofs....jag vet faktiskt inte. Tack för komplimangerna förresten!

Link to comment
Dela på andra sajter

JHoffa (oregistrerad)

Jag älskar avskalat med endast gitarr, röst a'la ryan adams och har blivit förbannad många gånger på låtar som skulle varit avskalade men tyvärr fläskats på. Men den här låten skriker efter bas och enklare percussion. EQ'ing behöver den också då sång och gitarr krockar frekvensmässigt. Det är en kanonlåt som behöver finslipas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...