Jump to content
Annons

I´ll be yours


Bengan (oregistrerad)

Poprockar det?  

24 röster

  1. 1. Poprockar det?

    • Yepp
      6
    • Det är bra
      9
    • OK
      3
    • Nja
      0
    • ICKE!
      1


Recommended Posts

Bengan (oregistrerad)

JHoffa....tack som attan....hörlursmixade tyvärr...hörde en del konstigheter när jag väl lyssnade ordentligt....

Ska försöka fixa bas, percussion och en ommix på hela paketet sedan...eller...percussiondelen ordnar jag as simple as a cake....värre med basen.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bengan (oregistrerad)

Tjenahej! Ni fick som ni ville 😳

Har meckat lite mer med låten i eftermiddag och bla lagt till bas och enklare percussion (läs eggz o en djungeltrumma). Har en känsla av att det blev lite för mycket av det goda med basen dock. Hur låter det hos er??? Synpunkter på mixen? Jag har en aning om att jag lagt sång o bas lite högt plus att hela paketet är för hårt komprimerat????? Gick nog loss lite väl mkt med TLS-pluggarna....Övriga synpunkter???

Den nya varianten finns här:

http://w1.318.telia.com/~u31815973/bengan_...urs_med_bas.mp3

Den äldre här:

http://w1.318.telia.com/~u31822902/bengan_ill_be_yours.mp3

Peppemannen förresten...tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske lite för mycket av det goda, som du så fint uttryckte det.

Basen är lite väl lånt framme och jag får tycka.

Djungeltrumman... hmmm... den där myskänlsan som fanns i den första versionen har försvunnit lite tycker jag. Kanske bara eggz? Sen behöver ju inte allt komma på en gång utan det kan byggas på under låtens gång. Jag menar så att det händer saker.

Man va fan vet jag. Jag bara tycker en massa. Fortfarande mycket bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Jo...det blev för mkt av det mesta tror jag....framför allt så blev det lite mkt "in the face" av allt tror jag....ska backa basen och bort med djungeltrummandet....kanske flytta bak kör o sång lite igen oxå....tack Print!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men ta nu inte bort allt. En bas som driver lite och nån liten "tchika-tchika" percussiongrej passar ju bra. Jag tänkte lite mer på det här med att bygga på låten allt eftersom. Kanske börja mjukt med gitarr och sång... på med bas i första refrängen... in med eggz:en... osv. Lyssnaren får hela tiden nya ljud som poppar upp i huvudet och bibehåller intresset.

Så brukar jag göra. Det slutar dock aldrig väl i mitt fall. Till slut sitter jag där med tre stämmor, femtioelva percussiontjosan, sång och bakrundsgitarrer. Jag har ett helvete att mixa skiten! :rolleyes:

Nåja. Lycka till i alla fall. Låten är värd att jobba på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Blev väl lite jämntjockt ja. Går lös på den i afton en sväng....med gitarr/sång från början.....och fullt tjocksmock från "breaket".....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, är jag den enda som komemr att klaga på låten då eller? Det kan du nog behöva Bengan för annanrs kommer du bli för mallig 😏

Jag tycker att låten rent produktionsmässigt är fin-fin förutom körstämmorna som jag inte alls diggar för fem öre. Bort. Släng. Försvinn. :rolleyes:

För övrigt måste jag säga att jag inte tyckte att den här låten hade något speciellt rent musikaliskt. "Just wanna be your friend" tycker jag är en av de bästa låtarna som jag har hört här på forumet för den har en egen, skön melodi. Men den här låten känns anonym och intetsägande. Det är liksom ingenting som direkt sticker ut och det känns som om man har hört det förrut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Pluffo: Det är lugnt. Tänker inte bli mallig och jag köper din kritik med. Kommer INTE att ta bort körerna som det verkar nu iaf 😳 Eller så sjunger jag om dem, kan ju bli så med...skrev ju att det var BonJovipop 🙂....så något nyskapande var nog inte att tänka på där....

En fråga bara; Vilken version lyssnade du på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...