woom Postat 2 december 2005 Dela Postat 2 december 2005 Hej Idag så använder jag en liten bandspelare med minikassetter som musikaliskt anteckningsblock. Jag använder den bl a för att lära mig nya låtar. Jag skulle nu vilja byta ut den lilla bandspelaren mot något digitalt. Den bör ha hörlursuttag, inbyggd mic, line-in, inte vara alltför stor. En inbyggd högtalare är bra och man får gärna kunna spola framåt och bakåt i den låt man lyssnar på. Sedan så ska det ju låta skapligt också. Några förslag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 2 december 2005 Dela Postat 2 december 2005 hos Clas i sjön Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 december 2005 Dela Postat 2 december 2005 Säga vad man vill om Hi-MD, men den här modellen klarar även MP3 numera. http://www.larsbengtsson.se/produkter/4/12/915/ Inspelning med Line in i okomprimerad PCM. 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
woom Postat 2 december 2005 Trådstartare Dela Postat 2 december 2005 hos Clas i sjön Har du provat den från clas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 2 december 2005 Dela Postat 2 december 2005 (redigerat) iRiver H340! Har själv en sådan. 40gb hdd och kan spela in! Du kan spela in direkt på mp3, sen följer det även med en liten extern microfon som faktiskt låter otroligt bra! Men priset ligger ju därefteter! 5300:- gav jag för min i Januari 2005. Dom är säkert billigare nu. Kan även se på film på den 😠 Redigerat 2 december 2005 av Soundborn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 december 2005 Dela Postat 2 december 2005 (redigerat) iRiver H340! Känner flera som har en sådan, och är hur nöjda som helst. Kikade på en sån för ett år sedan, innan jag skaffade min nya MD. Men den kostar fortfarande 4000:- och min MD låg runt 1500:- Redigerat 2 december 2005 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 3 december 2005 Dela Postat 3 december 2005 hos Clas i sjön Har du provat den från clas? jag köpte 38-1769 på 256 MB för 399:- den är Ok(på gränsen) men den kostar bara 400:- kvalité kostar, 400 är billigt. med ett par Kosspluggar blir det Ok, men inte mer ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Audiorent Postat 4 december 2005 Dela Postat 4 december 2005 Jag har använt minikassetbandspelare, Sony walkman och MP-3-spelare för att komma ihåg låtar som poppar upp i skallen. För mig är ljudkvaliteten sekundär eftersom det viktigaste är just att bevara idéen innan den försvinner. Nu för tiden kör jag bara med mobilen (Sonyericsson Z800i) som har inbyggd MP3-spelare och plats för minneskort. Den är outstanding av just en anledning: man har den alltid med sig!. Just nu har jag 20-30 låtar som ligger på den, låtar som jag annars med stor säkerhet hade glömt bort. Mattias Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 4 december 2005 Dela Postat 4 december 2005 Har för mig att dom skrev i studio för ett par nummer sen att det skulle komma ett test på ljust små inspelningsbara digitala apparater i nästa nummer. Men det nummret har ju vart och jag kommer inte ihåg att jag sett något sånt test. Har jag fel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lui Postat 4 december 2005 Dela Postat 4 december 2005 På tal om mp3-spelare med inspelning, finns det inga mp3-spelare som kan spela in i wav eller motsvarande utan komprimering? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
c2k6 Postat 4 december 2005 Dela Postat 4 december 2005 På tal om mp3-spelare med inspelning, finns det inga mp3-spelare som kan spela in i wav eller motsvarande utan komprimering? 😏 Den här fixar wav. Köper du till en lös USB-hårddisk så är du hemma (..eller om du redan äger en hårddisk-spelare typ ipod). https://www.studio.se/index.php?showtopic=18935 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lui Postat 4 december 2005 Dela Postat 4 december 2005 På tal om mp3-spelare med inspelning, finns det inga mp3-spelare som kan spela in i wav eller motsvarande utan komprimering? 😏 Den här fixar wav. Köper du till en lös USB-hårddisk så är du hemma (..eller om du redan äger en hårddisk-spelare typ ipod). https://www.studio.se/index.php?showtopic=18935 Ser spännande ut, men det optimala vore ändå om det fanns en hårddiskbaserad "mp3-spelare" vilken som sagt kunde spela in okomprimerat. I princip alla mp3-spelare fixar ju att spela in i mp3, borde väl inte vara så lurigt att bygga en som inte komprimerar? Eller branchen vill kanske inte att det skall vara billigt att spela in i hög kvalitet? 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.