Jump to content
Annons

MP3-spelare med inspelning


woom

Recommended Posts

Hej

Idag så använder jag en liten bandspelare med minikassetter som musikaliskt anteckningsblock. Jag använder den bl a för att lära mig nya låtar.

Jag skulle nu vilja byta ut den lilla bandspelaren mot något digitalt.

Den bör ha hörlursuttag, inbyggd mic, line-in, inte vara alltför stor. En inbyggd högtalare är bra och man får gärna kunna spola framåt och bakåt i den låt man lyssnar på. Sedan så ska det ju låta skapligt också.

Några förslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

iRiver H340!

Har själv en sådan. 40gb hdd och kan spela in! Du kan spela in direkt på mp3, sen följer det även med en liten extern microfon som faktiskt låter otroligt bra!

Men priset ligger ju därefteter! 5300:- gav jag för min i Januari 2005. Dom är säkert billigare nu. Kan även se på film på den 😠

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

iRiver H340!

Känner flera som har en sådan, och är hur nöjda som helst.

Kikade på en sån för ett år sedan, innan jag skaffade min nya MD.

Men den kostar fortfarande 4000:- och min MD låg runt 1500:-

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har använt minikassetbandspelare, Sony walkman och MP-3-spelare för att komma ihåg låtar som poppar upp i skallen. För mig är ljudkvaliteten sekundär eftersom det viktigaste är just att bevara idéen innan den försvinner. Nu för tiden kör jag bara med mobilen (Sonyericsson Z800i) som har inbyggd MP3-spelare och plats för minneskort. Den är outstanding av just en anledning: man har den alltid med sig!. Just nu har jag 20-30 låtar som ligger på den, låtar som jag annars med stor säkerhet hade glömt bort.

Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om mp3-spelare med inspelning, finns det inga mp3-spelare som kan spela in i wav eller motsvarande utan komprimering? 😏

Den här fixar wav. Köper du till en lös USB-hårddisk så är du hemma (..eller om du redan äger en hårddisk-spelare typ ipod).

https://www.studio.se/index.php?showtopic=18935

Ser spännande ut, men det optimala vore ändå om det fanns en hårddiskbaserad "mp3-spelare" vilken som sagt kunde spela in okomprimerat. I princip alla mp3-spelare fixar ju att spela in i mp3, borde väl inte vara så lurigt att bygga en som inte komprimerar? Eller branchen vill kanske inte att det skall vara billigt att spela in i hög kvalitet? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...