Jump to content
Annons

Funktion i Logic?


Ibowfornoman

Recommended Posts

Finns det någon funktion i Logic där man kan Flytta en ton utan att använda musen.

T,ex om en baskagge är otajt så finner jag det ganska svårt att flytta med musen dit jag vill ha den. Skulle vara superbra med en "skipp" funktion där man slipper detta.

Typ som man har i Photoshop när vill ha något på rätt ställe. Då tar man bara pilarna och trycker lite åt höger så flyttar den sig en liten bit till höger.

(superpedagosiska jag va märkte jag) 😳

Mvh Ibow

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

....upp/ner flyttar du genom....hmm..."ctrl" och pil upp/ner tror jag.....eller om det är "shift"....kanske äpplet....håller aldrig reda på vad som är vad...men, som sagt, det är bara upp/ner....

har också ibland velat flytta höger/vänster utan musen, men ej hittat hur....

Link to comment
Dela på andra sajter

....upp/ner flyttar du genom....hmm..."ctrl" och pil upp/ner tror jag.....eller om det är "shift"....kanske äpplet....håller aldrig reda på vad som är vad...men, som sagt, det är bara upp/ner....

har också ibland velat flytta höger/vänster utan musen, men ej hittat hur....

Tack!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

....upp/ner flyttar du genom....hmm..."ctrl" och pil upp/ner tror jag.....eller om det är "shift"....kanske äpplet....håller aldrig reda på vad som är vad...men, som sagt, det är bara upp/ner....

har också ibland velat flytta höger/vänster utan musen, men ej hittat hur....

En fråga till bara!

När jag flyttar bastrumma eller något annat för den delen så flyttar allt med! Oavsett om de andra är markerade eller ej. Det går bra om jag inte tar upp bastrumma, virvel, crash m.m i samma edit fönster. Men det är ju skitjobbigt att jobba så! Jag vill ju kunna se vad jag flyttar efter!

Vet du varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...