Jump to content
Annons

Resa till Thomann


Lilleman

Recommended Posts

Jag föreslår att vi satsar på en minivan, typ en bra ww caravell, jag kan få loss en hyrbil hos en gammal arbetsgivare till bra pris...

DVS, 9 platser till att börja med...

Hur ska ni få plats med alla prylar på hemvägen? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 89
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)
Jag föreslår att vi satsar på en minivan, typ en bra ww caravell, jag kan få loss en hyrbil hos en gammal arbetsgivare till bra pris...

DVS, 9 platser till att börja med...

Hur ska ni få plats med alla prylar på hemvägen? 😉

Det ser inte jag som ett problem, utrymmet bak i bussen är ganska stort, och sedan kostar det bara 150kr att skicka hela paketet till sin dörr i Sverige oberoende på hur mycket man köper... Man kan till och med skicka allt i samma paket om man vill..

Edit: The Mr och Henning verkar ju vara på också...

Dom "anmälda är alltså: IDF, Linus, Apep, Ludgo-pelle, Lilleman... och The Mr och Henning med viss reservation.

Det betyder att det bara är 2 platser kvar...

Är det 9:e - 11:e oktober som gäller...?

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Och jag har möjlighet att vara en av förarna och kan kanske fixa fram en buss...

Om du fixar fram en buss... Lova att det blir en Scania CR-112 alt CN-113 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föreslår att vi satsar på en minivan, typ en bra ww caravell, jag kan få loss en hyrbil hos en gammal arbetsgivare till bra pris...

DVS, 9 platser till att börja med...

Hur ska ni få plats med alla prylar på hemvägen? 😛

Det ser inte jag som ett problem, utrymmet bak i bussen är ganska stort, och sedan kostar det bara 150kr att skicka hela paketet till sin dörr i Sverige oberoende på hur mycket man köper... Man kan till och med skicka allt i samma paket om man vill..

Edit: The Mr och Henning verkar ju vara på också...

Dom "anmälda är alltså: IDF, Linus, Apep, Ludgo-pelle, Lilleman... och The Mr och Henning med viss reservation.

Det betyder att det bara är 2 platser kvar...

Är det 9:e - 11:e oktober som gäller...?

Jag är faktiskt också intresserad. Prylarna kan man ju köpa ändå, men det låter som en kul utflykt - så där lagom nördigt och crazy. Är det 9-11:e som det står ovan eller?

Det skall nog gå att komma loss, om inte annat är jag ansvarig för tyskland på mitt jobb och med lite klurande skall jag nog kunna motivera att vara borta i tyskland ett par dagar :-)

//Jocke

Redigerat av mixtur
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Åhåhåhå... Vart utgår resan ifrån isf? Det vore ju ganska roligt...

/H.

Om man tar Örebro som högsta norra station... Dit har jag 13 mil norr ut... Sedan tar vi bästa vägen söderut för att alla ska komma med så lätt som möjligt... 😄😄 Men om alla andra är ifrån Västerås, Uppsala, och Stockholm får vi väl ta den svängen... med en lite korrigering av bränslekostnaden...

Jag är faktiskt också intresserad. Prylarna kan man ju köpa ändå, men det låter som en kul utflykt - så där lagom nördigt och crazy. Är det 9-11:e som det står ovan eller?

9-11 okt var bara ett datum jag slängde ur mej... Men det funkar för mej... 😛

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vart roligt att åka ner men det är la ingen person som får komma in och handla?.

Eftersom det är en familjeföretag och ligger på deras familjegård

vad jag har uppfattat det som.

Enda som jag skall ha där ifrån är faktist v-station för 271:- svenska kronor som e uuuuuuuuuur billigt

😆

Men inget för mig denna gång cya låter roligt dock

om jag skulle med alla skulle bara på mig och klaga på mitt Jpop, kpop, cpop intresse 😛 för de kommer alltid med macens lurar.

Redigerat av electrovarberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Om vi ska försöka att knyta ihop påsen nu då...

Om vi säjer att avresan blir eftermiddagen på torsdag den 9:e oktober och vi är hemma igen på förmiddagen söndag den 12:e.

Priset är ca 1200-1300kr/p inklusive 2 övernattningar i fyrbäddsrum, busshyra, bränsle och båtresa till Thomann i Treppendorf. (se tidigare budget)

(Man kan givetvis välja singelrum mot tillägg)

Som jag ser det är: IDF, Lilleman, Linus, Apep, Ludgo-pelle anmälda, Henning och The Mr med viss reservation...

Det finns alltså 2 platser kvar till denna resa...

Jag tycker att det känns som om vi borde ta en viss handpenning för att få stabilitet i projektet...

400kr eller så... Vad tycker ni? 😉

Knyter vi inte ihop det nu rinner det ut i sanden...

Nu ser jag verkligen fram emot att komma iväg... Det finns förutsättningar för en riktigt kul tripp... ☺️

Edit: Jag ska iväg nu men är tillbaka i natt, var gärna konkreta i frågor och ev anmälningar så vi kan bli klara så snart som möjligt... :rolleyes:

/Lilleman

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Wird es keine Reise dieser Zeit oder nicht? 😉😄

Es schaise, sollte es zischen aus dieser Zeit auch 😉😄

isch nu talar du sådär obegripligt igen.. nu förstår jag ingenting!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Wird es keine Reise dieser Zeit oder nicht? 😄😄

Es schaise, sollte es zischen aus dieser Zeit auch 😉😄

isch nu talar du sådär obegripligt igen.. nu förstår jag ingenting!!!!

😄 Ok, jag översätter fritt...

Blir det ingen resa denna gången heller eller..?

Skit om det ska rinna ut i sanden igen... 😉

Jag tycker det är lika bra att få lite form på det nu, då har man ju lite och se fram emot... Annars får vi väl ta en personbil... 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Wird es keine Reise dieser Zeit oder nicht? 😄😄

Es schaise, sollte es zischen aus dieser Zeit auch 😉😄

isch nu talar du sådär obegripligt igen.. nu förstår jag ingenting!!!!

😄 Ok, jag översätter fritt...

Blir det ingen resa denna gången heller eller..?

Skit om det ska rinna ut i sanden igen... 😉

Jag tycker det är lika bra att få lite form på det nu, då har man ju lite och se fram emot... Annars får vi väl ta en personbil... 😄😄

Klart det ska bli en resa, får peppa alla andra - Det kommer bli KUL! 😄

Personbil eller inte, jag är på vilket som 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Wird es keine Reise dieser Zeit oder nicht?

Es schaise, sollte es zischen aus dieser Zeit auch 😉😄

isch nu talar du sådär obegripligt igen.. nu förstår jag ingenting!!!!

😄 Ok, jag översätter fritt...

Blir det ingen resa denna gången heller eller..?

Skit om det ska rinna ut i sanden igen... 😉

Jag tycker det är lika bra att få lite form på det nu, då har man ju lite och se fram emot... Annars får vi väl ta en personbil... 😄😄

Klart det ska bli en resa, får peppa alla andra - Det kommer bli KUL! 😄

Personbil eller inte, jag är på vilket som 😄

Ja, men vi skulle ju behöva bli några till och få bekräftat av alla... Då är det bara att boka och vänta... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns alltså 2 platser kvar på resan 9-12 oktober till et pris av 1 3-1 400kr inklusive 2 övernattningar båt, buss och bränsle .... 😛😛

Yes, kom igen nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Vilken suverän idé. ☺️ Kan nog dock inte åka med även om jag helst ville, har skolan jag måste tänka på. Även bristen på pengar, men har ändå tänkt handla från Thomann snart. Hoppas idén skrider till handling snart! xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter svinkul det där! Men jag kan tyvärr inte, kanske nästa år! ☺️ Att åka på roadtrip, se Tyskland, besöka Thomann, köpa musikprylar billigare samt träffa er tokstollar IRL. 😛 Ha så kul om det nu blir av!

Vänliga hälsningar

Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
Fattar inte poängen med att handla hos detta hypade Thoman som alla snackar om här jämt och ständigt, när det finns ebay både i USA och i flera Europeiska länder, det finns generalagenter man tar kontakt med själv (om man har företag förstås) och handlar fan så mycket billigare ifrån än vad detta handlar om...går alldeles utmärkt!

Ålandsbåten/Tyskbåten med fylla och svineri kan jag vara utan...till för amatörer och pissorvar å hans polare---bunkrar gör jag i Danmark...om jag nu finner lyckan i det, troligtvis inte...bekvämare att handla på bolaget i närheten men om man semestrar kan man ju passa på.

😎

Det handlar ju inte om det! Det handlar om att kunna känna.ta på och spela på instrumentet innan man köper. Ljudkort, billigare instrument kan jag köpa via postorder.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Jaha men bidde det nåt eller?

Det här var ju en bra idé om inte annat så för att få komma ut lite och samtidigt klämma på prylarna.

Förmodar att man får åka själv om det ska bli nåt. Vi får se vad som händer och fötter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...