Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

För nĂ„gra veckor sedan var jag nere och jobbade i AugsbĂŒrg och hade pĂ„ hemvĂ€gen möjlighet att besöka Thomann utanför NĂŒrmberg som Ă€r den största musikaffĂ€ren i Europa. Det var verkligen kul att se alla grejor pĂ„ plats och jag skulle gĂ€rna göra ytterligare ett besök.

Vad jag undrar lite hĂ€r Ă€r om det finns nĂ„gon mer som har intresse att följa med pĂ„ en 2 dagars resa ner till Thomann

Jag kan ocksĂ„ berĂ€tta att jag varit i kontakt med Thomann dĂ€r nere och dom kan sĂ€tta ihop ett paket med seminarium (valfritt Ă€mne pĂ„ engelska) och fixa lite ”jam fest” pĂ„ kvĂ€llen.

Det hÀr ska givetvis vara till sjÀlvkostnads pris, och om andra har bussar eller andra förslag som kan göra det billigare sÄ Àr allt öppet.

NÀr jag rÀknat lite pÄ det sÄ misstÀnker jag att det skulle kosta ungefÀr 1000-lappen per gubbe inklusive boende för hela resan om vi kan hitta chufförer sjÀlva.

Vad tycker ni
? – Skulle det vara vĂ€rt ett besök i vĂ„r? 😛

Redigerat av Lilleman
Annons
  • Svar 89
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

Jag tror att vi skulle behöva bli runt 45 gubbar (och tjejer)... 😳

Det Àr verkligen stort dÀr nere och dom har nÀstan alltid alla prylar hemma... UtstÀllningsytan Àr över 4500m2...

Postat

det dĂ€r lĂ„ter definitivt intressant. preliminĂ€rt sĂ„ Ă€r jag intresserad men det Ă€r svĂ„rt att ge ett definitivt svar tyvĂ€rr..vilket suger för dej som försöker arrangera det hĂ€r men det Ă€r det bĂ€sta jag kan ge dej 😳

~ f

Postat

Nej, jag tycker inte att man mÄste lÀmna ett klart besked... DÄ mÄste vi ju sÀtta ett exakt datum... Min förhoppning var att vi kanske kunde hitta möjliga datum tillsammans pÄ forumet...

Jag ville mest kolla om det finns intresse hos medlemmarna pÄ forumet... Och jag har möjlighet att vara en av förarna och kan kanske fixa fram en buss... Sen kan vi kanske fÄ ihop frivilliga bland forum medlemmarna att ta ansvar för olika omrÄden för att plocka ihop resan...

Priserna pÄ Thomann Àr mycket bra, pÄ mÄnga grejer upp till 50% jÀmfört med Sverige... För dom som inte besökt Thomanns hemsida föreslÄr jag ett besök pÄ

Thomann

SĂ„ tĂ€nkte jag, andra förslag Ă€r givetvis vĂ€lkommna... 😳

ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

Men alltsÄ ... Äka ner till tyskland för att kolla pÄ grejor som man redan sett pÄ nÀtet?

Om det ska vara nÄn poÀng me de hela sÄ ska man ju ha me sig diverse pengar för att kunna köpa nÄgra grejor i huvudtaget tycker jag. Och dessutom kostar ju frakten dÀrifrÄn bara 200 spÀnn vad du Àn ska ha. SÄ jag tycker det verkar lite vÀl överamitiöst...

Men det betyder inte att det inte kan bli kul osv, men count me out pÄ denna, jag tror inte man fÄr nÄn woweffekt av att se samma grejor som JAM och Estrad och Börsen har, samlat pÄ ett stÀlle ...

Postat
Men alltsÄ ... Äka ner till tyskland för att kolla pÄ grejor som man redan sett pÄ nÀtet?

Om det ska vara nÄn poÀng me de hela sÄ ska man ju ha me sig diverse pengar för att kunna köpa nÄgra grejor i huvudtaget tycker jag. Och dessutom kostar ju frakten dÀrifrÄn bara 200 spÀnn vad du Àn ska ha. SÄ jag tycker det verkar lite vÀl överamitiöst...

Men det betyder inte att det inte kan bli kul osv, men count me out pÄ denna, jag tror inte man fÄr nÄn woweffekt av att se samma grejor som JAM och Estrad och Börsen har, samlat pÄ ett stÀlle ...

SÄ du menar att Äka ner till Tyskland till Thomann Àr som att gÄ pÄ Estrad?

hahah... 😠

Jag Àr intresserad oxÄ men kan inte lova nÄgot.

Postat

Denna idĂ© Ă€r helt klart jĂ€ttebra. GĂ„r att kombinera med "SverigetrĂ€ffen" för forumister dessutom! 😼

Postat

Det gĂ„r vĂ€l sĂ€kert att söka nĂ„got sorts bidrag ocksĂ„ som gör att resan kanske blir lite billigare 😄

Jag var sjÀlv nÀra (förra sommaren) att anordna det fast med en personbil. Vi hade folket och vi var inte lÄngt ifrÄn att börja bila ner. DÄ sÄ hoppade tvÄ av och dÄ blev det genast dyrare för de andra.

Hade ifs varit kul. Har dock ingen tid. Men jag bumpar trÄden iallafall sÄ att den syns! Tycker det Àr en kul idee!

Hur gör ni ifall alla ska köpa ett 24kanals soundcraftbord dÄ?

😼

Postat
Det gĂ„r vĂ€l sĂ€kert att söka nĂ„got sorts bidrag ocksĂ„ som gör att resan kanske blir lite billigare 🙂

Ja, Ă€r inte forumet en studiecirkel dĂ€r vi lĂ€r oss saker? Och tidningen Studio Ă€r vĂ„rt studiematerial đŸ˜±

Postat
Det gĂ„r vĂ€l sĂ€kert att söka nĂ„got sorts bidrag ocksĂ„ som gör att resan kanske blir lite billigare 🙂

Ja, Ă€r inte forumet en studiecirkel dĂ€r vi lĂ€r oss saker? Och tidningen Studio Ă€r vĂ„rt studiematerial đŸ˜±

Hehe, en studiecrikel med flera tusen medlemmar som har möte varje dag! Det blir stÄlar det.

Postat
Hur gör ni ifall alla ska köpa ett 24kanals soundcraftbord dÄ?

Det gĂ„r plats mycket grejor i bagageutrymmet i bussen... Jag har vĂ€ldigt svĂ„rt att se att det skulle gĂ„ att fylla den... DĂ„ skulle jag nog vara mer orolig för ölflak som mĂ„nga kan tĂ€nkas vilja ha med... Vi fĂ„r vĂ€l komma överens om prioriteringarna... 😛

Om man handlar för 3000kr har man tjĂ€nat ihop resan... Momsen Ă€r ungefĂ€r 13% lĂ€gre i Tyskland Ă€n i Sverige. SĂ„ priserna som stĂ„r pĂ„ svenska kommer alltsĂ„ bli billigare nĂ€r man Ă„ker dit och handlar... 😎

Jag trodde faktiskt att det skulle vara mer intresse för en resa i vĂ„r, men om inte fler Ă€r intresserade skickar vi trĂ„den till dom sĂ€lla jaktmarkerna och glömmer bort den... 😛

Postat
Hej!

För nĂ„gra veckor sedan var jag nere och jobbade i AugsbĂŒrg och hade pĂ„ hemvĂ€gen möjlighet att besöka Thomann utanför NĂŒrmberg som Ă€r den största musikaffĂ€ren i Europa. Det var verkligen kul att se alla grejor pĂ„ plats och jag skulle gĂ€rna göra ytterligare ett besök.

Vad jag undrar lite hĂ€r Ă€r om det finns nĂ„gon mer som har intresse att följa med pĂ„ en 2 dagars resa ner till Thomann

Jag kan ocksĂ„ berĂ€tta att jag varit i kontakt med Thomann dĂ€r nere och dom kan sĂ€tta ihop ett paket med seminarium (valfritt Ă€mne pĂ„ engelska) och fixa lite ”jam fest” pĂ„ kvĂ€llen.

Det hÀr ska givetvis vara till sjÀlvkostnads pris, och om andra har bussar eller andra förslag som kan göra det billigare sÄ Àr allt öppet.

NÀr jag rÀknat lite pÄ det sÄ misstÀnker jag att det skulle kosta ungefÀr 1000-lappen per gubbe inklusive boende för hela resan om vi kan hitta chufförer sjÀlva.

Vad tycker ni
? – Skulle det vara vĂ€rt ett besök i vĂ„r? đŸ„°

Jag fixar buss.

Vi behöver ytterligare minst en chaufför... (Jag har Yrkeskompetentbevis,

krÀvs om det skall köras utanför chaufförens hemstad..)

Thoman e bra nÀr allt funkar...

Eller sÄ funkar inte-det-du handlat, dÄ snackar vi inte bara "strul" utan Mega Strul...!

Men visst vore det trevligt med en resa ned till Burgebrach... 2300Km T/R Gbg.

Blir vi max 15st lastar vi 8,5t i vÄran buss.. AlltsÄ.. Vi snackar inte bara elektronik hÀr.!

Blir vi fler, sÄ ordnar jag en buss till sjÀlvkostnadspris.

Mvh.

Magnus

stollarna.nu

Postat

Tycker fortfarande att detta Ă€r bĂ€sta chansen hittills för en "SverigetrĂ€ff" med Studioforum. Klart att det Ă€r en kostnadssak för oss alla. Men det Ă€r ju Ă€ven alla tidigare idĂ©er med mellansverige osv. Och hĂ€r kan ju den som vill förena nytta med nöje 🙂

Kom igen nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! đŸ„°

Postat

jo det finns faktiskt ett "Ă„k utomlands och tjacka grejjor billigare Ă€n i sverige bidrag" đŸ„°

Postat
Hej!

Vad tycker ni
? – Skulle det vara vĂ€rt ett besök i vĂ„r?  đŸ˜Č

Jag fixar buss.

Vi behöver ytterligare minst en chaufför... (Jag har Yrkeskompetentbevis,

krÀvs om det skall köras utanför chaufförens hemstad..)

Thoman e bra nÀr allt funkar...

Eller sÄ funkar inte-det-du handlat, dÄ snackar vi inte bara "strul" utan Mega Strul...!

Men visst vore det trevligt med en resa ned till Burgebrach... 2300Km T/R Gbg.

Blir vi max 15st lastar vi 8,5t i vÄran buss.. AlltsÄ.. Vi snackar inte bara elektronik hÀr.!

Blir vi fler, sÄ ordnar jag en buss till sjÀlvkostnadspris.

Mvh.

Magnus

stollarna.nu

Nu pratar vi... 😄

Jag har BECEDE kort sÄ jag kan köra halva resan...

Rummen Àr billiga runt 25-30 Euro per natt...

Men jag tror att vi bör bli runt 40-45 personer om det ska bli en "billig resa"...

Typ 1 000-1 200 spĂ€nn totalt... 🙂

Vh, Lilleman

Postat (redigerat)

Jag Àr gÀrna pÄ, men inte förrÀn typ april i sÄ fall, för dÄ har lite kulor rullat in frÄn firman.

TÀnkte ju snarare dÄ handla för 15 000 istÀllet för 1500...

Men, hur blir det i tullen om 30 pers kommer med utrustning för 100 000-tals kronor?

Redigerat av teddawid
Postat
Vi Ă€r med i EU svarar jag pĂ„ det. Kul initiativ. Eventuellt sugen pĂ„ att hĂ€nga med. 🙂

Oj, nÄgot bra med EU!!!!

Postat
Jag Àr gÀrna pÄ, men inte förrÀn typ april i sÄ fall, för dÄ har lite kulor rullat in frÄn firman.

TÀnkte ju snarare dÄ handla för 15 000 istÀllet för 1500...

Men, hur blir det i tullen om 30 pers kommer med utrustning för 100 000-tals kronor?

Det finns sĂ€kerligen nĂ„gon som kan detta bĂ€ttre Ă€n jag... Men jag tror att Ă€r sĂ„ att man fĂ„r frakta hur mycket man vill om man köpt grejorna privat och Ă€r sjĂ€lv med att ta dom över grĂ€nsen... 😆

Postat

Hej!

Nu har jag inte riktigt lÀst hela trÄden Àn. Men jag kan spontant sÀga att jag hÀnger lÀtt med, FAN VA SKOJ!!!

The Mr... 😏

• 2 veckor senare...
oakleaf (oregistrerad)
Postat

Torsk pÄ Thomann!

• 4 mĂ„nader senare...
Postat

Fattar inte att jag missat denna trÄden.

Men om det fortfarande Ă€r aktuellt sĂ„ Ă€r jag helt klart pĂ„ om jag bara kan det datumet det blir 😳

Postat (redigerat)
Fattar inte att jag missat denna trÄden.

Men om det fortfarande Ă€r aktuellt sĂ„ Ă€r jag helt klart pĂ„ om jag bara kan det datumet det blir 😄

Va F** gynnar Ni inte svenska handlare istĂ€llet.SĂ€tt press pĂ„ dom. 😄

Redigerat av fogden2000

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.