Jump to content
Annons

Cryo - Fritz rapes Franz


dbd

Recommended Posts

Ok, eftersom man av någon anledning får en jävla massa önskningar av alkoholiserade personer att spela Franz Ferdinand när man spelar House ute, så tog jag saken i egna händer och producerade en Brat-Buster. En klubbig bootleg av "Franz Ferdinand - Do You Want To". Håll till godo 😆

* LÅTNAMN: Fritz rapes Franz

* ARTIST/GRUPP: Cryo

* GENRE: Stureplanshouse

* LÅTLÄNGD: 7:24

* ORGINALKOMPOSITÖR: Franz Ferdinand

* PRODUCENT: Patric Siech

* PARTYKONSULTER: Peder Fogstrand, Madeleine Bernadotte, Olinda Borggren.

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 10.1 mb

* LÅTLÄNK: BORTA!!

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bättre än originalet! Den här ska in i mina set 😕

Ska du inte klubba på Take Me Out också?

Hehe kör hårt! 😳 Pallar nog inte göra fler Franz-boots på ett tag, har teknologtentor att se över 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var lite bra faktiskt! Låter dock som du har mycket limiter eller nåt på?!? Tycker det känns som att allt annat "sänks" varje gång baskaggen kommer in!?! Är det så? Och i så fall kanske det är meningen?

Tack 😕 Ja det är sidechain-kompression. Allting duckar för kicken, ett av kraven för att det ska få spelas på Stureplan, har Peder sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var lite bra faktiskt! Låter dock som du har mycket limiter eller nåt på?!? Tycker det känns som att allt annat "sänks" varje gång baskaggen kommer in!?! Är det så? Och i så fall kanske det är meningen?

Tack 😳 Ja det är sidechain-kompression. Allting duckar för kicken, ett av kraven för att det ska få spelas på Stureplan, har Peder sagt.

Okej, jag vet ju att andra låtar av denna typ också är mixade så här även om jag personligen inte gillar det. Men det är ju en ren smaksak! Och kidsen måste ju få sin musik 😕

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Koppla ihop franz ferdinand med House? 😲 Konsitgt folk...

Denna lär råda bot på en del i så fall. Tycker själv inte att kicken låter bra med den kompressionen men men... krav för stureplan då får det väll vara det då. 🙂 Andra kanske gillar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...