Jump to content
Annons

Blåst på 6000:- via internetannons


flintan

Recommended Posts

Till saken hör också att jag köpte detta för min hyresbuffert för lägenheten och har nu sålt mina gamla ljudkort för att ha råd med hyran. Så nu kommer jag att få betala hyran med mina älskade ljudprylar och har ingen möjlighet att spela in musik längre. Och vad ska man då med en lägenhet till... 😆

Men det finns dom som har det värre.. Jag vet att jag kommer få tillbaka pengarna förr eller senare. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 72
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Hej!

Ett nytt grepp: Har du gjort stöldanmälan till ditt försäkringsbolag? Om saken går så långt att du inte får paketet eller får igen pengarna så bör du göra en polisanmälan. Därefter kan du skicka den med anmälan till ditt försäkringsbolag.

Testa duger!

😆

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror tyvärr inte jag har nåt försäkringsbolag.. Borde man förståss ha fixat för länge sen.. 😲

Nu har jag iaf pratat med bussgods i malmö och med en konsumentrådgivare. Bussgods hade inte fått något paket av honom den 9 nov.

Stämningsanmälan kostar 400:- och då blir det rättegång i tingsrätten som jag förmodligen skulle vinna och han får betala tillbaka pengar plus rättegångskostnader.

Ska prata med en jurist först bara för att få lite mer koll på alla detaljer.

Nu får han en vecka på sig att antingen leverera en DIGI002r eller sätta tillbaka pengarna. :

ph34r:

Link to comment
Dela på andra sajter

För 6000 had jag inte litat på nån...

Då hade jag åkt dit istället och tagit varan

ur handen samtidigt som han fått pengarana av mig

Menar, har man 6000 att lägga så kan man lägga ett par hundra extra på resan till VARAN

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

För 6000 had jag inte litat på nån...

Då hade jag åkt dit istället och tagit varan

ur handen samtidigt som han fått pengarana av mig

Menar, har man 6000 att lägga så kan man lägga ett par hundra extra på resan till VARAN

Det har du faktiskt rätt i, men det är ganska svårt att göra om det som redan har hänt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lider med dig, vilken jävla soppa. Jag bor ochså i Malmö, och är du helt säker på att han har blåst dig tycker jag du ska hänga ut honom med namn och adress, stöld är aldrig ok, och man ska aldrig komma undan med det. Man blir ju extra sne när det handlar om musikprylar som man köper för sina sista sura slantar.

Hoppas det ordnar sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lider med dig, vilken jävla soppa. Jag bor ochså i Malmö, och är du helt säker på att han har blåst dig tycker jag du ska hänga ut honom med namn och adress, stöld är aldrig ok, och man ska aldrig komma undan med det. Man blir ju extra sne när det handlar om musikprylar som man köper för sina sista sura slantar.

Hoppas det ordnar sig.

Nej varning för det!

Då kan det bli du som åker inför tingsrätten för förtal i stället! oavsett hur riktigt det är!

Så fantastiskt underlig är världen. Den som är den stora busen skiter i om han/hon åker dit, för den har så mycket på sig i alla fall. Men kan roa sig med att "sätta dit" den som försöker försvara sig i stället...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu åker han snart på ett betalningsförläggande hos kronofogden iallafall... Ska skicka alla uppgifter till en advokat som skickar vidare till skattemyndigheten.

Få se om det hjälper. Det är tydligen kostsamt ock svårt att stämma någon för belopp under 17000:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu åker han snart på ett betalningsförläggande hos kronofogden iallafall... Ska skicka alla uppgifter till en advokat som skickar vidare till skattemyndigheten.

Få se om det hjälper. Det är tydligen kostsamt ock svårt att stämma någon för belopp under 17000:-

Bättre än inget. man ska försöka använda det legala systemet i mesta möjliga mån, annars är man ju inte bättre själv. vem är man då att klaga?

Glömde säga lycka till. 😄

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort polisanmälan och fått bekräftat att adressuppgifterna stämmer med kontonumret.. 😛

Har skickat all info till advokaten också sån nu får vi se vad som händer.

Det bittra är att ju längre tid som går desto mindre är risken att killen har pengarna kvar, men dom är förmodligen anväda till nån skuld eller annat för länge sen...

Några fler Malmöiter (än DC) här som kanske... vet vem det är om jag PM'ar namn och adress??

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

jag har oxå använt mig av kronofogden för att dra in uteblivna pengar..

det tråkiga, och fruktansvärt kassa är bara, att personen som är anklagad måste få hem ett papper och skriva under att han inte betalat summan till dig och att fogden ska få ta hand om ärendet ..

och VEM FAN gör det ...

jäkla skitland...

Link to comment
Dela på andra sajter

Anlitade du en advokat för att få ett betalningsföreläggande registrerat hos Kronofogden? Det är ju svinenkelt att göra själv!

Jag har själv gjort det en gång, och då blev det minsann annat liv i luckan kan man lugnt säga! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
DC, har du fått fram nåt?

Sorry.

Jag är i Alperna & rockar puder.

Kollar runt när jag kommer tillbaks "hem". Vore kul att veta vem shonen är.

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)
Nu åker han snart på ett betalningsförläggande hos kronofogden iallafall... Ska skicka alla uppgifter till en advokat som skickar vidare till skattemyndigheten.

Få se om det hjälper. Det är tydligen kostsamt ock svårt att stämma någon för belopp under 17000:-

alltså, du har väl inte kopplat in advokat för att få ett förläggande hos Kronofogden? Det gör man själv på internet på 4sek, vem som helst kan göra det ...

Link to comment
Dela på andra sajter

booster (oregistrerad)
Några fler Malmöiter (än DC) här som kanske... vet vem det är om jag PM'ar namn och adress??

Jag är malmöit (iaf oftast...). PM'a namn. Kanske vet jag?

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg den här tråden nu.

Jag kan ha blivit blåst på liknande vis själv.Men jag vill inte säga för mycket ännu om det kanske löser sig.

Är det nån som har hört talats om www.proaudiomarket.com ?

Tänkte låta dom sköta en betalning av Shure-mickar och har därför satt in pengar på deras konto. Än så länge påstår dom att de inte fått in några pengar från mig vilket jag tycker är rätt skumt då jag idag fått bekräftelse på att dom har transaktieras.

Känns lite si så där måste jag säga... förhoppningsvis löser sig, jag har aldrig hört talas om något bedrägeriföretag som har så bra kundservice som det här företaget annars har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Driver inte Hells Angels in pengar?

😄

Han kanske tillhör H.A sånt kanske man skall kolla innan man sparkar in hans dörr!!! 😎

Hehe... sant! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg den här tråden nu.

Jag kan ha blivit blåst på liknande vis själv.Men jag vill inte säga för mycket ännu om det kanske löser sig.

Är det nån som har hört talats om www.proaudiomarket.com ?

Tänkte låta dom sköta en betalning av Shure-mickar och har därför satt in pengar på deras konto. Än så länge påstår dom att de inte fått in några pengar från mig vilket jag tycker är rätt skumt då jag idag fått bekräftelse på att dom har transaktieras.

Känns lite si så där måste jag säga... förhoppningsvis löser sig, jag har aldrig hört talas om något bedrägeriföretag som har så bra kundservice som det här företaget annars har.

Jag har gjort på detta viset och det har funkat bra, kom dock ihåg att det tar några (bank)dagar innan insättningen registreras på deras giro. Så om du satte in pengarna idag kanske det inte registreras förrän på måndag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vill inte vara en TjatThomas men: http://www.internetgirot.se 😄! Kostar 5% av köpesumman, så för billiga grejer blir det mindre kostsamt än postförskott!

Har kört det 3 gånger och det funkar perfekt:

1 Säljare respektive köpare skriver in sina namn, email och överenskommen köpesumma!

2 Båda bekräftar affären (bindande).

3 Köparen sätter in pengarna!

4 Säljaren skickar!

5 Köparen tar emot och har 5 dagar på sig att klaga!

6 Köparen godkänner varan (eller 5 dagar går utan att köparen hör av sig till internetgiro) och då betalas pengarna ut till säljaren!

7 Är köparen missnöjd får säljaren pengarna ändå och köparen får också tillbaka sina pengar men är inte riktigt klar på hur det sen fungerar...

... har dock inga planer på att lura någon så mig kvittar det!

Det finurliga är att ingen kan förlora pengar (förutom internetgiro!) och bedragare kan bara göra ett bedrägeri per identitet, om ens det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm.... internetgirot. Ska tänka på det.

Det är ju *** att man inte kan förlita sig på begagnatmarknaden när man ska köpa studioprylar.

Visserligen köpte jag en Rode NT2000-mick av secondhandmusic.se som jag betalade i förskott. Det funkade hur bra som helst. Enda problemet var att han inte hittade caset till micken men det drog han av två hundra spänn på. Jag tänker köpa caset för hundringarna om han hittar den för övrigt.

Ingen som har testat proaudiomarket här annars? Börjar verka skumt. Jag satte in pengarna i söndags...

Link to comment
Dela på andra sajter

Några fler Malmöiter (än DC) här som kanske... vet vem det är om jag PM'ar namn och adress??

Jag är från Malmö, jag kan se om jag känner igen vad det är för någon, kan inte lova något självklart, men jag gör gärna vad jag kan för att bidra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...