Jump to content
Annons

Comeback!


wicked_s

Recommended Posts

Ja, så var man här igen. Har varit medlem i snart 2 år här på studios forum, men bara varit här någon gång de senaste månaderna. Många nya medlemmar som man inte känner igen ser jag. Jag skrev någon presentation för länge sedan men det är nog dags för en ny.

Är en 26-årig snusande gitarronanist. Spelat elgitarr sedan jag var 10. Lirade först i diverse punkband och senare ett par dödsmetallband med "kalle-anka-sång". Under den senare tonårsperioden var det powermetal som gällde. Övade skalor och coola licks till metronom 10 timmar om dagen i några år, det var det som gällde om man skulle vara en av de tuffa grabbarna tydligen. Spelade i ett band som hette Freternia och det ledde till skivkontrakt. Efter att vi släppt första fullängdaren så hoppade jag av för att istället börja ta lite teorilektioner av en jazz-snubbe som jag kom i kontakt med. Fy fan, de där jazzkillarna kan verkligen lira alltså.

Vad det gäller datorer och musik så började jag som många andra med trackerprogram på en hederlig Amiga. Övergick så småningom till Cubase som fortfarande använder.

Vad det gäller musik så tycker jag inte att det spelar så stor roll vad det är för genre. I grund och botten så handlar ju allt om toner och takter. Lyssnar dock mest på metal av olika slag, gillar energin.

Startade förra året ett metalprojekt som går under namnet Cromonic. Har spelat in en demo än så länge, ytterligare en är på väg. Lite svårt att få tiden att räcka till bara då jag är gift, har hund och precis köpt ett hus. Till råga på allt så håller jag på att bygga en inspelningsstudio i källaren.

Gillar skogspromenader och stora bröst.

/Yxan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej igen! Välkommen åter! (säger jag som egentligen är nyare medlem än dig)

Hur gåår det i ryydaaaal!? 😱

Får du till studion något? Nu har du ju lite konkuranns med Fredman nu när han håller till i trakterna av Hyssna 😉

Ha det så bra!

Tackar! Jo jag såg att han flyttat Studio Fredman till Hyssna men det är nog inget att oroa sig över (skratt), han spelar i en helt annan division så att säga.

Det har gått lite trögt här med studion, det är inte så mycket kvar dock så jag hade tänkt att ta mig i kragen och göra klart det nu. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare din gamle räv!

Fan nu får du allt slänga upp låtarna från Wicked Samurai.

Men vad fasen, är det inte Micke?! Det var inte igår!

Det stämmer! Nej det var verkligen inte igår du. Jag skickar ett pm till dig inom en snar framtid.

Du föresten, jag har kvar vår gitarrbattle (ja, den som jag knäcker dig rakt av 😕 ).

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen tillbaks!

Punkbanden du spelade med,är det några man kan känna till?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Till råga på allt så håller jag på att bygga en inspelningsstudio i källaren.

Hallå igen. Ja, hur går det med studiobygget. Kan du inte länka till lite nya studiobyggbilder?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...