Jump to content
Annons

The Key


The Key

Recommended Posts

Ville bara säga hej. Kanske ska presentera mig... Ok. Jag bor i Gbg sedan ganska länge föddes en gång i tiden i Kinna och växte så småningom upp i Skene tre km därifrån. Studier förde mig till Gbg och här har jag stannat. Jobbar som musiklärare och gillar det. Driver ett litet skivbolag, fyraett.se, som har sin första release i dagarna (Releaseparty på Henriksberg 18 nov. Vill du köpa biljett så hör av dig 😆).

Musikaliskt brinner jag för den "svarta" musiken, främst reggae och dess olika släktingar. Jobbar också en del med hip hop och funk.

Jag åker ut och giggar med jämna mellanrum och kör gamla rock-covers ihop med mina kompisar. Då handlar det om regelrätt gitarronani. Det är inget som ger några direkta musikaliska kickar men det är en väldigt bra anledning till fest. Jag strävar ständigt efter att vi inte ska boka in för mycket för då blir det inte kul.

Oftast sitter jag i alla fall och jobbar i min lilla studio som jag har inrett i en källarlokal som ligger under mitt och min sambos sovrum. Inte så störande för henne som det kan verka eftersom hon ofta jobbar ihop med mig, både som låtskrivare och sångerska.

Min utrustning:

Mac G5 2x2. Logic pro 7.1, RME HDSP 9632, Event TR5, Focusrite Twintrak, Samson C-control och lite annat smått. Jag har valt bort mixern helt och hållet eftersom jag i stort sett alltid bara gör ett pålägg åt gången. Jag har dessutom bestämt mig för att göra alla mina mixar i datorn, tycker att jag har bättre koll så. Funderar på en summeringsmixer nån gång i framtiden men har inte råd just nu...

Ja det var väl det hela.

Som sagt, hej!

The Key

Redigerat av The Key
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Jag måste fråga en sak: är du samma the Key som jag köpte en bränd cd av för 15 år sedan? Tror det var en 3-spårs instrumental. Annars finns det två som kalar sig samma...

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag måste fråga en sak: är du samma the Key som jag köpte en bränd cd av för 15 år sedan? Tror det var en 3-spårs instrumental. Annars finns det två som kalar sig samma...

:musik

Nej det är inte jag. Jasså det finns en till....Kallade han sig för the key på sin skiva?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...