robinbennich Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Nån som vet om man kan köra fl studio på en amd 4400 x2 processor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danabacken Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Nån som vet om man kan köra fl studio på en amd 4400 x2 processor Ja, varför skulle inte det gå? 😠 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robinbennich Posted November 4, 2005 Author Share Posted November 4, 2005 har ju hört att man är tvungen att stänga av ena kärnan med vissa musikprogram, men fl studio kanske stöder dual-core, eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nexustwins Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 Kolla med fl support... 🙂 (Om du nu har köpt det 🙂) Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Annars kan man ju alltid titta lite på hemsidan... Verkar (efter ca 30 sekunders koll) som att FL inte stöder dual core. De lär ju skryta med det ifall det skulle va så, men jag hittar inget alls om det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robinbennich Posted November 10, 2005 Author Share Posted November 10, 2005 Kolla med fl support... 🙂 (Om du nu har köpt det 😕) vågar inte köpa det om det inte stödjer dual core... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nexustwins Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 aha.. De kanske kan hjälpa dig med sånna frågor ochså.. 😄 Enklaste sättet är ju att maila dom.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lonian Posted November 22, 2005 Share Posted November 22, 2005 prova ladda ner en demoversion Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nexustwins Posted December 6, 2005 Share Posted December 6, 2005 prova ladda ner en demoversion Jupps en sån e lätt å få tag i på www.fl-studio.com.. 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thesvensk Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Sorry om tråden kommer upp igen men jag har inte märkt av några problem med att köra dual-core :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
MindWarp Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Sorry om tråden kommer upp igen men jag har inte märkt av några problem med att köra dual-core :S Vet du om man verkligen använder dualcore? Jag står i läge att skaffa ny dator för musikskapande och har just FL och behöver mer kräm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nexustwins Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Sorry om tråden kommer upp igen men jag har inte märkt av några problem med att köra dual-core :S Vet du om man verkligen använder dualcore? Jag står i läge att skaffa ny dator för musikskapande och har just FL och behöver mer kräm. Gammal tråd ju, Att köra på dualcores ska inte vara några perblem i själva programmet. Dock kan vissa VST pluggar inte avända båda kärnorna samtidigt. Men det är inga problem eftersom all nya pluggar ska klara detta & om du använder äldre pluggar som tex vaungard kommer dessa att fördela sig på de olika kärnorna. //Nexustwins Link to comment Share on other sites More sharing options...
aburman Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Inge problem att köra på dualcore men FL använder bara ena kärnan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MindWarp Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Inge problem att köra på dualcore men FL använder bara ena kärnan. Tack. Lite synd, men det är ju alltid bra att det fungerar öht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nexustwins Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Inge problem att köra på dualcore men FL använder bara ena kärnan. Säker på det? Jag ahr kört Fl på Dualcore utan problem, När det tog stopp på min vanliga 3,0 GHZ kunde jag köra Samma projekt på min 3,2 GHZ Dualcore. //Nexustwins Link to comment Share on other sites More sharing options...
aburman Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 (edited) Inge problem att köra på dualcore men FL använder bara ena kärnan. Säker på det? Jag ahr kört Fl på Dualcore utan problem, När det tog stopp på min vanliga 3,0 GHZ kunde jag köra Samma projekt på min 3,2 GHZ Dualcore. //Nexustwins Iaf. om du kollar i Windows Task Manager så ligger det bara belastning på ena kärnan. Troligtvis åtgärdat till FL7 som är på kommande. Edited January 10, 2007 by aburman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nexustwins Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Inge problem att köra på dualcore men FL använder bara ena kärnan. Säker på det? Jag ahr kört Fl på Dualcore utan problem, När det tog stopp på min vanliga 3,0 GHZ kunde jag köra Samma projekt på min 3,2 GHZ Dualcore. //Nexustwins Iaf. om du kollar i Windows Task Manager så ligger det bara belastning på ena kärnan. Troligtvis åtgärdat till FL7 som är på kommande. Okey, har själv kollat i taskmanager. Ser balanserat ut, du kan högerklika på en process & välja kärna. Synd att det inte är så detaljerat så det går in till VST:er.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aburman Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Fastän man har båda kärnorna ikryssade så använder FL bara en. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts