Jump to content
Annons

Kanonlåt.


Richie76

Recommended Posts

LÅTNAMN: Just a man

ARTIST/GRUPP: Mihael Hasseilgeoff & David Colton

GENRE:Pop/DeepSoul/Känsligt

LÅTLÄNGD:2 och nåt

KOMPOSITÖR: Johan, Rikard & Fredrik

PRODUCENT: Alla

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: På full

FORMAT: MP3

STATUS: Färdig för att lanseras!

Vad gör tre killar när dom har druckit sprit och har en hemmastudio och vars största idoler såklart är David Hasselhoff och Michael Bolton.. jo man gör en duett!

Så torka ögonen.. :rolleyes:

OBS! SÅ NI FÖRSTÅR SÅ ÄR DETTA IRONI PÅ HÖG NIVÅ!!!!!!

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är ledsen men det kändes inte rätt att höra en man sjunga "I'm just a man who is in love you with" ur mina högtalare.

Antingen måste man vara tjej eller lagd åt det hållet :rolleyes:

Men ska jag säga något konstruktivt så är det väl att första sångaren sjunger lite off, slipa på det. Andra har dock en riktig bra röst. Fungerar bra på sån här pianomusik.

Link to comment
Dela på andra sajter

OBS! Skämtlåt! På skoj alltså! Vill inte ha några missförstånd här! 😆

OBS! Vi gillar inte Michael Bolton eller Michael Hasselhoff heller! 🙂

Edit; (Missa inte heller 80-tals reverb som galning!)

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt! 😄

PS: We are the world! 😄

Joru FredAsp, visst känns det lite världsfred över det hela! 😄

Började bara fundera att Danabacken gillade det.. hmmm 😎

(Erkänn nu att du lyssnar på David hasselhoff hemma, Dana!) 😉

"I´ve been looking for freedom..!"

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Thimmie och Emser!

Ja man måste ju våga visa det kvinnliga/känsliga inom sig när man sjunger soul! Då får man inte hålla tillbaka! :rolleyes:

Tycker ändå att det var starkt gjort av killen jag sjunger med att göra en så stark insats (han som sjunger i början & växelsång i slutet) han håller annars inte på med musik, så han körde 100% på ren soul-känsla! 🙂

(Själv gillar jag bäst falsetten som gör att man får ont i öronen om man sitter med lurar. Men även avslutet som låter som Celiné Dion, fast på 90-talet)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Richie76 🙂 ..det här var ju riktigt bra..med en portion känsla i 😳 ..som hämtat ur en musikal om olycklig kärlek 😳 ..där fick jag en ny sida av dig Richie..om det nu är din kvinnliga eller manliga...men var är saxen..låten skriker efter en sax 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

...men var är saxen..låten skriker efter en sax 😉

i know it, Falken.. men var var du när vi behövde dig som mest!? :rolleyes:

😆

Hur skall jag veta det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste använda din manliga intuition och vara ett med både saxofonen och internet, plus att du måste tänka hur Kenny G hade svängt med håret när han gick lös på ett Michael Bolton Solo! 🙂 Har du satt upp dig på kartan över studiomedlemmar, Falken?

Grymt bakis idag.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste använda din manliga intuition och vara ett med både saxofonen och internet, plus att du måste tänka hur Kenny G hade svängt med håret när han gick lös på ett Michael Bolton Solo! 😉 Har du satt upp dig på kartan över studiomedlemmar, Falken?

Grymt bakis idag.. 🙂

Öhh.. vet inte vem Kenny G är :rolleyes: ..så det blir svårt att köra med intuition då..o vilken karta menar du !?

Ok..bakis idag!?..tycker du ff sprit är gött!? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha, näe idag är sprit inte gott! Kenny G måste du googla upp! han var/är en saxspelare i långt hår från USA som spelade pop på 90-talet och var grymt stor och fick massa brudar. Inte att det är min musikstil då men du kanske skulle kunna hämta lite influenser därifrån! 🙁

På Allmänt las det, under rubriken "var bor du?", upp för typ en vecka sedan en länk till ett kartsystem som majken fixat där man fyllde i var man bodde och la upp en bild, Cool idé, tycker bara att det är få demoforum boyz som lagt upp sig! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behöver nog vara något sämre för att undanröja all tvivel om ironin. Snacka med Eternal, han har koll på sådant.

/emser

Emser:

Vad exakt menar du med det? 😎

Nu skall jag kommentera låten.

Jag förstår att ni gjorde låten ironiskt men det roligaste är att faktiskt folk gillar sådant här. Du skulle kunna spela upp det för vilken tjej som helst (nästan) och de hade gillat det.

Låten är välgjord, helt rätt för sin stil. Fina stråkar och sången är ok.

Vid 02:27 trodde jag att en kvinna kom in... Men det var ju bara en härlig falsett! 🙁

Slutsats: Låten är skitbra i rätt sammanhang.

En stilla undran bara: Hur fulla var ni.

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

En stilla undran bara: Hur fulla var ni.

Lite lämpligt sådär..! 🙁

Haha! Jag har dock svårt att tro att nån tjej skulle falla för detta, men man vet aldrig.. 😄 Vi försökte även få med så många klichéer som det bara gick i texten!

Blev bara lite orolig i början när folk trodde att det var ett seriöst inlägg! 😄

Vi har faktiskt tidigare gjort en hel skiva med allt från ljuva 80-tals ballader, pojkband till Rap och tysk techno-pop.. det är ju lysande att göra såna grejer och ta några pilsner! 😎

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det låter ju bra med tanke på att ni var fulla, ja det e vissa som säger att man gör bättre musik när man har druckit och jag tror ni e en av dem.

Synd att jag inte kan testa, bara 15

Edit: Sen har man ju inte direkt en hemma studio 🙁 Mer en dator punkt 😎.

Redigerat av xdjs
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...