Jump to content
Annons

mp3 spelare


Plus o Minus

Recommended Posts

Annons
Winamp är den enda rätta spelaren. Winamp är överlägset bäst. Alla som inte använder winamp suger. De förstår inte sitt eget bästa.

🙁

har börjat förstå de nu efter att ha provat ett dussin olika spelare... winamp knäcker allting!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som är en sucker för alla dessa "virtual-DJ" spelare som fixar snygga crossfades och beat-sync mellan låtarna, samt kommer ihåg vad du spelade förra veckan och varför och därför anpassar musiken till vad du åt till frukost i morse? 🙁

OtsDJ är t ex helfestlig! http://www.otslabs.com/

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Men är iTunes bra, har alltid undrat det...

Jag tycker personligen att inget program slår iTunes när det gäller att braänna/läsa/spara/katalogisera cd-skivor och filer i allmänhet. Men frågan är om den är så bra som ljuduppspelare??,...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är iTunes bra, har alltid undrat det...

Jag tycker personligen att inget program slår iTunes när det gäller att braänna/läsa/spara/katalogisera cd-skivor och filer i allmänhet. Men frågan är om den är så bra som ljuduppspelare??,...

jag personligen är sån att jag tycker det är bättre med ett program per uppgift eller vad man ska kalla det... t.ex winamp för uppspelning, nero för bränning osv..

fast o andra sidan e ja jävligt onykter nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Winamp är den enda rätta spelaren. Winamp är överlägset bäst. Alla som inte använder winamp suger. De förstår inte sitt eget bästa.

Då måste jag suga ordentligt 😕

iTunes slår WinAmp med hästlängder. Fast jag kanske inte förstår mitt eget bästa... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ursäkta att jag hakar på lite sent, men jag undrar över det här som Kenny Klevenhaus skrev:

självklart har alla produkter olika kvalitet's bemärkningar utifrån grundkod och eventuella modifieringar.

titta/lyssna bara på differansen mellan en sequencer som sx2 versus fl studio ... det räcker t.o.m att jämföra fl studio med reason, och skillnaden är hörbar.

Vad menar du? Är ljudet i FL bra eller dåligt? Det verkar som du tycker det är dåligt. Jag är FL-fanatic och har aldrig hört någon klaga över att ljudet skulle vara dåligt. Kan du förklara?

För övrigt använder jag Winamp 5 och Advanced Crossfading. Det slår allt.

Redigerat av andynista
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker Itunes knäcker alla mp3 spelare  😕    Snygg och bra helt enkelt  😄

Beroendeframkallande. Omöjligt att använda ngt annat nu.

Utmärkt på jobbet då man kan dela ut sina spellistor över nätverket, Mac/PC spelar ingen roll.

Ännu mer utmärkt om man har en iPod. Har man inte det så bör man inskaffa sig en. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta att jag hakar på lite sent, men jag undrar över det här som Kenny Klevenhaus skrev:
självklart har alla produkter olika kvalitet's bemärkningar utifrån grundkod och eventuella modifieringar.

titta/lyssna bara på differansen mellan en sequencer som sx2 versus fl studio ... det räcker t.o.m att jämföra fl studio med reason, och skillnaden är hörbar.

Vad menar du? Är ljudet i FL bra eller dåligt? Det verkar som du tycker det är dåligt. Jag är FL-fanatic och har aldrig hört någon klaga över att ljudet skulle vara dåligt. Kan du förklara?

För övrigt använder jag Winamp 5 och Advanced Crossfading. Det slår allt.

för att klargöra något av mina kanske suddiga uttalande så vill jag säga att alla sequencer program enligt min vetskap använder samma grundkoder mer eller mindre.

men skilnaden ligger i modulerna som spelar upp ljuden, där koder och tillvägagångssätt skiljer sig.

och i mitt fall så anser jag det vara en hörbar skilnad mellan modulerna som spelar upp dina samplingar i fl studio, reason el sx.

detta betyder inte att jag personligen tycker att fl studio suger, det passar helt enkelt inte mig och mina behov i den utsträckning som jag kan tycka att det borde göra.

bör väll även tillägga att jag vid valda tillfällen faktiskt använder fl studio för mindre ingrep som inte går att utföra med reason.

en till sak.

att ta för givet att jag skulle tycka att fl studio suger bara för att jag anser det vara hörbar skilnad mellan programmen tycker jag är lite förhastat och onödigt sagt från din sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

en till sak.

att ta för givet att jag skulle tycka att fl studio suger bara för att jag anser det vara hörbar skilnad mellan programmen tycker jag är lite förhastat och onödigt sagt från din sida.

Eh, ursäkta? Jag har väl inte tagit något för givet. Läs igen vad jag skrev. Var står ordet "suger" eller något liknande?

Jag undrade ju bara om jag tolkat dig rätt - att du tyckte att FL lät sämre än Reason? Blev lite förvånad, eftersom jag inte har hört någon påpeka det förut, och blev intresserad att höra en utförligare förklaring.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...