Jump to content
Annons

Trummikrofon?


Frank Zappa

Recommended Posts

Hej! Det finns sÄ mÄnga kopior pÄ mickar sÄ jag undrar om nÄn vet om det finns en kopia pÄ sennheiser md 421 som lÄter lika bra.

TÀnkte micka upp pukor och Àven gitarr och dÄ ska man ju ha 4 stycken och dÄ blir det dyrt. Har hört att md 421 ska vara bra till pukor men de kostar ganska mycket. Tips pÄ andra mikar till pukor Àr vÀlkomna, jag har sm 57or men vill ha lite variationsmöjligheter.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 4 mĂ„nader senare...
Annons
Den Àr vÀl i princip studiostandard om man nu kan sÀga sÄ pÄ golvpuka, vad Àr det med den du tycker lÄter dÄligt?

Tja, studiostandard och studiostandard...

Nu Àr jag inte bÀst i vÀrlden pÄ det hÀr, men dom truminspelningar jag har sett (komersiella) sÄ har de anvÀnt U87'or och U67'or...

Jag mickar hellre upp pukor med ADK A51 isf... Blir mycket trevligare ljud... 421'an lÄter sÄ... mjÀkig...

Men det Ă€r bara vad jag tycker 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tycker inte att tex A51 pallar med nÀrmickning av trummor. Inte heller klassiska Neumann.

Dom lÄter kanon pÄ bastrumma, fast dÄ en bit ifrÄn. 421 pÄ pukor Àr enligt min ringa Äsikt sjukt bra. Synd att Àr sÄ dyra, bara. 57:an kÀnns rÀtt trött i jÀmförelse...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

"mjÀkig" tycker den Àr rÀtt fet, du har inte stÀllt den i "s" lÀge dÄ du anvÀnt den möjligen?? Har sÀllan sett nÄgon nÀrmicka pukor med stormembransmickar....men det kanske funkar bra. Den funkar Àven pÄ baskagge o basstÀrkare mm, en mycket trevlig mick=)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

"mjÀkig" tycker den Àr rÀtt fet, du har inte stÀllt den i "s" lÀge dÄ du anvÀnt den möjligen?? Har sÀllan sett nÄgon nÀrmicka pukor med stormembransmickar....men det kanske funkar bra. Den funkar Àven pÄ baskagge o basstÀrkare mm, en mycket trevlig mick=)

Alla tycker vi olika! Den lĂ„ter inte dĂ„ligt sĂ„, men jag anvĂ€nder hellre andra mickar 😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...