Jump to content
Annons

Hederlig fet rock 'n roll..


Rix

Bra eller anus?  

7 röster

  1. 1. Bra eller anus?

    • 4 - BRA
      3
    • 3 - skrotum
      2
    • 2 - perineum
      0
    • 1 - rektum
      0


Recommended Posts

GRUPP: LEMON BIRD

LÅTNAMN: LOOKING FOR MY GIRL

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 3:55

KOMPOSITÖR: Runesson, Johan

ARRANGEMANG: Lemon Bird

INSPELNINGSÅR: Oktober 2005

FORMAT: MP3, Lame 192kbps

STORLEK: 5 640 543 bytes

STATUS: Färdig demo

LÄNK: borttagen

--

Vad sägs om en fet rockvals? Vals o vals.. Mja, men tretakt så det smäller om det är det i alla fall.

Lemon Bird är tillbaka med en ny fet produktion. Vi slängde upp ett gäng mickar på ett rep. Extremt lite meckande, lite kompressor, lite reverb. Rått, ärligt, tungt, svettigt! Luktar krut (eller möglig källare) lång väg.

Redigerat av Rix
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
abnormalbrain (oregistrerad)

Jaha... det här hör man åtminståne var det kommer från. Låter zeppelin som fan. Sången håller inte riktigt på alla ställen, den är falsk på något ställe. Månspelet i början låter inte bra... jag tycker att det förstör hela låten. Solot i slutet med wah-wah är tråkigt och irriterande. Det skulle kunnat varit en bra låt... tyvärr gör ni den inte tillräckligt bra. Valstackten är det inget fel på. Jag kan ju inte rösta eftersom jag inte vet vad siffrorna står för. Det är klart att om ni blir lite bättre och får utvecklas ett tag kan det nog bli något av er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Introt är inte så roligt, det låter mest taffligt. I övrigt gillar jag låten som fan. Trevlig svettdoftande stök-rock. Som Vue med en småfull Mitch Mitchell på trummor.

Jag tycker inte att det gör något att sången är lite småfalsk på sina ställen, men det hade gärna fått vara lite mer power i den.

Sista solot är kanske lite irriterande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jaha...  det här hör man åtminståne var det kommer från. Låter zeppelin som fan. Sången håller inte riktigt på alla ställen, den är falsk på något ställe. Månspelet i början låter inte bra... jag tycker att det förstör hela låten. Solot i slutet med wah-wah är tråkigt och irriterande. Det skulle kunnat varit en bra låt... tyvärr gör ni den inte tillräckligt bra. Valstackten är det inget fel på. Jag kan ju inte rösta eftersom jag inte vet vad siffrorna står för. Det är klart att om ni blir lite bättre och får utvecklas ett tag kan det nog bli något av er.

Som jag skrev så var detta inspelat direkt från ett rep, under stark påverkan av långburk. Vi har målsättningen att aldrig spela samma låt likadant två gånger.

Sifforna står för bra eller anus. Resten däremellan är latin.

Tjena!

Redigerat av Rix
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt som man hört ett antal gånger förr. Men återvinning är ju vad de flesta håller på med. Sångaren är inte så dum men man tvekar på om han tror på det han sjunger. Saknas lite feeling där tycker jag. Jag har däremot inget alls emot wha-wha, tvärtom! Rocka på grabbar! 🙂 Däremot "hederlig"? Är inte hela stilen stulen från...... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

På nått sätt låter det som blues; fast i annorlunda takt. Påminner en hel del om musik man kan höra i Amerikanska tv-serier och filmer i en rökig bar, med dansande ytliga flickor framme vid scenen.. 🙁

Låter fett.. Inte min musikstil, men jag ska försöka bedömma den så objektivt som möjligt.

Jag är inte helt säker på ljudbilden; den låter instängd och burkig på nåt sätt; å andra sidan kanske detta kan vara bra, för det är lite skönare för öronen..

Introt som sagt är väldigt trist.

Coolt med wahwah-pedal (eller motsvarande) på gitarren.

Pjae, that's all jag kan säga tror jag 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det här låter skitbra. Sångaren låter lagomt nonchig vilket passar in och har en bra röst! Gillar produktionen också, eller kanske bristen på det i detta fall 🙁 Mitt enda minus är att låten inte är lika bra som framförandet. Skulle vilja höra er med en riktig minnesvärd låt som grund. Och varför inte blanda in lite modernare element? Det skulle va coolt tycker jag i alla fall.. Men på det stora hela - bra!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...