Jump to content
Annons

Noiselåtar: Prostitute Horses och Meaningless


iHz

Recommended Posts

Har laddat upp nya noiselåtar här.

Ta dig gärna tid att lyssna och kommentera. Men jag får utfärda en liten minivarning: Dessa låtar är rätt så experimentella, högljudda och för det mesta irriterande.

# LÅTNAMN: Prostitute Horses/Meaningless

# ARTIST/GRUPP: iHz

# GENRE: Noise

# LÅTLÄNGD: 1:49/5:39

# KOMPOSITÖR: iHz

# PRODUCENT: iHz

# EV. MEDVERKANDE:

# INSPELNINGSÅR: 2005

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 1.67MB/7.77MB

# STATUS: Färdiga

Prostitute Horses och Meaningless, som låtarna heter, borde inte ens kallas musik. Kanske ska man bara säga ljud.

Anyway, lyssna på dessa ljudexperiment med ett ändå musikaliskt öra. Våga ta in ny musik (eller musik och musik...). Kanske presenterar jag dig för en helt ny musikstil!

Vill du veta mer om mig, klicka här.

Nog tjatat. Nu återstår bara en sak för dig att göra: Klicka på länken till mina låtar, höj volymen, lyssna och kommentera!

Hare bra!

//iHz

PS. Det är inget fel på dina högtalare. DS.

Redigerat av iHz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Diggar titeln, Prostitiute Horses. Men jag orkade bara lyssna i 36.7 s. Det är sant, jag tog tiden. 😎 Väääääldigt jobbigt att lyssna på. 🥰😄

Meaningless var verkligen meningslös. 😉 (Vem är det som pratar? Är det du, så har du iaf ett bra uttal! 🙂 ) Också jobbig att lyssna på. 🥰 Väldigt utdragen också.

Kära nån 😮 , vad är det här för musikstil egentligen? 🙂 , du är väl den förste med sånt här iaf. 😛 Vad ska genren heta?

\\Dana

Edit: Skulle passa bra till tortyr! 😉

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste tyvärr säga att jag är ganska oimponerad. Låter lite som pan sonic, fast utan finess. Den här typen av ljud (framförallt första låten) är precis vad som kommer ur SoundHack om man öppnar bildfiler, program etc istället för ljudfiler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ens bry sig om och lägga till på detta?

Din värld är uppenbarligen mindre än iHz; det är fler än du tror som uppskattar missljud.

Tydligen! Jag är väl en av de få som uppskattar musik antar jag.

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Diggar titeln, Prostitiute Horses. Men jag orkade bara lyssna i 36.7 s. Det är sant, jag tog tiden. 😎 Väääääldigt jobbigt att lyssna på. 😆😉

Meaningless var verkligen meningslös. 😉 (Vem är det som pratar? Är det du, så har du iaf ett bra uttal! :rolleyes: ) Också jobbig att lyssna på. 😆 Väldigt utdragen också.

Kära nån 😮 , vad är det här för musikstil egentligen? 😲 , du är väl den förste med sånt här iaf. 😛 Vad ska genren heta? 🙂

\\Dana

Haha, kul att du tog dej tid i alla fall!

Jo, det är jag som pratar. Jag läser upp ett stycke ur Psaltaren ur Bibeln på överdriven kursengelska.

Den här musikstilen kallas för Noise (logiskt va?). Eller, tja, varför inte Harsh Noise?

"Musik" inom den här genren består mestadels av brus, knaster, klick, brum, buller, glitchande - helt enkelt totalförstörda ljud.

Noise kan knappt kallas för musik (se mitt tidigare inlägg) bara för att musik (toner) består av regelbundna Hertz, vilket betyder jämna förtätningar och förtunningar i vågformen. Noise (brus, buller, bil som startar, prat, skrik etc.) består av oregelbundna Hertz, alltså ojämna förtätningar och förtunningar i vågformen. Därav mitt artistnamn iHz (se min presentation).

Jag är verkligen inte först med sånt här. Kanske på det här forumet, men inte rent allmänt. Kolla in download.com för mer noise. Jag rekommenderar Necroanal - Head Cheese and Mountain Oysters och Neverberated - RBS som utmärkta exempel på noise.

Min just nu personliga favorit är Tor Angry - Yuri 22. Snälla ta dej tid att lyssna igenom den här. Den är rätt lång, men försök att stå ut! Den är lite smått sjuk... haha 😆

Hare bra!

//iHz

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste tyvärr säga att jag är ganska oimponerad. Låter lite som pan sonic, fast utan finess. Den här typen av ljud (framförallt första låten) är precis vad som kommer ur SoundHack om man öppnar bildfiler, program etc istället för ljudfiler.

Oh! SoundHack sa du? Vill ha! :rolleyes:

Vet du vart man kan få tag på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnat på Meaningless nu. Jag gissar att de som gillar noise kan tycka att det är lite väl.. snällt? Jag får inte ut så mycket av det. Får mig i viss mån att tänka på poeten/electronicaartisten Rogan Whitenails (http://www.electromancer.com/artists/rogan_whitenails/). Skillnaden är att han skriver sina egna texter och gör mer.. dynamisk musik. Du är dock så ung att du inte ska känna någon press. Du gör redan mycket bättre och mer mogna grejer än jag gjorde i mina första myndiga år. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Prostitute horse kändes lite väl tråkig för min smak, som redan sagt lite väl pan sonic fast utan riktig finess.

Meaningless låter bättre, där finns det för mig en mer skönjbar mening. Håller med övriga att det är mycket bra uttal på texten :-) Ska bli intressant att se hur du kommer utvecklas, skulle gärna höra lite mer "action" i ditt noise, någon sorts känsla i den. Känns just nu mycket som det står och matar på utan att komma någon vart. Det låter bra men saknar det där lilla extra för att jag ska lyssna en gång till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Grejen är den att när jag gjort dessa låtar, har jag har suttit vid min mammas gamla Compaq Armada 110, lyssnar i ett par JVC HA-D95 och haft tillgång till inget annat än Audacity, vilket den här gamla burken knappt orkar med. Jag har alltså gjort låtarna i endast datorn med ton och brusgeneratorn i Audacity, förutom i Meaningless där bruset är inspelat (med en urdålig inbyggd mic) från en gammal radio.

Alltså har jag inga större möjligheter till mer avancerat musikskapande.

Jag har inte börjat spela live än. Först ska en mixer och effektpedaler införskaffas (det är mest pedaler man brukar använder vid live-uppträdanden inom noise) och leksakskeyboards ska circuit-bendas. Sedan är jag snart igång, så fort jag får nånstans att spela :rolleyes:. Ser fram emot!

Hare bra!

//iHz

Redigerat av iHz
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...