Jump to content
Annons

Pro Drum Festival


slaptap

Recommended Posts

Fixa det snyggaste trumsolot!!! Upp till bevis nu!!!

Alla ni trummisar med stockar i händerna...här har ni chansen att bevisa att "gammal är äldst".

Alla ni "ex-trummisar" som släppt stockarna och konverterat till mus och/eller keybord...här har ni chansen att bevisa att det blir lika bra om inte bättre.

Alla vi övriga som inte har trummor som "main instrument" får chansen att visa att vi står oss väl i konkurrensen gentemot "skinnbankarna" genom att "klicka med musen".

Förslag på regler:

Program valfritt.

Inspelningsmetod valfri.

Stil/Genre/Tempo valfritt.

Samplingar/ljudbanker/trummor valfritt.

Låtlängd max 2min varav minst 1min trumsolo (så att trummorna får ett "sammanhang" i en låt med ett intro och ett outro...).

Efter festivalen slut måste alla deltagare uppge (i korta ordalag) hur han/hon har gått tillväga och vilka program/samplingar/trummor som använts (behöver dock inte avslöja egna knep&trix). På detta sätt får vi samtidigt väldigt mycket information.

Synpunkter, förslag och intresseanmälan görs i denna tråd fram till den 16/10.

Deadline för inlämning av bidrag 23/10 (PMa mig), mp3 192kbps

Mvh/slaptap

-------------------------

anmälda/intresserade:

slaptap

djonas

Vallhagen

addic59

One night in The Trance

mornel

Bunga

tamadrummer

dede

Pluffo 😉

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag är på!! 🙂

Edit: ...antar att du har tänkt att denna festival skall vara avklarad före Julstudiofestivalens lyssning/röstning drar igång? 😆

Trevligt djonas 🙂

Hade faktiskt missat Julstudiofestivalen tråd fullständigt så tack för påpekandet. Vi siktar på att ha Pro Drum Festivalen avklarad INNAN 15/11. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh, inte för så men är vi bara 2 av 5143 registrerade medlemmar som använder trummor i vår musik??? :rolleyes:😱😛

Jag är trummis, men mina låtar brukar faktiskt vara utan trumsolo... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,  om någon använda MIDI då?
Program valfritt. Inspelningsmetod valfri. Samplingar/ljudbanker/trummor etc valfritt. 🙂
skulle ni höra skillnad?
Troligtvis inte. 😮
är det inte fusk då? 😆
Nope. 🙁

Är du på?

TACk för svar 😮 , en till fråga, jag har läs regel men fatta inte 100%, är det bara trommor hela 2 min, kan man har också synt , bass, effek m m, ???

Link to comment
Dela på andra sajter

...är det bara trommor hela 2 min,  kan man har också synt , bass, effek m m,  ???...

Var kanske lite otydlig i formuleringen om förslag till regler.😮 Du får gärna ha andra instrument med (inget måste, men låter ju bättre) både före och efter trumsolot, men under trumsolot är det enbart trummor som gäller. Och trumsolot ska vara MINST en minut, hela låten MAX 2 minuter. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

...är det bara trommor hela 2 min,  kan man har också synt , bass, effek m m,  ???...

Var kanske lite otydlig i formuleringen om förslag till regler.😄 Du får gärna ha andra instrument med (inget måste, men låter ju bättre) både före och efter trumsolot, men under trumsolot är det enbart trummor som gäller. Och trumsolot ska vara MINST en minut, hela låten MAX 2 minuter. 🙂

😛 tack!! ok jag anmäla mig också,

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska trummorna låta akustiskt/klassiskt rockmusikrealistiska eller får man göra trumsolon a là Venetian Snares?

Stil/Genre/Tempo valfritt.

Samplingar/ljudbanker/trummor valfritt.:rolleyes:

Vad roligt, då kanske jag är med 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Vore kul men jag har bara knackat i typ två veckor totalt men om vi sätter en deadline till 2007 någon gång så är jag med 🙂

Samma här! Dessutom vill jag gärna hinna läsa nästa nummer av Studio innan jag ger mig in i nåt sånt här... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch, fan ta dig Slaptap! 😆

🙂😄🙁🙂😄

Gå nu och dissa eller vad du vill mitt samarbetete med Vallhagen(=eftersläntrarna till metallfestivalen). I forum demoinspelningar, medan jag försöker förstå flamenco. Om jag får datan på fötter. Verkar lovande ikväll.

Eftererlyst/efterlyser dina kommentarer.! 🙂😆

Redigerat av dede
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...