Jump to content
Annons

Ny och full av ambition


101-Louis (oregistrerad)

Recommended Posts

101-Louis (oregistrerad)

... förhoppningsvis :rolleyes:

Mitt namn är Erik och jag hittade denna sida via eniro när jag bestämde mig för att leta reda på en butik där jag kan köpa mig en gitarr. Jag har knappt spelat gitarr (musiklektionerna på högstatiumet räknas väl knappast?) och genom viss inspiration bestämde jag mig för att börja. Kanske är jag litet väl naiv, men jag vill göra ett försök och upptäcka mina egna gränser.

Jag läste igenom gallupen angående bra musikaffärer i Göteborg (bor i närheten) och bestämde mig för att utforska några av affärerna för att se om jag kan inköpa mig en billig gitarr. Fast billig är inte vad en gitarr ska vara, den ska vara passande och utsända rätt känsla. Jag är litet dålig på att förklara eftersom jag inte till fullo förstår själv. Jag går mest på känsla.

Har ni veteranare tips och råd tar jag gärna emot dem. 🥰

I min forna barndom spelade jag litet piano och tvingades ett tag till att lära mig violin. Ingedera var något jag direkt stormtrivdes med, kanske var jag för ung för att förstå? Men jag tror inte att jag blir för gammal för att försöka. 😄

Jag ville bli trummis när jag var liten, men föräldrarna tyckte inte det passade, och så lät det för mycket.. 😉 Men jag tänker inte ge upp riktigt ännu 😱

Hälsningar

Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
101-Louis (oregistrerad)

Tack för välkomnandet.

Matthew L,

Schysst, då har vi något gemensamt ^_^b

Fast det kanske är ganska vanligt att man åtminstone börjar med piano..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för välkomnandet.

Matthew L,

Schysst, då har vi något gemensamt ^_^b

Fast det kanske är ganska vanligt att man åtminstone börjar med piano..?

Ja, det måste väl tillsammans med gitarr vara det vanligaste. Jag spelade piano som liten.

Välkommen till forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjärtligt välkommen!

Det började med piano för min del också, men nu är det bara gitarr. Jag fick ett infall för femton år sen och gick och köpte en stratta. Kul som fan! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni veteranare tips och råd tar jag gärna emot dem. 🙂

Var trevlig, sök på forumet innan du ställer en fråga. 😉

(Presentationen var ju trevlig, så nu återstår det bara att se ifall du hanterar den magiska sökfunktionen)

Välkommen! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...