Jump to content
Annons

Glockenspiel, klangspel, metallofon


hajjen

Recommended Posts

Hej. Är det nån som har koll på var man kan få tag på ett glockenspiel/klangspel eller liknande till ett ok pris? Med ok menar jag under 1000kr.

Har någon beställt musikprylar från någon tysk Internethandel och i såna fall vilken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Slagverk är liksom många andra instrument svindyra att köpa nytt och jag tror inte du kan hitta något nytt under 1000 kr.

Kolla begagnat. blocket, vendolin och liknande.

Ett tips kan vara ställen där man har använt klockspel men inte använder det mer. Typ kyrkor eller gamla skolor.

i missionsförsamlingen jag är med i så finns det en gammal xylofon som ingen använder. det bör ju finnas fler sådana ställen.

Musiksskolan i din kommun kanske har väldigt slitet slagverk som de vill sälja. I vissa kommuner så har musikskolan ett instrumentförråd där dom hyr ut instrument. ring runt och kolla.

lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag älskar såna ljud men när jag velat köpa så har det varit så sjukt dyrt. Dessutom när jag testat att spela in det så är det inte helt lätt heller, ljuden verkar ligga på lite konstiga frekvenser, så jag har kommit på att samplingar egentligen är det som låter bäst om man inte har världens budget och utrymme. Hade jag dock kunnat välja hade jag inte tvekat det minsta om att ha riktiga, inte en sekund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har laddat hem lite glockenspiel-ljud från internet som låter ok, men jag varken orkar eller vill inte programera mina plingplong-melodier. Personligen tar jag nog hellre en leksaksxylofon än bra samplingar i detta fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...