Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Här kommer en lite underlig fråga kan många tycka men jag är helt ny med att använda Cubase SX2 så jag fattar inte så mycket ännu!! Har testat att spela in några audio projekt och vissa vill jag nu ta bort men några vill jag spara. Hur tar man enklast bort dem?. Finns ju ingen logik på hur dom spar sig i audio mappen.

Annons
Postat

Om man sparar alla projekt i samma mapp så blir det till slut lite rörigt i undermappen 'audio'. Så det första du bör göra är att bringa ordning (sedan kan du rensa bort).

Spar de projekt du vill ha kvar i nya (olika) mappar. Det ska komma upp en dialogruta som frågar om du vill kopiera ljudfiler till den nya destinationen. Svara ja.

När det är klart, för säkerhets skull, testa att öppna upp dina nya projekt ifrån de nya mapparna. Kolla i poolen att alla ljudfiler ligger i samma (rätt) mapp. Snabbkommando ctrl + p.

När du vet, med hundra procents säkerhet, att de projekt du vill spara finns sparade (med ljudfiler) i separata mappar så kan du kasta hela den gamla stök-mappen.

Om du vill frigöra ytterligare med HD-utrymme kan du också, i poolen, flytta alla outnyttjade filer till skräpkorgen och sedan tömma den.

Inga komplicerade manövrer, men det gäller att hålla tungan rätt i mun så att inget viktigt följer med i skräpkorgen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.