onid Postat 26 september 2005 Postat 26 september 2005 Tänte införskaffa Cubase till min mac vid sidan av logic bara för att kunna använda VST pluggar. Nu är min fråga om det är vanliga vst pluggar man använder i cubase för mac precis som för pc? ELler har jag fått allt om bakfoten?? 🙂
Piccazzo Postat 26 september 2005 Postat 26 september 2005 (redigerat) Vanliga VST Pluggar till CUbase har jag för mig. Dock i OXS version men det är ju bara att ladda hem från respektive tillverkare .. Fast du kan ju använda VST Pluggar i logic oxå så det känns som att gå över ån efter vatten ? 🙂 Redigerat 26 september 2005 av Piccazzo
Claes Holmerup Postat 26 september 2005 Postat 26 september 2005 Eftersom det är Steinberg som har skapat VST-standarden, så fungerar självklart VST-pluggar i Cubase. Innan SX/SL/SE, hette det ju också Cubase VST... 🙂
hegobald Postat 26 september 2005 Postat 26 september 2005 Ja men för att förtydliga.. VST pluggarna MÅSTE vara avsedda för Mac. Du kan alltså inte spara över dina VST pluggar från en Windows-PC och använda dom i en Mac.
onid Postat 26 september 2005 Trådstartare Postat 26 september 2005 Ja men för att förtydliga.. VST pluggarna MÅSTE vara avsedda för Mac. Du kan alltså inte spara över dina VST pluggar från en Windows-PC och använda dom i en Mac. ok tack! Det var precis det jag ville få reda på! =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.