Jump to content
Annons

otrevliga personer

djay_maxwell (oregistrerad)

Recommended Posts

djay_maxwell (oregistrerad)
Postat

vissa hÀr skapar musik andra spelar instrument och de flesta skriver pÄ forumet.

sedan finns det personer som svarar pÄ andras inlÀgg, med en sÄdan otrevlig attityd, tycker ni ska ta och börja sluta upp med det.

om ni Àr bÀttre Àn andra pÄ musik, visa det pÄ ett bra sÀtt. inte med ett sÀtt att tro att ni Àr tuffare Àn andra eller hÄrdare Àn andra.

visa respekt till folk som förösker med sin musik.

var trevligare hÀr pÄ forumet mot andra som har konstiga frÄgor.

jag menar jag gör musik det Àr jag bra pÄ.

dock Àr jag inte bra alls pÄ att veta vad tex stim kan göra för mig.

eller vad som gÀller vid ett kontrakt.

jag nÀmner inga namn.och beskyller inte en person.

för att forumet ska vara trevligare och bra för de personer som nyligen blivit medlemmar, ta hÀnsyn och och var trevligare, det vinner ni pÄ i lÀngden.

om man kan sammarbeta, och skriva till varandra pÄ ett fint sÀtt, dÄ Àr det ju roligare och stÀlla sina frÄgor till dom personer som vet inte sant?

forumet Àr ingen beskyllnings forum dÀr den som vet mest ska vara störst.

forumet Àr en plats dÀr vi delar Äsikter och delar idéer med varandra.

ifall du har invÀndingar, visa dÄ det pÄ ett fint sÀtt.

för man ska kunna ha kul tillsammans.annars Àr det inte kul att stÀlla frÄgor hÀr pÄ studios forum.

ha en trevlig kvĂ€ll allihopa 😉

mvh

/Jean

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Postat (redigerat)
vissa hÀr skapar musik andra spelar instrument och de flesta skriver pÄ forumet.

sedan finns det personer som svarar pÄ andras inlÀgg, med en sÄdan otrevlig attityd, tycker ni ska ta och börja sluta upp med det.

om ni Àr bÀttre Àn andra pÄ musik, visa det pÄ ett bra sÀtt. inte med ett sÀtt att tro att ni Àr tuffare Àn andra eller hÄrdare Àn andra.

för att forumet ska vara trevligare och bra för de personer som nyligen blivit medlemmar, ta hÀnsyn och och var trevligare, det vinner ni pÄ i lÀngden.

om man kan sammarbeta, och skriva till varandra pÄ ett fint sÀtt, dÄ Àr det ju roligare och stÀlla sina frÄgor till dom personer som vet inte sant?

för man ska kunna ha kul tillsammans.annars Àr det inte kul att stÀlla frÄgor hÀr pÄ studios forum.

ha en trevlig kvĂ€ll allihopa 😉

mvh

/Jean

Shit.

Jag har lagt av, kommit tillbaka efter ett par mÄnader, skrivit ett par-tre inlÀgg & REDAN kommer sÄna hÀr trÄdar!!!

Jag drar mig tillbaks igen.

Eller, det gör jag inte alls.

EDIT; & jag Àr jÀttebra pÄ musik.

Redigerat av Danny Cort
Postat (redigerat)

ha en trevlig kvÀll allihopa 

mvh

/Jean

Om du tycker att det kĂ€nns besvĂ€rande med att folk svarar uppkĂ€ftigt i en trĂ„d pĂ„ en frĂ„ga om t.ex. kontrakt sĂ„ kollar runt lite efter nĂ„n som verkar ha koll pĂ„ det och skicka sen ett pm till den personen istĂ€llet sĂ„ slipper du offentligheten. â˜ș

Vi Ă€r ju bara en hög virtuella nördar som snackar en massa skit 😉 och ibland sĂ€ger en och annan bra sak sĂ„ ta absolut inte Ă„t dig nĂ„gonting personligt. 😆

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Om du tycker att det kĂ€nns besvĂ€rande med att folk svara uppkĂ€ftigt i en trĂ„d pĂ„ en frĂ„ga om t.ex. kontrakt sĂ„ kollar runt lite efter nĂ„n som verkar ha koll pĂ„ det och skicka sen ett pm till den personen istĂ€llet sĂ„ slipper du offentligheten. â˜ș

Vi Ă€r ju bara en hög virtuella nördar som snackar en massa skit 😉 och ibland sĂ€ger en och annan bra sak sĂ„ ta absolut inte Ă„t dig nĂ„gonting personligt. 😆

Mvh / djonas

Word

Postat (redigerat)

Jag tycker alla pĂ„ det hĂ€r forumet Ă€r rena Ă€nglar! SĂ„ jag hĂ„ller inte med dej ett smack! 😆

Rekommenderar studio.forum.se till alla som inte blivit medlemmar Ă€n! â˜ș

Mina favvo-medlemmar Àr: Lavrell, Pluffo, Linus, Grahn, Per_a_55, Hackeman, Addic59, D Vibe, Marcus Rombo, The Edge och Pazo!

Fast alla andra Ă€r ju jĂ€ttegoa ocksĂ„! 😉

HĂ„ller ni inte me'? 🙂

Redigerat av Danabacken
Postat (redigerat)

Vi har en forumregel om just detta: Konversera bemötande

Om nÄgon sitter med kunskaper, Àr sjÀlva tanken med diskussionsforum att alla ska kunna ta del av dem. PÄ samma sÀtt som man delar med sig av sina egna. Att skriva ett PM för att fÄ svar pÄ en frÄga tyder pÄ att nÄgot har gÄtt snett.

Diskussioner ska kunna föras sansade pÄ forumet.

Om man Àr osÀker pÄ om ens egen ton kan missuppfattas av mottagaren, lÄt hellre bli att skicka Àn att provocera. Annat Àr det naturligtvis om man kÀnner personen i frÄga och missförstÄnd inte Àr uppenbara.

EDIT: Ändrade inledningen.

EDIT 2: Flyttade frÄn AllmÀnt till Om sajten

Redigerat av Olsberg
Postat

Antar att det bara Àr att acceptera. AnvÀndare som varit hÀr lÀnge Àr trötta pÄ samma gamla frÄgor om & om igen. Tex "...vad tror ni om ett M-Audio 24/96 ?" Det finns ingen som inte redan svarat pÄ den frÄgan. SÀkert mer Àn en gÄng dessutom.

Det fina Ă€r dock att nĂ€r du sen börjar bli "gammal i gejmet" sĂ„ Ă€r det din tur att hacka pĂ„ nykomlingarna. Sjysst deal va 😕

Postat

ha en trevlig kvĂ€ll allihopa 😆

mvh

/Jean

Shit.

Jag har lagt av, kommit tillbaka efter ett par mÄnader, skrivit ett par-tre inlÀgg & REDAN kommer sÄna hÀr trÄdar!!!

VĂ€lkommen tillbaka 😕

Postat
Antar att det bara Àr att acceptera. AnvÀndare som varit hÀr lÀnge Àr trötta pÄ samma gamla frÄgor om & om igen. Tex "...vad tror ni om ett M-Audio 24/96 ?" Det finns ingen som inte redan svarat pÄ den frÄgan. SÀkert mer Àn en gÄng dessutom.

Det fina Ă€r dock att nĂ€r du sen börjar bli "gammal i gejmet" sĂ„ Ă€r det din tur att hacka pĂ„ nykomlingarna. Sjysst deal va 😕

grejen Àr vÀl att man kan sjÀlv vÀlja vad man vill lÀsa eller svara pÄ, eller?.

Postat

ha en trevlig kvĂ€ll allihopa 🙂

mvh

/Jean

Shit.

Ja det vet vi ju, som en magnet till sĂ„na hĂ€r trĂ„dar!.. 😆

NÀÀÀ....tycker jag inte!

Bra... good for you!

Ja det vet vi ju.... 😕

Skitkul att se/höra dig igen... 😄

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

djay maxwell: Är man relativt ny Ă€r det bra att redan tidigt försöka anvĂ€nda sökfunktionen för att se om man DÄR kan finna svar pĂ„ det man undrar över. Jag har börjat göra det alltmer jĂ€mfört med hur det var i början.

TyvÀrr har jag sÄ djÀvla konstiga frÄgor oftast, att det inte Àr sÄ vanligt att jag finner svaren via Sökfunktionen, men det Àr en annan femma...

😕

:musik

Postat

Skrivna ord kan skapa vÀrldskrig

Skrivna ord kan skapa hÄlrum

Skrivna ord kan vara tÀrande

Skrivna ord kan faktiskt utan att ens sjÀlva vara medvetna om det

skapa relationer

Skrivna ord Àr bara sÄ, sÄ, sÄ underbara.

Hur man Àn tolkar ens egna, andras, nÄgons inlÀgg sÄ kommer dÀr

alltid vara nÄgon annan som lÀgger betoningen annorlunda.

Det skrivna sprÄket i dagens lÀge har tyvÀrr övergÄtt till ett 'Talande

sprÄk', inte konstigt att dÀr blir missförstÄnd.

Ida öppnade min ölburk

Ida öppnade min ölburk

Helt plötsligt har vi tvÄ helt skilda meningar beroende pÄ hur vi lÀgger

betoningen. Jag Àr jÀtteglad för att dessa forum finns i dagens lÀge,

för annars hade hela svenska folket lidit av SMS-tummar och indivi-

dualtitet rent sprÄkmÀssigt sett.

Utav? Det Àr ett ord som Àr taget frÄn det 'Talande sprÄket', jag mÄr

lika illa varje gÄng nÄgon skriver det.

FortsÀtter alla ta genvÀgar dag ut och dag in sitter vi snart och talar

in meddelanden.

TÀnk att ett 'Skrivande sprÄk' kan förtÀra sÄ mycket nÀr det enda allt

handlar om Àr en helt vanlig konversation, skillnaden Àr att folk vÄgar

sÀga/skriva det dom tycker och tÀnker, det Àr inte lika lÀtt nÀr man

stÄr och talar med nÄgon.

Jag Àlskar internet och jag Àlskar ett skrivet sprÄk, det Àr dÀr man

möter en sann och Ă€kta individ, det gör man inte i kassan pĂ„ ÅhlĂ©ns!

Postat
Skrivna ord kan skapa vÀrldskrig

Skrivna ord kan skapa hÄlrum

Skrivna ord kan vara tÀrande

Skrivna ord kan faktiskt utan att ens sjÀlva vara medvetna om det

skapa relationer

Skrivna ord Àr bara sÄ, sÄ, sÄ underbara.

Hur man Àn tolkar ens egna, andras, nÄgons inlÀgg sÄ kommer dÀr

alltid vara nÄgon annan som lÀgger betoningen annorlunda.

Det skrivna sprÄket i dagens lÀge har tyvÀrr övergÄtt till ett 'Talande

sprÄk', inte konstigt att dÀr blir missförstÄnd.

Ida öppnade min ölburk

Ida öppnade min ölburk

Helt plötsligt har vi tvÄ helt skilda meningar beroende pÄ hur vi lÀgger

betoningen. Jag Àr jÀtteglad för att dessa forum finns i dagens lÀge,

för annars hade hela svenska folket lidit av SMS-tummar och indivi-

dualtitet rent sprÄkmÀssigt sett.

Utav? Det Àr ett ord som Àr taget frÄn det 'Talande sprÄket', jag mÄr

lika illa varje gÄng nÄgon skriver det.

FortsÀtter alla ta genvÀgar dag ut och dag in sitter vi snart och talar

in meddelanden.

TÀnk att ett 'Skrivande sprÄk' kan förtÀra sÄ mycket nÀr det enda allt

handlar om Àr en helt vanlig konversation, skillnaden Àr att folk vÄgar

sÀga/skriva det dom tycker och tÀnker, det Àr inte lika lÀtt nÀr man

stÄr och talar med nÄgon.

Jag Àlskar internet och jag Àlskar ett skrivet sprÄk, det Àr dÀr man

möter en sann och Ă€kta individ, det gör man inte i kassan pĂ„ ÅhlĂ©ns!

tittat lite djupt i vinglaset nu pĂ„ lördagskvĂ€llen mĂ„nne? 😐

det var fint sagt.

Postat

Det fina Ă€r dock att nĂ€r du sen börjar bli "gammal i gejmet" sĂ„ Ă€r det din tur att hacka pĂ„ nykomlingarna. Sjysst deal va 😐

Det Ă€r inget att acceptera. Om man ser en trĂ„d om ett Ă€mne man Ă€r trött pĂ„ att se - lĂ„t bli att svara. SĂ„ enkelt kan det faktiskt vara! 😄 Och lĂ€gg istĂ€llet energin pĂ„ nĂ„got konstruktivt - som att göra musik.

Den som Àr pÄ vÀnligt humör (och det Àr vi alla för det mesta, tycker jag!) bemödar sig

1. med att tipsa om en trÄd i Àmnet som ger svaret (och kanske Àven tipsar om sökfunktion)

2. skicka mig eller en annan moderator ett PM om en trÄd som redan har besvarats. DÄ kan vi slÄ samman trÄdar som hör till samma Àmne - pÄ det viset slipper vi ha onödigt mÄnga trÄdar och gör det samtidigt lÀttare för andra att hitta.

Postat
Jag tycker alla pĂ„ det hĂ€r forumet Ă€r rena Ă€nglar! SĂ„ jag hĂ„ller inte med dej ett smack! 😄

Rekommenderar studio.forum.se till alla som inte blivit medlemmar Ă€n! 🙂

Mina favvo-medlemmar Àr: Lavrell, Pluffo, Linus, Grahn, Per_a_55, Hackeman, Addic59, D Vibe, Marcus Rombo, The Edge och Pazo!

Fast alla andra Ă€r ju jĂ€ttegoa ocksĂ„! 😐

HĂ„ller ni inte me'? 🙂

Favorisera medlemmar... Hoppas du pĂ„ att de kommer hjĂ€lpa dig pĂ„ traven i din musikkarriĂ€r pga att du nĂ€mnt att du gillar dem mer Ă€n de flesta andra? Hoppas du pĂ„ att de kommer skriva ditt namn i tacklistan i konvolutet ifall de gör ett album? Hoppas du pĂ„ att de kommer försvara dig oavsett vad de tycker ifall du retat upp nĂ„gon i en trĂ„d? 🙂

Jaja, vi kommer vÀl aldrig fÄ veta varför men jag tycker att du ocksÄ Àr jÀtte go'. Men bry dig inte om vad jag sÀger. Efter allt (enormt bra skiva), sÄ Àr jag, du och alla andra hÀr virtuella personer som man inte ska ta pÄ allvar...

TrÄkigt att man inte kan vara trevliga och att man ska behöva misstÀnka ifall folk menar allvar eller inte.

Postat (redigerat)

Puh, jag Ă€r glad att Nattvaktaren inte hĂ€nger hĂ€r nuförtiden för dĂ„ skulle vi ha tio gĂ„nger fler sĂ„dana hĂ€r trĂ„dar 😄

Problemet Àr som sagt ofta att man inte kan urskilja ironi och intern(et)humor frÄn allvar och dÄ kan det lÀtt bli lÀtt fel. Jag tror inte att sÄ mÄnga pÄ det hÀr forumet gÄr in i en diskussion med mÄlet att provocera, utan de kan snarare ha en stil som kan uppfattas som nedlÄtande eller snÀsig ( jag vet inte ens vad det ordet betyder, men det kÀndes bra i sammanhanget ).

Ta inte andra eller dig sjÀlv pÄ för stort allvar.

Redigerat av Pluffo
Postat (redigerat)
Jag tycker alla pĂ„ det hĂ€r forumet Ă€r rena Ă€nglar! SĂ„ jag hĂ„ller inte med dej ett smack! 🙂

Rekommenderar studio.forum.se till alla som inte blivit medlemmar Ă€n! 🙂

Fast alla andra Ă€r ju jĂ€ttegoa ocksĂ„! 😄

HĂ„ller ni inte me'? 🙂

Favorisera medlemmar... Hoppas du pĂ„ att de kommer hjĂ€lpa dig pĂ„ traven i din musikkarriĂ€r pga att du nĂ€mnt att du gillar dem mer Ă€n de flesta andra? Hoppas du pĂ„ att de kommer skriva ditt namn i tacklistan i konvolutet ifall de gör ett album? Hoppas du pĂ„ att de kommer försvara dig oavsett vad de tycker ifall du retat upp nĂ„gon i en trĂ„d? 😆

Jaja, vi kommer vÀl aldrig fÄ veta varför men jag tycker att du ocksÄ Àr jÀtte go'. Men bry dig inte om vad jag sÀger. Efter allt (enormt bra skiva), sÄ Àr jag, du och alla andra hÀr virtuella personer som man inte ska ta pÄ allvar...

TrÄkigt att man inte kan vara trevliga och att man ska behöva misstÀnka ifall folk menar allvar eller inte.

😆 ..... 😄 Ja glömde rĂ€kna upp dig, punkrockdude! đŸ„° Du Ă€r ocksĂ„ min favvo!!... och Olsberg.. och mutto, och Valdez, och musik, och Nelerion.... och freddie, och Zando, och dede.... och jag! 😄 ( 😆 .. vadĂ„ fjĂ€sk!)

Redigerat av Danabacken
Postat (redigerat)

Hej!

Tyckte tvÀrtom dom var vÀldigt snÀlla i lÀnkade trÄden!

Pröva annat forum eller ex verkligheten ifall du vill ha ngt o jÀmföra med, du kommer garanterat att bli mycket förvÄnad!

F.ö. Ă€r min personliga favorit den dĂ€rna Hans som verkar vara vĂ€ldigt trevlig och rolig, sĂ€kert snygg ocksĂ„ 😠!

Redigerat av Hans
Postat
Jag tycker alla pĂ„ det hĂ€r forumet Ă€r rena Ă€nglar! SĂ„ jag hĂ„ller inte med dej ett smack! đŸ„°

Rekommenderar studio.forum.se till alla som inte blivit medlemmar Ă€n! 😄

Fast alla andra Ă€r ju jĂ€ttegoa ocksĂ„! 😠

HĂ„ller ni inte me'? 🙂

😄

Jag Ă€r med đŸ„°

Postat (redigerat)
Mina favvo-medlemmar

Tack! 😠

Du Ă€r sĂ„ trevlig ocksĂ„ Danabacken 😄

Redigerat av Linus
Postat

NĂ€men, man hittar sig sjĂ€lv som förstnĂ€mnd 😼

Tackar Danabacken, jag antar att det Ă€r din öppenhet och att du tar lĂ€tt pĂ„ eventuell kritik som du trivs hĂ€r. Det gĂ€ller att separera pĂ„ Internet och det "verkliga livet" 🙂

HĂ€rligt med lite smicker sĂ„hĂ€r nĂ€r man kommer hem efter en hĂ„rd dag pĂ„ jobbet 🙂

Postat

Jahapp, sĂ„ var Danny tillbaka i huset. Höhö. 😼

SĂ€tt alkolĂ„s pĂ„ datorn Danny, sĂ„ ska du se att livet pĂ„ nĂ€tet blir mer fredligt. 🙂

Kul att ha dig tillbaka.

Postat

Det verkar som att mÄnga har svÄrt i att se skillnaden mellan regelrÀtt argumentation och att vara otrevlig. MÄnga bra diskussioner i forumet bygger pÄ Äsikter och dÄ mÄste man vÀl fÄ hÀvda sin Äsikt utan att motparten kÀnner att den blivit trampad pÄ tÄrna. Jag uppskattar en hetsk debatt sÄ lÀnge den hÄller sig till Àmnet. Om man genom tydligt resonemang förklarar varför man har en viss uppfattning sÄ Àr det vÀl okej att ha vilken uppfattning man vill?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.