Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

SĂ„ ja tycker det vore en liten kul grej att fĂ„ reda pĂ„ var DIN studio ligger och vilka inspelningsmöjligheter som finns dĂ€r! Kul att veta om man har nĂ„t projekt pĂ„ gĂ„ng Ă„ sĂ„... Det skulle troligtvis ge större möjligheter till samarbeten av olika slag... 🙁

GĂ€rna en liten kartfunktion oxĂ„ sĂ„ man ser i vilken stad/by/hĂ„la den finns 😆

---------------------------------------------

UngefĂ€r HÄR ligger vĂ„r studio iaf...

Blomberg Entertainment...

Än sĂ„ lĂ€nge kan man hitta bilder Ă„ sĂ„ pĂ„ studio.mjuzic.com men tanken Ă€r att det ska finnas en ordentlig webbsida framöver. Jobbar pĂ„ det typ... đŸ˜±

I studion har vi 10 kanalers simultan inspelning till förfogande för tillfÀllet via en PreSonus FirePod (10 kanaler). Perfekt för alltifrÄn demo-inspelningar till större projekt, via alla möjliga olika tillvÀgagÄngssÀtt.

Utrustad med Cubase SL3, SampleTank L, SonikSynth 2, BFD, Amplitube, Blue Tubes, och annat smĂ„tt och gott, vilket gör möjligheterna stora att göra i stort sett vilken produktion som helst. Vare sig det handlar om ren MIDI-produktion eller raka motsatsen! 😄

---------------------------------------------

SÄ vad sÀgs? NÄn mer som tycker detta verkar vara en god idé?

Samarbeten e alltid trevligt tycker jag iaf! 😉

/Robban

EDIT 1: stafvle 😉

EDIT 2: Ă€ndrade min karta till "inte-fullt-sĂ„-stöldförenklande" visning av Ă„tminstone vilken hĂ„la den finns i... 😄

Redigerat av RoBERT
Annons
Postat

Var ligger din studio!

att sÀga vart ligger din studio Àr ej korrekt. Var ligger din studio ? eller Vart Àr du pÄ vÀg?

var = var nÄgonstans

vart = var till nÄgonstans (Àr du pÄ vÀg)

Sorry nÀr jag ser sÄnt mÄste jag bara sÀga nÄgot!

:rolleyes:

ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

Upplands VĂ€sby

HÀr kan man göra allt =)

Postat

Min ligger i mitt sovrum. Man skulle nog kunna göra en hel del dÀr om man (jag) bara hade nÄgra ideér... Den duger bra till att porrsurfa i iaf :rolleyes:

Postat

TimrÄ!!! 2 kameler in. Zimmermann-piano, keyboard, tvÄ!!! ukuleles, akustiska gitarrer, en halvtaskig mandolin, en barn marackas, mungiga, ett helt gÀng munspel, mickar, skruvdragare samt ett renoveringsobjekt till husvagn. Trots detta sÄ Àr det knappt att jag kan spela in mig sjÀlv...menmen i TimrÄ ligger den... EmiŽs konkurrentstudio.

Postat (redigerat)

Jag har min lilla studio hemma i TrollhĂ€ttan, jag! PĂ„ mitt rum alltsĂ„! 😕

Redigerat av Danabacken
Postat

PĂ„ mitt rum.

Cubase SX 3, Hypersonic, Halion, Jesusonic.

Epiphone Special II och POD 1.

Inte mycket att komma med, och det lĂ„ter inte sĂ„ bra, men kul Ă€r det 😕

Postat

Har en liten inspelningshörna hemma i lÀgenheten, alldeles för mÄnga kanaler in, ett V-Drums TD6KV-set, en Roland E-36, Cubase SX, Reason.

FÄr nog snart Àven tillgÄng till skolans (Rockcity) studio och den har jag bara som hastigast tittat in i sÄ den kan jag inte specifiera nÀrmare, men det kanske det finns andra hÀr som kan (Thimmie..?).

Allt ligger som nÄgra kanske redan rÀknat ut i Sveriges musikaliska mecka(..?), Hultsfred.

• 4 veckor senare...
Postat

Studio Àr vÀl kanske att ta i... men hemma pÄ pojkrummet serru. En billig dator med mestadels crackade program, en hÄrdvarusynth+trummaskin+effektbox, en gammal keyboard och en SM57 Àr vad som finns hÀr. Kommer man ÀndÄ ganska lÄngt pÄ tycker jag...

Postat

Just nu ligger den hemma hos mig i Stockholm(HÀgersten), men den letar efter ett nytt hem. SÄ ifall det Àr nÄgon som vet nÄgot om nÄgon lokal som överlÄtes eller stÄr tom sÄ skulle jag uppskatta ett svar!

Postat (redigerat)

PÄ Onsdag ligger den i Hammarbysjöstad (Stockholm)

Tidigare Huskvarna/Jönköping.

Man kan fika, lÀsa en bok, utöva Yoga, bada..

Man kan spela in ljud ocksÄ!

edit: förtydligande

Redigerat av sounden
Postat
Var ligger din studio!

att sÀga vart ligger din studio Àr ej korrekt. Var ligger din studio ? eller Vart Àr du pÄ vÀg?

var = var nÄgonstans

😛

herregud 😳

Postat (redigerat)
EDIT 2: Ă€ndrade min karta till "inte-fullt-sĂ„-stöldförenklande" visning av Ă„tminstone vilken hĂ„la den finns i...  😛

Du vet att det gĂ„r att zooma pĂ„ kartan va...? 😳

Redigerat av Neko
Postat
Var ligger din studio!

var = var nÄgonstans

🙂

du "glömde" kommatecknet efter sorry. 😛

Postat
EDIT 2: Ă€ndrade min karta till "inte-fullt-sĂ„-stöldförenklande" visning av Ă„tminstone vilken hĂ„la den finns i...  😳

Du vet att det gĂ„r att zooma pĂ„ kartan va...? 🙂

😄 japp! fast nu ser man Ă„tminstone bara vilken hĂ„la den ligger i, som sagt... 😛 ...😉

innan hade jag ju skrivit ut vilken adress det var oxĂ„ 😛

Postat

Min studio Àr av det rötnaste slaget!

Ligger i min lÀgenhet och bestÄr av:

Windows Xp pro

Amd Athlon 64 3500+

1024MB Internminne

250GB+ SekundÀrminne

Soundblaster Live! platinum (alltsÄ med 5.25 tillÀggsbox)

Geforce 6600 GT

Cubase SX 2.2

En del plugins och jox

M-AUDIO Keystation 49

Ibanez RG Series

Cort semiakustisk (halvok)

Shure Sm57

Shure Sm58

Mitt nÀsta naturliga steg i utvecklingen blir ett bÀttre ljudkort! Vill fÄ ner latencyn sÄ att jag kan spela live pÄ midiklaviaturen UTAN att behöva Àndra bufferstorlekar i ASIO-instÀllningarna.

Var den ligger Ă€r helt ointressant! Men kan avslöja att den Ă€r lokaliserad ngn stans i VĂ€stsverige. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.