Jump to content
Annons

headed for disaster demo


Tjongan

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Samhällets zombies

* ARTIST/GRUPP: Headed for disaster

* GENRE: Punk/HC/RnR

* LÅTLÄNGD: 2:24

* KOMPOSITÖR: Headed for disaster

* PRODUCENT: Headed for disaster

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3.31mb

* STATUS: Färdig demo (inte färdigmixad)

* LÅTLÄNK: Ladda ned här

Här kommer en låt med nya bandet, det är gamla Gehenna Puker om folk minns den sågningen ^^. Anywho skulle de sitta fint med lite tips ljudmässigt, vad bör ändras i mixen? Skall man panorera cymbalerna? vågar inte bestämma mig..

Andra kommentarer också välkomna, förutom hur otajta vi är, de tär inte så relevant.

(obs råkade maximera sönder ljudet på den, så den sprakar till lite här å var, inte mixens fel)

Tack på förhand!

/Mackan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ballt och skön låt, dock är ju ljudet grymt överstyrt distar som fan! Meningen??

Annars tipps på mixen... Kaggen saknar botten, skulle inte sitta fel med att höja lite runt en 6-7000 för att få fram lite klick i den också. Sen skulle jag vilja höra mer bas också. Gittarerna och sången låter jäkligt bra tycker jag. Skulle nog va gött med lite kör skrik på det man kanske skulle kalla ref.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för den snabba responsen. Nej låten skall ju inte dista sådär, jag fick göra en brådis när jag skulle köra låten genom L2 och orkade inte lyssna igenom ordentligt. Men det fixar sig tills slutklämmen.

Kaggen ja, du har rätt, den måste få mer utrymme, kruxet är att trummisen spelar klent som tusan på kaggen, så det är svårt att få den låta fet..men jag ska prova höja lite här å var 😄. Basen kan jag också få fram lite ja, höja upp dom ljusa partierna lite kanske.

Tack för tipsen!

Ps, skrikkörer har vi i några andra låtar på demon, så vi tog inte med det i denna också, men annars håller jag med dig 😄.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomennvisst!.. Mixa om trummorna en aningen.. Lägg på lite kompressor. i varjefall på virveln. och visst kan du panorera ut cymbalerna, Dämpa kompgurorna en aning och höjj sången, ev. lägg lite kompressor på den så det blir lite mer tryck i sången.!

Kul låt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott att höra!!! Massor av energi och rått så det förslår. Så särdeles otajt tycker jag inte det är. Däremot skulle jag nog jobba lite mer med sångljudet. Kompet är som det skall vara tycker jag. Trummorna borde vara lite tydligare kanske. Mer bastrumma och lite punchigare virvel skulle jag vilja ha.

Sen skulle jag nog jobba lite med sångljudet. Lite tydligare och mer rakt i fejan vill jag nog ha det. Kompressor kanske?

Överlag är det ju grötigt, men det låter punk och det var väl det som var meningen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren!

Vad alla tycker jag ska lägga kompressor på sången, det är ju redan en på sångspåret för tusan 😄. Jag använder en gratisplug som heter blockfish, kanske är den för kass? Eller ska man ratta på den lite nogare..

Kul även att låten uppskattas!

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren!

Vad alla tycker jag ska lägga kompressor på sången, det är ju redan en på sångspåret för tusan 😳. Jag använder en gratisplug som heter blockfish, kanske är den för kass? Eller ska man ratta på den lite nogare..

Kul även att låten uppskattas!

/M

Blockfish duger fint.. Du får försöka ratta till lite mer tryck och höj sången en aning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren!

Vad alla tycker jag ska lägga kompressor på sången, det är ju redan en på sångspåret för tusan 😄. Jag använder en gratisplug som heter blockfish, kanske är den för kass? Eller ska man ratta på den lite nogare..

Kul även att låten uppskattas!

/M

Blockfish duger fint.. Du får försöka ratta till lite mer tryck och höj sången en aning.

Jag tycker dock att sången ligger fint, tycker inte den ska titta fram för mycket när vi snackar punk! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder en gratisplug som heter blockfish, kanske är den för kass? Eller ska man ratta på den lite nogare..

Blockfish duger fint..

Jag kan tycka att Blockfish ofta får en ganska mjuk effekt på sång. Testa gärna olika kompressorer för att se vilken som lyfter fram aggresiviteten bäst.

Förslag:

TbT - TLs Saturated Driver

E-phonic Xpressor

Buzzroom Grancomp

Link to comment
Dela på andra sajter

skit bra!! 😳

härlig blandning av motorhead och käng!

Påminner lite om mitt gammla band Dissober fast bättre.

vill höra mer...

Nu ska jag lyssna på Asocial, svart parad och Anticimex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Påminner lite om mitt gammla band Dissober fast bättre.

Nu blir jag nyfikon. Har du spelat i dissober? Måste va legendernas legend på forumet nästan! Nåt mer band du lirat i som man borde känna till?

btw, om du tyckte om det här så kan jag ju tipsa om att demon snart är färdigmixad, och att jag håller på med en hemsida som snart är klar. kika in på www.distoganda.com då och då så märker man.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag lirade gitarr i Martial Mosh, vi var med på första Hardcore for the Masses och nån av really fast Plattorna (har jag för mig).

Link to comment
Dela på andra sajter

Som novis i genren får jag alltid intrycket av att trummisen inte ska hinna med resten av låten. Som om det är inbyggt i takten att han ska hamna efter/före - aldrig på slaget.

Men låten var energisk som fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det första jag tänkte på var att det lät nästan som mono och inte stereo. Panorera ut t ex cymbalerna så kommer det nog att låta bättre! Sången är alldeles för lågt mixad! Jag har grymt svårt att höra texten och den brukar ju ändå vara ganska viktig i denna typ av musik. Produktionen tycker jag är ganska grötig i allmänhet. Kan bero på för lite panoreringar! Låter också som gitarrerna dränker allt annat. Men vafan, det är ju punk, så det gör inte så mycket. Det är ju drag 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...