Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Installerade PT LE 6.9 för ett tag sen (hade 6.4 frÄn början) och Àven om jag hade lite konstiga felmeddelanden och annat i början sÄ Àr det inget mot nu. Det krashar nÄgra ggr om dagen. NÄgon annan som upplevt detsamma ??

skulle kanske behöva nÄn som optimerar min dator... och jag vet att lösningen enligt vissa Àr Mac! Kommer nog skaffa en G5:a snart men sÄ lÀnge vill jag att det skall fungera lite bÀttre Àn nu. Har en Dell PC 2.8 MHz med 1 Gb Ram

Efter 10 Är med Soundscape utan en endaste krash sÄ Àr ju detta nÄgot frusterande.......

Annons
Postat
Installerade PT LE 6.9 för ett tag sen (hade 6.4 frÄn början) och Àven om jag hade lite konstiga felmeddelanden och annat i början sÄ Àr det inget mot nu. Det krashar nÄgra ggr om dagen. NÄgon annan som upplevt detsamma ??

skulle kanske behöva nÄn som optimerar min dator... och jag vet att lösningen enligt vissa Àr Mac! Kommer nog skaffa en G5:a snart men sÄ lÀnge vill jag att det skall fungera lite bÀttre Àn nu. Har en Dell PC 2.8 MHz med 1 Gb Ram

Efter 10 Är med Soundscape utan en endaste krash sÄ Àr ju detta nÄgot frusterande.......

hmm, vad för felmeddelande?

Du sÀger att du har 6.9, vilken hÄrdvara? Kan vara vÀrt att kolla in senaste CS version.

Har du katstat preffar och databaser (se nedan)?

- Trash DAE and Pro Tools preference files

Start Menu > My Computer > Local Disk(C:) or correct hard drive (click "show the contents of this drive" if the files aren't displayed) > Program Files > Common Files > Digidesign > DAE > Right-click on the DAE Prefs folder and delete.

Start Menu > My Computer > Local Disk(C:) > Documents and Settings > "Your user folder" > Application Data > Right-click on the Digidesign folder and delete. (If the Application Data folder is not showing: Tools Menu > Folder Options > View Tab > Select "Show Hidden Files and Folders" > Click Apply and OK.)

- Trash the Digidesign Databases folders for all hard drives

Start Menu > My Computer > Local Disk (C:) > Digidesign Databases > Right-click on the Digidesign Databases folder and delete. Repeat for all hard drives.

Start menu > My Computer > Local Disk (C:) > Program Files > Digidesign > Pro Tools > Databases > Right-click on the Volumes folder and delete.

mer info

Postat

Jag har tvÄ tips (förutom olssons tips);

1. Kolla pÄ Digidesigns hemsida om din dator i den konfigurering du har, Àr godkÀnd med detta system.

2. Kolla sÄ inga bakomliggande program ligger och körs samtidigt som ProTools, som t ex virusprogram och liknande, för dessa kan orsaka de mest skumma krachar. Detta Àr ganska vanligt pÄ XP. Se till att ingenting rullar samtidigt som ProTools.

...ÄssÄ kan du ju alltid byta till MAC :-)

Postat (redigerat)

Tja Pluffo 😄!

Riktiga ProTools Àr proffsverktyg med DSP-kraft i realtid! Hela iden med hemma ProTools (LE) Àr ifall man har tillgÄng till riktiga!

Har man inte det men vill verkligen lÀra sig just PT och har dedikerad musikPC för detta ÀndamÄl sÄ fine, dock PT LE pÄ hemma PC blir

bara en massa konflikter och strul och visst har man datateknik som hobby Àr det kanske kul och pyssla med drivrutiner och felsökning

mest hela tiden men för musikskapare Àr PT pÄ hemma-PC inte alls nÄ smart, men Digidesign Àr för dumsnÄla för att kunna erkÀnna detta!

(... och uti sÄdana hÀr trÄdar kommer hÀrefter diverse proffs och Digidesign anstÀllda och kör blame-game, det Àr ditt fel, du Àr dÄlig

och dĂ€rav fungerar inte din, MBox, Digi 002, PT, osv! Ty, för mig (som/med privat datatekniker) sĂ„ har det alltid fungerat perfekt 🙂!)

Redigerat av Hans
Postat
Tja Pluffo 😳!

Riktiga ProTools Àr proffsverktyg med DSP-kraft i realtid! Hela iden med hemma ProTools (LE) Àr ifall man har tillgÄng till riktiga!

Har man inte det men vill verkligen lÀra sig just PT och har dedikerad musikPC för detta ÀndamÄl sÄ fine, dock PT LE pÄ hemma PC blir

bara en massa konflikter och strul och visst har man datateknik som hobby Àr det kanske kul och pyssla med drivrutiner och felsökning

mest hela tiden men för musikskapare Àr PT pÄ hemma-PC inte alls nÄ smart, men Digidesign Àr för dumsnÄla för att kunna erkÀnna detta!

(... och uti sÄdana hÀr trÄdar kommer hÀrefter diverse proffs och Digidesign anstÀllda och kör blame-game, det Àr ditt fel, du Àr dÄlig

och dĂ€rav fungerar inte din, MBox, Digi 002, PT, osv! Ty, för mig (som/med privat datatekniker) sĂ„ har det alltid fungerat perfekt 🙂!)

🙂 Ganska rolig parantes du la till faktiskt.....

Hur som helst sÄ kan man undra vad du har fÄtt sÄdana Äsikter frÄn? Jag Àr lÄngt ifrÄn datatekniker, utan en helt vanlig, dum musiker som tycker att det funkar jÀttebra med mitt digi002 rÀtt in i min dell-dator (som Àr lÄngt ifrÄn dedikerad till musik). Jag har aldrig nÄgra problem, och det tycker jag inte heller de av mina vÀnner och arbetskollegor som kör med LE heller verkar ha...

Jag förstÄr att det kan hÀnda div fel, men det kan det ju sÄklart göra med vilket program du Àn vÀljer.

Tycker hela den hÀr konstiga diskussionen om Cubase vs Logic vs PT mm Àr otroligt banal. VÀlj det du trivs bÀst med.

Hur i hela friden det finns mÀnniskor som orkar tycka och orera gÄng efter gÄng huruvida Reason/PT/ etc Àr dugligt att göra musik pÄ övergÄr mitt förstÄnd. Ofta Àr det ju sÄ att om man vÀl kollar vad de mest högljudda klagarna gör för musik, sÄ kunde de lika gÀrna ha anvÀnt en kazoo och sparat en hel del pengar....

Postat

Hej!

"Ofta Àr det ju sÄ att om man vÀl kollar vad de mest högljudda klagarna gör för musik, sÄ kunde de lika gÀrna ha anvÀnt en kazoo och sparat en hel del pengar...."

He, he! Jo, fast det gÀller nog dom lÄgljudda, dom som ÀndÄ yttrar sig fast dom försöker fÄ det till att bara andra gör det, dom helt tysta

dom som inte aldrig ens har sett studio.se... o.s.v, e.t.c! Menar nÀr Majoriteten av det som ges ut pÄ skiva Àr skit sÄ Àr det ju inte sÀrdeles

underligt ifall Ă€ven majoriteten av det som hobby-amatörer musicerar fram Ă€r... jĂ€ttebra eller hur menar du nu att du menar egentligen 😠?

Postat
(... och uti sĂ„dana hĂ€r trĂ„dar kommer hĂ€refter diverse proffs och Digidesign anstĂ€llda och kör blame-game, det Ă€r ditt fel, du Ă€r dĂ„lig och dĂ€rav fungerar inte din, MBox, Digi 002, PT, osv! Ty, för mig (som/med privat datatekniker) sĂ„ har det alltid fungerat perfekt 😕!)

förlÄt... men kan du peka pÄ nÄgon trÄd dÀr vi digi anstÀllda kör sk "blame- game" som du nÀmner i trÄden... Om nu folk kÀnner sig pÄhoppade ber jag om ursÀkt.. men bara för att man ber om mer systeminformation för att lÀttare kunna hjÀlpa har man vÀl inte tryck till nÄgon... eller? I sÄ fall Àr jag nog pÄ fel forum...

Postat
Om nu folk kÀnner sig pÄhoppade ber jag om ursÀkt..

men bara för att man ber om mer systeminformation för att lÀttare kunna hjÀlpa har man vÀl inte tryck till nÄgon... eller?

Nej, nej och dÄ ursÀktar jag mig i sÄ fall!

Den hÀr trÄden Àr bara hjÀlpsam! Det Àr tidigare trÄdar som spökar, dÀr alla som har problem kallas för

DigidesignHatare och/eller korkade. (Hans ville vĂ€l bara gnĂ€lla lite om det sĂ„dĂ€r i största allmĂ€nhet, mĂ„hĂ€nda 😕?)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.