Jump to content
Annons

2005 års bästa skiva ?


suedehead

Recommended Posts

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det har VERKLIGEN inte vart något bra skivår, men än är det inte slut. Jag tycker det är ofta som de bra skivorna kommer mot slutet av året så jag avvaktar.

Det har du rätt i. Vårt (Dogpound) andra album "A Night in the Gutter" släpps ju inte förrän 21a oktober! 🥰:rolleyes:

Förlåt, kunde inte låta bli...

Personliga favoriter än så länge i år är bl.a:

* Spock's Beard - Octane

* Foo Fighters - In Your Honor

Men, som sagt, det kommer säkert fler.

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag vara riktigt tråkig säger jag Leftfield - A Final Hit som kommer i oktober. Tyvärr utan något som helst nytt material, men men, bra är det ivf =)

Annars är det svårt.

Antony and the Johnsons - I am a Bird Now eller Feist - Let it Die, kanske?

Redigerat av royen
Link to comment
Dela på andra sajter

Kate Bush - Aerial 😄😛

Kate Bush?! Har hon äntligen gjort nåt nytt?! Varför har ingen sagt nåt? Hon är ju fantastisk!!!!!! Innan denna heta bomb slog ner tänkte jag skriva Soilwork "Stabbing The Drama" Fantastiska låtar, fantastiska musiker (lyssna på trummisen, det bästa trumspelet inom metal någonsin!) och en produktion som är nyskapande inom denna genre. Det låter annorlunda, det låter fräscht och det är någonting som verkligen behövs i denna genre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh... Måste nog säga:

Mars Volta - Frances The Mute

Men jag tycker nog att Opeth - Ghost Reveries är tvåa.

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Åh, måste få tipsa om det underbara samarbetet mellan Russell Allen och Jorn Lande; The Battle. Satan i gatan vad den plattan är bra! Bra låtar, snygg produktion, och framför allt, underbart bra sångare! 😄

Rekommenderas varmt!

Diggar de båda herrarnas pipor stenhårt!

Men jag tyckte inte alls skivan var särskilt bra.... Snygg produktion?, japp..... underbart bra sångare?, absolut!...... bra låtar?, inte ett dugg. 😆

Tur för de båda herrarnas plånböcker att vissa personers smak är som baken....full av skit. 😳

hmm... insåg att jag nog gick ut lite hårt där.... inget illa menat, tycker inte skivan håller såpass hög klass som jag förväntat mig. (med tanke på Jörns soloplattor som jag tycker är kanon!).

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, måste få tipsa om det underbara samarbetet mellan Russell Allen och Jorn Lande; The Battle. Satan i gatan vad den plattan är bra! Bra låtar, snygg produktion, och framför allt, underbart bra sångare! 😉

Rekommenderas varmt!

Har inte kommit så långt i listan över skivor som ska lyssnas igenom men den kommer. Sweden Rock Magazine sågade den ganska duktigt. Vet inte riktigt vad jag ska vänta mig, det är ju två sångare i världsklass men det gör ju tyvärr inte ett helt album.

För övrigt lägger jag min röst på Dream Theater - Octaviarum. På stark bubblarplats finns Nocturnal Rites - Grand Illusion.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...